Domme streken en domme pech

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

citaat:Tja, normaal gesproken zetten we gewoon een grote carré-truss neer op meestal 4 wind-up statieven van zeer degelijke kwaliteit maar dat kan helaas ook niet altijd.
    Een grote carré op 4 statieven??? ik mag toch hopen dat je die alleen gebruikt voor het omhoog takelen van de truss. En ik ben ineens heel benieuwd naar je belastingsplan aangaande truss en statieven, want ik weet nu al bijna zeker dat je ook hier weer de fout in gaat. want hoe groter de carré hoe lager de belasting per kant die je dan ook weer moet delen i.v.m de vf tenzij je boxcorners gebruikt. maar dan zet je dat ding niet op statieven. en uit ervaring weet ik ook dat je met een grote carré en wat licht, zomaar aan de belasting van je statieven zit.

erg twijfelachtig dus.

citaat:Maar de school laat ons normaal gesproken altijd maar wat improviseren en het zal hun worst wezen of alles vroeg of laat naar beneden komt.
    Lijkt me dus duidelijk tijd dat hier wat aan gedaan gaat worden! Ik zei niet voor niks in mijn vorige posting
    citaatit zijn nou serieus mensen die beter niet op school maar in een soort van inrichting kunnen zitten. En doe daar dan meteen de verantwoordelijke leidinggevenden maar bij!!!
    blijkt dus hellas waar te zijn. direct ontheffen van hun functie deze levensgevaarlijke gekken

Maar dit slaat alles!!!
    citaat:wij weten zelf ook wel dat het niet veilig is en hebben dat vaker mogen merken maar we kunnen helaas niet anders.
    Je weet dat het niet veilig is, je hebt het kennelijk vaker mee gemaakt, en je doet er niks aan, sterker nog, je laat onwetende argeloze medescholieren en anderen toe onder jouw bedachte levensgevaarlijke constructie, en durft dan rustig te zeggen van ik kan helaas niet anders??[}] Tuurlijk kun je anders!! nl gewoon niet ophangen!! of anders maar zorgen voor goede takels o.i.d. want er is dus wel een stalen constructie om een truss aan te gaan verankeren (en hoe je dat gaat doen, ik vrees nu al) Je bent nog maar 15, maar wel op het misdadige af aan het riggen!! nogmaals, stop met licht op hoger dan 50 cm van de vloer en ga wat nuttigs doen zonder anderen bewust in gevaar te brengen! en verhuis als je dit niet wilt naar een eenzaame ijsberg, kun je alleen je zelf beschadigen. Dit is nl wel een van de ergste dingen die ik in lange tijd gelezen heb[}][}]

weer geen groeten en blijf bij het licht weg, huur een prof. en ga je een klein beetje verdiepen in risico aansprakelijkheid.

Comment

• Rabrynil
      • Jun 2004
      • 18

Om even terug te komen op alle ladingen kritiek die ik zojuist over me heen heb gekregen.

1. Ik was vergeten te zeggen dat die wind-ups voor het takelen waren, om daarna poten eronder te zetten en de wind-ups weg te halen.
      2. Ik heb wat foto's hieronder van trussconstructies van onszelf waarbij we laten zien dat het wel degelijk kan.
      3. Er is nog nooit iets fout gegaan waarbij toeschouwers of andere niet-gerelateerden gewond zijn raakt of dat er iets naar beneden kwam tijdens een project.

Eén van onze trussconstructies op de Examenstunt

Eén van onze trussconstructies op het Kerstgala

En je hebt inderdaad gelijk: het is extreem riskant om je medescholieren risico's te laten lopen, daarom zorgen wij wel dat uiteindelijk alles goed is. Alles wat ooit een keer naar beneden is gedonderd kwam door onhandigheid van andere mensen tijdens het op/afbouwen!

En by the way: ik ben inderdaad pas 15, wordt deze zomer 16 en maak deel uit van zo'n 'schoolclubje'. Ik wil mezelf niet voordoen als professional en ben dat ook inderdaad niet. Meestal krijgen we bij dit soort klusjes hulp van iemand die bij een verhuurbedrijf werkt of anderszins iemand die ons graag daarbij wil helpen en dat appreciëren wij ook. Het gaat dan voornamelijk om hulp over hoe alles in elkaar te zetten zodat het toch hufterproof en veilig is, ik heb misschien de 'blunders' een beetje verkeerd beschreven, uiteindelijk was alles helemaal niet zo erg als het daar lijkt en ook zorgen wij er ALTIJD voor dat de constructies veilig zijn voor de mensen die naar het feest toe komen.

Ik hoop dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt.

Met vriendelijke groet,
      Bart

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

doe dan maar ff het het rigging plan van je truss. je weet dat je veilig bent zeg je, dus geen probllem lijkt mij. meel me die krachtenverdeling maar (ik twijfel nog steeds) verder spreek je je zelf enigszins tegen. als het ooit naar beneden kwam ???? door onhandigheid??? het hoort gewoon niet omlaag te komen.

en bij jou veilige constructies blijf ik voor als nog even beven.

gelukkig ben ik te oud voor school. maar je hebt bij mij nog steeds niet het voordeel van de twijfel. argumenteer iets beter. maar nog steeds. noordelijke ijsvlakte met jullie incl. de school beheerders

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

na nog 2 x kijken (had verjaardag vandaag) waar zijn je base plate's???

