Lintje voor Tiësto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    Lintje voor Tiësto

    Tijs Verwest, beter bekend als Dj Tiësto, is vanmorgen in zijn woonplaats Breda benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. De onderscheiding werd uitgereikt door burgemeester Rutten van Breda.

    "Je bent de ongekroonde koning van de dancemuziek" prees Rutten Tiësto. "In tien jaar tijd ben je op eigen kracht van lokale platendraaier tot 's werelds beste geworden." Verwest zelf was overdonderd: "Het is echt een supergrote verrassing. Ik voel me echt vereerd want het is voor Nederland een bijzondere onderscheiding. Ik ben hier best emotioneel door."

    De 35-jarige Tiësto, wiens nieuwe album Just Be binnenkort uitkomt, won de afgelopen jaren onder andere drie TMF Awards, de Zilveren Harp, een MTV Holland Award en twee Dutch DJ Awards. Ook werd hij twee jaar achter elkaar door het toonaangevende tijdschrift DJ Magazine gekozen tot beste dj van de wereld

    bron: ANP
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Ja, al die awards was het eerste waar ik aan dacht toen die man over "ongekroond" sprak.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      Ik dacht dat ze om te voorkomen dat je als drager van zo een onderscheiding gekke dingen doet, wat ouder moest zijn voor je ém kreeg???

      Want hare majesteit houd er niet zo van als een drager lijken uit de kast vallen. Hoe oud is die goser? [?][?][?][?]

      (PS ik betwist de grond waarop hij ém kreeg niet overigens. Ik ken zat dragers van zo een lint die hem helemaal niet waard zijn dus als iemand hem krijgt die de vlag in het buitenland uitdraagt dan vind ik dat best)
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Lazy
        • Sep 2003
        • 294

        #4
        Pff... krijg je tegenwoordig ook al een lintje om een beetje plaatjes te draaien...

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          citaat:Geplaatst door showband
          Hoe oud is die goser? [?][?][?][?]
          Staat in t artikel: 35

          Verder vind ik dat Tiësto het goed doet, maar "Officier in de Orde van Oranje-Nassau"? Misschien moet ik ook maar producer worden. [8D]

          Comment

          • Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

            #6
            Helemaal terecht! Ik vind het onzin dat mensen hierover versteld kunnen staan eigenlijk. Die leeftijd okee, maar als ik kijk naar anderen die zo'n lintje krijgen is hij tenminste nog iemand die er keihard voor gewerkt heeft. Ik bedoel... Marco Borsato heeft er ook eentje, dat vinden de meeste mensen wel terecht. En waarom? Die maakt muziek die veel mensen in Nederland en België mooi vinden. Genoeg gezegd denk ik, Tiësto heeft en absoluut wereldpubliek, overal waar z'n naam staat komen hordes mensen; helemaal terecht!

            Comment

            • Dj Jasper
              • Apr 2003
              • 82

              #7
              citaat:Geplaatst door (iCe)
              [Ik bedoel... Marco Borsato heeft er ook eentje, dat vinden de meeste mensen wel terecht. En waarom? Die maakt muziek die veel mensen in Nederland en België mooi vinden.
              Marco Borsato heeft ook heel veel voor het goede doel gedaan, zoals war child

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                citaat:Tiësto heeft en absoluut wereldpubliek, overal waar z'n naam staat komen hordes mensen
                Is niet per sé voldoende voor een onderscheiding. Je bijdrage aan de samenleving schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Wegens ambassadeurschap warchild heeft borsato bijvoorbeeld een hoger speldje gekregen dan frans bauer.
                lekker belangrijk!

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  citaat:Geplaatst door (iCe)

                  Tiësto heeft en absoluut wereldpubliek, overal waar z'n naam staat komen hordes mensen; helemaal terecht!
                  Helemaal onterecht [B)]
                  Er zijn betere , maar die komen niet aan de bak
                  Tiesto heeft gewoon geluk gehad dat ze zijne kop kunnen waarderen
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

                    #10
                    citaat:Geplaatst door showband

                    citaat:Tiësto heeft en absoluut wereldpubliek, overal waar z'n naam staat komen hordes mensen
                    Is niet per sé voldoende voor een onderscheiding. Je bijdrage aan de samenleving schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Wegens ambassadeurschap warchild heeft borsato bijvoorbeeld een hoger speldje gekregen dan frans bauer.
                    Juist en wat heeft Frans Bouwer dan voor de mensheid gedaan?
                    Dat verschil in lintjes wist ik niet, wat voor een heeft Tiesto dan gekregen (zelfde als...?)

                    [quote]citaat:Geplaatst door sis

                    Helemaal onterecht
                    Er zijn betere , maar die komen niet aan de bak
                    Tiesto heeft gewoon geluk gehad dat ze zijne kop kunnen waarderen
                    sis
                    Onzin, er zijn inderdaad DJ's die betere platen maken, er zijn DJ's die betere techniek hebben, er zijn DJ's die beter met hun publiek weten te spelen; maar daar draait het nu juist eens niet om. Het gaat om degene die het allemaal het beste in huis heeft.
                    Zo kun je alles wel afkatten; ik denk dat de meeste mensen met een gouden plaat in huis ook wel weten dat ze niet de beste muzikanten van de wereld zijn, maar daar draait het ook niet om.
                    Zoals met zoveel dingen gaat het om je totaal pakket, en wie dat het beste weet te presenteren wint... simple as that, kun je nog zo goed zijn; heb je niks an. Life sucks

                    Oh en trouwens; je kunt het er uiteraard gewoon niet mee eens zijn, maar er is zo'n ophef over... terwijl er mensen een lintje krijgen waarvan ik denk "het zal wel...".

