invoerrechten....Hoe werkt het?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

invoerrechten....Hoe werkt het?

Ik zal even uitleggen wat de bedoeling is:
    Ik heb in Amerika bij een bedrijf een aantal 2e hands Technobeams zien staan voor een bepaald bedrag, nou wil ik ze eventueel hierheen laten komen. Nou is alleen mijn vraag weet iemand hoe het daadwerkelijk zit met de invoerrechten die je moet betalen, wat het percentage is waarover....

Oke ik snap dat ik beter hier in Nederland of Duitsland op zoek kan gaan naar die dingen maar ja ik kan ze nergens vinden dus dan zul je ze toch ergens anders vandaan moeten halen!!

Dus heeft er iemand enig idee hoe het zit met de invoerrechten?
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Had ik gelijk even een aanvullende vraag, ik hoop dat ik jou vraag hier niet mee verstoor Lazy maar ik denk dat het meer een aanvulling is dus als er een ander topic moet komen moet een mod het maar even zeggen.
    Hoe zit het met spullen over laten komen uit Duitsland, zie bij verschillende bedrijven staan dat zij verplicht zijn om het verschl in BTW met het land waar het heen gaat te verrekenen maar waar is dan vrijheid van handel binnen de EU gebleven?
    Wie weet hoe dit zit?
    We're ready to party, are you?

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Vrije handel betekent alleen dat er geen invoerrechten betaald hoeven te worden. Belasting moet je uiteraard blijven betalen, en zolang de verschillende EU-landen verschillende belastingsystemen en tarieven hanteren moet je hier bij import en export rekening mee houden.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

www.douane.nl best een uitgebreide site

Op de homepage kan je rechtsbovenaan de onderwerpenlijst klikken op:
        kopen via internet

dan kan je vervolgens kiezen voor binnen of buiten de eu...werkelijk alle bepalingen staan er vermeld.

Leuker kunnen we het niet maken....
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

ja daar kwam ik net ook terecht...
          Alleen stond er niks over de marges van lichtapparatuur bij. Alleen over geluidsapparatuur en cd's enzo, dus ik vroeg me af of iemand dit percentage kent aangezien er ook nergens op die site een emailadres genoemd wordt om te mailen...

Comment

Working...