Domme streken en domme pech

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

Domme streken en domme pech

Welke domme streken of domme pech hebben jullie wel eens meegemaakt?
    Hier een aftrap,Jaren geleden een houseparty opgebouwd,toen we met drie man aan een SA Bluebox stonden te sleuren om deze op het podium te krijgen van zo'n 2,5 meter hoog.Eenmaal boven gekomen bleek de box gevlogen te zijn en bleek de case gebruikt te worden als kabelkist.De echte boxen leken wel veertjes te zijn naderhand.
    master-qsc en de rest
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

nieuw aanhanger kopen nadat de nieuwe speakers zijn besteld en deze nog in de bestelling staan, aanhanger opgeknapt, na 4 weken speakers binnen passen de speakers niet in de aanhanger.
    bimshowequipment.nl

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

moet je eens meemaken

Op 15 minuten voor een grote party van 1500 man op nog steeds onverklaarbare wijze blauwe vlammen uit het mengpaneel en hoofdschakelaar uit (hele gebouw zonder stroom).

Zaal uitbater was niet de eigenaar van de zaal (stadsfeestzaal) en wist niet waar de hoofdschaklaar stond. Electricien van betreffende stad moeten opbellen om na te gaan waar de schakelaar stond. Party dus half uur later begonnen, maar verder werkte alles nog. Ik begrijp er nog steeds niets van.
      ah zo dan

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

citaat:Geplaatst door Stefke
        Party dus half uur later begonnen, maar verder werkte alles nog. Ik begrijp er nog steeds niets van.
        Na die blauwe vlammen werkte alles nog? Daar begrijp ik inderdaad niets van.

Groetjes,
        Sjoerd

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

foute voedingskabel?, fase op aarde... ik ben er bijna zeker van
          knoppen en waarden :)

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

haha wij hebben t een keer meegemaakt op een schoolfeest, een krachtkabel van een meter of 60 liep buitenlangs het pand, het plein wa safgesloten, werden er een paar man uitgegooid wegens irritant gedrag en die trokken dus later die stekker eruit, was minder, hele zaal zonder geluid, parren uit, alleen de scans bewogen nog wat. best lullig, vooral als je denkt dat het in de stoppenkast zit.

hele avond hebben er 2 man wacht gehouden daarna, kwamen ze nogmaals langs en toen zijn ze er vol achteraan gegaan, niet meer gezien die gasten
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Zo'n l*l had ik er laatst ook weer een ja... had 2 XLRs gebruikt om mn rookdoos me aan te sturen omdat de multi die we normaal gebruiken al vol zat. Vond ie het echt nodig om over de koppeling van de 2 een heel glas bier leeg te gieten, met als gevolg dat de boel dus niet meer werkte. Dat vind ik niet echt tof dus heeft meneer het feestje buiten kunnen afmaken.
              Vind zatte mensen altijd geweldig om te zien, zolang het maar van het soort is dat gewoon lomp gaat doen... die vervelende kunnen me gestolen worden.

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

ooit eens versterkertje gerepareerd, net iets te lange schroef er in gedraaid[:I].
                toen werd 't een rookdoosje....
                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• DJRenz
                  • Dec 2000
                  • 99

Maandje geleden Hockey feest in Doorn. Light Jockey mee giet er een grapjes een biertje in de monitor. Die deed het dus niet meer. Gelukkig een 2de monitor mee dus die aansluiten en maar met wat deksels en een shirt een beetje beschermd. Denk niet dat ik van mijn baas nog een keer light jockey daar mee naar toe mag nemen..
                  Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Processor HANDMATIG instellen omdat je je usb/serieel kabel niet bij je hebt (1). Vervolgens je (nog niet opgeslagen) instellingen kwijt zijn omdat je per ongeluk de verkeerde stekker ergens uit trekt (2)(dom eigen fout). Zaal eigenaar die ineens besluit onder stroom te staan en daarmee ook een dikke storing op in geluid veroorzaakt omdat hij een zekering (extra gezekert met folie ) eruit trekt van een lauwe versterker vd zaal...(3)

Groeten Joost

Comment

• Juriaan
                      • May 2004
                      • 190

Ik moest een keer op een feestje draaien Alle apparatuur staat er al
                      ik vroeg of ik alles moest na kijken
                      zeiden ze nee
                      Halverwege had ik ineens een stuk of 10 rookdozen
                      hadden ze de boxen verkeerd aangesloten :P
                      Maarjah gelukig was het niet mijn apparatuur

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

Deze is al heel lang geleden maarja why not. Kinderfeestje heb ik d versterker verticaal gezet (in flightcase). Komen allemaal die blaagjes rond me staan om eens te kijken en dan zet er eentje zijn glas cola op de versterker en dan kieper ik hem per ongeluk om. Hopa! en het feest was gedaan!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Nog even eentje die een collega een paar dagen geleden nog maakte. We hebben sinds kort Aviom systemen voor de monitoring. Die dag was bouw+repetitie dag, alle muzikanten dus laten wennen aan het systeem en ze hun mix laten maken. Aan het einde van de avond gevraagd of iedereen tevreden was; ze hadden allemaal een perfecte mix! Wat doet mn baas vervolgens, stekker uit het stopcontact zonder even te saven, tja dat werd dus nieuwe mix maken volgende dag
                          Zelfde show: licht geprogrammeerd op een Leap Frog.. 4 washes onder fixtures 13/16. We hadden die tafel tussendoor nodig voor een andere productie, dus even een andere ingehuurd; was een Fat Frog met 12 fixtures minder. Show op diskette, geladen in de andere tafel... hey waar zijn m'n heads nu? Ahja 13/16 kent deze tafel natuurlijk niet... zucht en toen kon ik 's avonds om 1 uur nog even alles opniew gaan programmeren

Comment

• maarten
                            • Jan 2002
                            • 268

was geen eigen klus maar ik hoorde het van een collega :
                            na een conferentie busje inladen vonden ze het niet nodig om de zes flatscreen tv netjes in te pakken na een hobbelige route zes flatscreens minder

Comment

• Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

Deze hoorde ik vandaag ook van een collega: Een stagiair bij flashlight die de opdracht kreeg om de lampen van parren door te piepen, en zonodig onklaar te maken (connector uit keramiekje slopen :-) en weg te gooien. Een uur later bleek dat hij alle lampen die "piepten" bij het doormeten onklaar had gemaakt en weg had gegooid :-)
                              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...