                    Comment

                    • Fritz
                      • Oct 2001
                      • 621

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Lazy

                      Pff... krijg je tegenwoordig ook al een lintje om een beetje plaatjes te draaien...
                      Voor sommige mensen is het nog steeds moeilijk in te zien hoe groot zijn status is in het buitenland... Hier in Nederland kan ie nog een beetje normaal over straat lopen enzo, in andere landen loopt er vaak continue 4 man beveiliging mee. Hij heeft echt iets betekend voor de dance/trance industrie in heel de wereld.

                      Zo'n zelfde voorbeeld is Jan(tje) Smit, hier hoor je bijna niets meer van hem. Veel mensen concluderen dan heel simpel: die doet niet meer zoveel in de muziek. In Duitsland wordt die jongen op handen gedragen en komen er tienduizenden mensen naar zijn optredens.

                      Kortom ik vindt het meer dan terecht dat zo iemand een lintje krijgt

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #12
                        With all do respect voor de genoemde "helden", maar ik vind een lintje erg ver gaan... Zoiets moet heel speciaal zijn, voor bewezen diensten aan je land... Iemand die goed plaatjes kan draaien/zingen; leuk...Maar waarom krijgen die 300 hartchirurgen in Nederland dan niet allemaal een lintje ?? En die honderden vrijwilligers die gehandicapten begeleiden ? En die talloze andere hulpverleners die zonder persoonlijk belang levens redden...!

                        Gaat het nu om kwaliteit of om kwantiteit ? Ik vind 1 gered mensenleven toch een factor miljoen belangrijker dan 10.000 mensen vermaken tijdens een concertje... Laten we wel wezen; die mensen zijn gewoon goed in hun vak... Maar da's de bakker op de hoek ook; en die verblijd dagelijks ook duizenden mensen met zijn product...


                        Allemaal poeha; zelf de f*cking Havenzangers hebben een lintje !(omdat alleen zwaar demente mensen, en volkomen gehandicapten die niet zelf de zaal uit kunnen rijden, willen luisteren naar hun muziek)...Ontzettend triest !
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

                          #13
                          citaat:Geplaatst door sis

                          citaat:Geplaatst door (iCe)

                          Tiësto heeft en absoluut wereldpubliek, overal waar z'n naam staat komen hordes mensen; helemaal terecht!
                          Helemaal onterecht [B)]
                          Er zijn betere , maar die komen niet aan de bak
                          Tiesto heeft gewoon geluk gehad dat ze zijne kop kunnen waarderen
                          sis
                          C'mon SiS!!

                          Jij als muzikant zou juist moeten weten dat bij muziek het gevoel voor rede gaat en dat je niet kunt beredeneren waarom iets je wel of niet raakt! Het raakt je of het raakt je niet, daarna ga je pas verder luisteren, als iets je niet bevalt luister je ook niet verder. Mensen zeggen dan vaak " Ik vind het niet leuk want het is zo eentonig" Ik denk dat er geen artiest op deze wereld bestaat over wie dat nooit is gezegd. .....Wat mijn punt is? Oh eh, je kunt dus niet voor iemand anders bepalen wat hij of zij mooi moet vinden!Maar goed, echt mijn muziek is het niet, maar hij heeft wel een eigen sound voortgebracht en die sloeg nogal aan, hij werkt erg hard, dat ie een goed hoofd heeft is mooi meegenomen, meer niet.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            tja Sparky,
                            Ik kan zijn soort muziek ( als je het zo kan noemen ) wel waarderen, ik hoef het daarom niet graag te horen, maar goed !
                            Dat hij hard werkt , prima, maar daar wordt hij ook dubbel en dik voor betaald !
                            en als ze hem een lintje willen geven ( ok, ze zijn de laatste tijd toch goe bezig bij jullie )
                            Bij ons in den Belgica is dat anders [8D] hier krijg je een lintje als je oorlogsveteraan bent [:I][:I]
                            volgens mij wordt tiesto binnen 100 jaar nog heilig verklaart door de Paus ook
                            Maar dat gaan wij niet meer meemaken
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • Fritz
                              • Oct 2001
                              • 621

                              #15
                              citaat:Geplaatst door AJB

                              With all do respect voor de genoemde "helden", maar ik vind een lintje erg ver gaan... Zoiets moet heel speciaal zijn, voor bewezen diensten aan je land... Iemand die goed plaatjes kan draaien/zingen; leuk...Maar waarom krijgen die 300 hartchirurgen in Nederland dan niet allemaal een lintje ?? En die honderden vrijwilligers die gehandicapten begeleiden ? En die talloze andere hulpverleners die zonder persoonlijk belang levens redden...!

                              Gaat het nu om kwaliteit of om kwantiteit ? Ik vind 1 gered mensenleven toch een factor miljoen belangrijker dan 10.000 mensen vermaken tijdens een concertje... Laten we wel wezen; die mensen zijn gewoon goed in hun vak... Maar da's de bakker op de hoek ook; en die verblijd dagelijks ook duizenden mensen met zijn product...


                              Allemaal poeha; zelf de f*cking Havenzangers hebben een lintje !(omdat alleen zwaar demente mensen, en volkomen gehandicapten die niet zelf de zaal uit kunnen rijden, willen luisteren naar hun muziek)...Ontzettend triest !
                              Oké hier ben ik het dan weer helemaal mee eens!
                              Maar dat Tiësto 'zomaar iemand is die plaatjes draait', vond ik een beetje kort door de bocht.

                              Comment

                              Working...