Huren backline

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

Huren backline

Weet er iemand hier firma's in België of Nederland die backline verhuur doen?

Ik bedoel geen startersdrumstelletje of gitaartje om wat op de muziekschool te gaan oefenen maar pro-instrumenten, drums, gitaar, bas, percussie...

Zo'n firma waar je naartoe kan met de instruments rider van buitenlandse acts en die je elke type of merk kunnen verhuren dat de band vraagt.

Ik heb al gezocht op het net maar kan helaas geen bedrijven vinden...

iemand?

Alvast bedankt!
    sex, drums & rock \'n\' roll
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Founded in 1987, DEE Sound & Light became a major player in the Belgian audio and lighting rental industry. We are a full service production company dedicated to providing professional sound, light and video. We have the expertise to work with major artists and bands as well as concert halls. We supply equipment to festivals and international concert or theatre tours.

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

Ja inderdaad, DEE kende ik al, maar ik zoek een firma met een groter 'assortiment'. Het is voor Amerikaanse bands die erop staan (uiteraard) dat het dit of dat merk of dat type uit dat jaar is...

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

- Adams in Diest http://www.adams-music.be
        - Kick in Aarschot http://www.kick.be
        - KO Sound http://www.kosound.com/
        - Music force http://www.music-force.nl/

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

When quality is priority. Backline rental for professionals. Festivals, tours, radio/TV/award shows. Your choice if you want to do it right.

Groet! Robert

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

voor amerikaanse R&B bands nog een handig backlineverhuuradres:

Fender Rhodes Piano Restauratie

Verhuurt, zoals de naam al doet vermoeden, rhodespiano's.
            lekker belangrijk!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

was er ook niet Kick Backline in de buurt van Aarschot (B)?
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

citaat:Ja inderdaad, DEE kende ik al, maar ik zoek een firma met een groter 'assortiment'. Het is voor Amerikaanse bands die erop staan (uiteraard) dat het dit of dat merk of dat type uit dat jaar is...

Ik heb die Dee eens zitten bekijken, maar hoe uitgebreid willen ze het hebben? Wat die bands vaak willen op de rider, is een zogenaamde 'wishlist'. Om te voorkomen dat ze inderdaad een of ander cheap drumstel of kleine gitaar versterker krijgen. Het is vaak niet te doen om aan alle voorwaarde te voldoen, zeker niet als je meerdere bands hebt. Als je maar zorgt dat je voldoet dat je de veel gebruikte merken op het podium hebt. Gitaar versterkers van Marshall of Fender, bass amp's van Tracy Elliot of Ampeg en drums van Pearl met Zillzijian of Paiste. Anders heb je dadelijk alleen al een vrachtwagen vol backline..en ben je een halve avond backline aan het bouwen en breken..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

kick doet hier in BE ongeveer alle grote festivals qua backline (oa marktrock, rock werchter, pukkelpop etc) en hebben een gigantische stock staan. Zij kunnen dan ook bijna altijd de meest idiote details ook leveren !
                  Kick bv. is Belgium’s biggest and most experienced backline rental service. With over 35 years of experience and know-how Kick bv. is among the few market leaders in Europe.

--- watt ever you want ---

Comment

• Orbis
                    • Feb 2004
                    • 217

Olaf,

geloof me, de bands waarover ik het heb spelen niet met 'een pearl drumstel met wat zildjians' ofzo, als een grote band beta58 vraagt zal het ook beta58 moeten zijn hoor geloof me, en zo gaat dat ook voor hun instrumenten (staat ze zelfs nog meer op)!

Ik heb hier enkele instrument riders liggen en die liegen er niet om...

groeten en alvast bedankt aan iedereen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Dat geloof ik ook wel...Maar aan mic. vraag is makkelijker te voldoen dan instrumenten c.q. back line. Dan moeten voor hun gage ook hun eigen back line maar meenemen...Als het er zo nauwd...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Orbis
                        • Feb 2004
                        • 217

Inderdaad, ik geef je daar volkomen gelijk in maar daarom dus mijn vraag naar firma's die dit wél doen

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

Daarmee dus dat kick de meeste grote festivals leveren, die hebben zo ongeveer alles van backline wel in stock steken, en als het er niet is, kopen ze het wel.
                          --- watt ever you want ---

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Gezien de erg concrete en complete reacties in dit onderwerp gegeven een slotje op het onderwerp voordat we weer onzin gaan verzamelen.

Mocht je nog een toevoeging hebben die beslist niet mag ontbreken in het rijtje aanbieders, mail me!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...