Comment

• Rabrynil
            • Jun 2004
            • 18

We hebben er die keer voor gekozen om ze niet te gebruiken, bij het Kerstgala hadden we ze overigens wel. De school had er geen moeite mee om van die leuke afdrukken in je vloer te krijgen.

Mvg,
            Bart

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

citaat:Geplaatst door Rabrynil
              wij weten zelf ook wel dat het niet veilig is en hebben dat vaker mogen merken maar we kunnen helaas niet anders.
              Je kan altijd anders!!! Als je gewoon weigert met je technische commissie dat te doen, is de school gedwongen om een verhuurbedrijf te laten komen die er (neem ik dan aan) meer verstand van heeft. Alleen dus niet er de dag van te voren mee komen, das dus te laat.

Comment

• Rabrynil
                • Jun 2004
                • 18

Ik wil hierbij de discussie sluiten over mijn ervaringen omtrent veiligheid. Dankzij jullie commentaar ben ik mij gaan verdiepen in de (on)veiligheden die zo'n grote productie met zich meebrengt. Als wij voortaan zelf een productie doen dan zal ik gerust eerst eens kijken naar alle benodigheden voor een veilige trussconstructie plus eens kijken naar krachten en dergelijke. Verder hoop ik dat er ooit nog eens een degelijke constructie in onze eigen aula komt zodat we daar ook helemaal niet meer hoeven te improviseren.

Als we dus een feestje hebben nemen we gewoon genoeg truss voor een grote carré + draagzuilen en wind-ups voor tijdens het opbouwen. Ik ga het voortaan mezelf verbieden om risico's te lopen door iets op een ondoordachte manier vast te zetten.

Als het niet mogelijk is om iets veiligs op te bouwen dan is er de mogelijkheid dat we het simpelweg helemaal veilig maken of anders helemaal niet doen.

Met nog één voetnootje: we hebben één keer een drive-in show gehad die hun carré met behoorlijk wat gewicht eraan op een nog veel engere manier hadden vastgezet die ik zelf tamelijk enger vindt. Als ik dit moet vertellen dan moet er maar iemand naar vragen.

Bedankt voor alle reacties.

Einde discussie.

Met vriendelijke groet,
                Bart

Comment

• DjFlo
                  • Jun 2003
                  • 332

citaat:Geplaatst door Rabrynil

Ik wil hierbij de discussie sluiten over mijn ervaringen omtrent veiligheid. Dankzij jullie commentaar ben ik mij gaan verdiepen in de (on)veiligheden die zo'n grote productie met zich meebrengt. Als wij voortaan zelf een productie doen dan zal ik gerust eerst eens kijken naar alle benodigheden voor een veilige trussconstructie plus eens kijken naar krachten en dergelijke. Verder hoop ik dat er ooit nog eens een degelijke constructie in onze eigen aula komt zodat we daar ook helemaal niet meer hoeven te improviseren.

Als we dus een feestje hebben nemen we gewoon genoeg truss voor een grote carré + draagzuilen en wind-ups voor tijdens het opbouwen. Ik ga het voortaan mezelf verbieden om risico's te lopen door iets op een ondoordachte manier vast te zetten.

Als het niet mogelijk is om iets veiligs op te bouwen dan is er de mogelijkheid dat we het simpelweg helemaal veilig maken of anders helemaal niet doen.

Met nog één voetnootje: we hebben één keer een drive-in show gehad die hun carré met behoorlijk wat gewicht eraan op een nog veel engere manier hadden vastgezet die ik zelf tamelijk enger vindt. Als ik dit moet vertellen dan moet er maar iemand naar vragen.

Bedankt voor alle reacties.

Einde discussie.

Met vriendelijke groet,
                  Bart
                  NOu dan ben ik daar best benieuwd naar!

groeten

floris

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Hallo Heren,
                    ik zie dat jullie best zonder mij kunnen.
                    Joost kwijt zich prima van zijn opvoedende taak: soms is bij het opvoeden een 'oorvijg' noodzakelijk, en hij blijkt iig hier te werken. Complimenten Joost!
                    (Alleen:
                    wordt het niet te druk, daar op de noordelijke pakijs?
                    .. die schotsen zijn niet zo dik meer hoor! en je wilt toch geen verdinkingsdoden op je geweten hebben?...
                    gniffel!)

2 Bart;
                    ik ben blij dat je bereid bent kritiek van anderen tot je te nemen om er je voordeel mee te doen. Dat maak ik ook wel eens anders mee.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• splash
                      • Aug 2002
                      • 342

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Je kan altijd anders!!! Als je gewoon weigert met je technische commissie dat te doen, is de school gedwongen om een verhuurbedrijf te laten komen die er (neem ik dan aan) meer verstand van heeft. Alleen dus niet er de dag van te voren mee komen, das dus te laat.
                      Maar dat werkt dus niet als je de enige bent die dat inziet. Als de rest gewoon met een bord voor z'n kop door blijft gaan met levensgevaarlijk gestuntel kan je in je eentje weinig uitrichten. Het wordt helemaal lastig als ook de begeleidende docent het risico niet ziet/ wil zien.

Ps. Ik spreek uit ervaring. [V]

Comment

Working...