Mogelijkheid om MH's aan te hangen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Mogelijkheid om MH's aan te hangen?

Heyz

(of dit in een ander forum cat. thuis hoort kan best sorry daarvoor)

Ik heb ff gekocht naar een lichtbrug die ik wou kopen

Ik had m oog laten vallen op deze lichtbrug:

Na een tijdje wil ik ook MH's eraan hangen

Op deze foto ziet de trussbalk er erg small uit (zal wel niet)

Dus mijn vraag denken dat je hier MH's aan kunt hangen?

[edit]
    Handig om te weten:
    Ik wou r spot knight aan hangen

(verder nog: moonflower(s),dataflower,mushroom,strobo)
    [/edit]
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

in theorie mag er 120kg verdeeld gewicht op, 2 of 3 zou je er aan kunnen hangen...(MH's zijn niet echt verdeeld gewicht hoor)
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

citaat:Geplaatst door driesmees

in theorie mag er 120kg verdeeld gewicht op, 2 of 3 zou je er aan kunnen hangen...(MH's zijn niet echt verdeeld hoor)
      Wat ik dik heb gemaakt wat bedoel je daar mee (zal vast een n00by vraagje wezen)

Bij 2 zal ik ze aan alle 2 de kanten hangen (of bedoel j dat ook niet)

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

VOor 12kg kan je er wel 4 aanhangen.
        1 ding weet ik niet en dat is of een G-haak(voor bevestiging van je MH) rond de truss past(het is een deco-truss) je moet wel je gewicht goed verdelen, je mag dus niet alle MH's naast elkaar hangen, maar dus een beetje verspreiden over de hele lengte.
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Is er voor 680 euro geen betere manier om je licht aan op te hangen?
          Ik doel daarbij op gewoon een stuk truss met 2 statieven. Het hoeft dan niet meteen prolyte te zijn natuurlijk, en ook niet meteen manfrotto's.

Trouwens ik twijfel wel een beetje aan die belastbaarheid, die statieven zien er maar dun uit terwijl je er 60 kilo op mag leggen en zelfs manfrotto wind-ups mag je maar tot 30 kg belasten.

kijk maar even wat je doet, goedenavond
          SR20DET

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Denk dat het geen probleem is. Vind ook niet dat je kan oordelen over een foto. Je moet gewoon kijken ofdat ze dat ding ergens bij je in de buurt te koop hebben. Dan kan je daar gaan kijken ofdat het een beetje kwaliteit is.

Groeten Bas
            Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

'devided' load is een kreet die ik voor het eerst hoor.
              Ze zullen wel 'distributed' load bedoelen. Moeilijk he al dat Engelse gel*l!
              ("I did not squeeze her buttocks at all" )
              gelijkmatig verdeelde last, dat is de Nederlandse uitdrukking.
              Als jij op die 4m overspanning 10 puntlasten van 12kg wil hangen is dat rekenkundig aardig overeenkomend met 120kg gelijkmatig verdeelde last: 12 puntlasten van 10kg of 15 van 8kg; 30 van 4kg = allemaal DjFx en dominee-achtige gelijkhebberigheid.
              (Maar ja, de kerken hoeven geen belasting te betalen! Dus helemaal ongelijk hebben al die dominees nou ook weer niet! Ik begin nog een keer een rigging-kerk: daar wordt je meteen dubbel getild!)
              De vraag is: is deze hele handel bedacht op basis van het heffen boven personen = met verdubbelde veiligheidsfactoren?
              Zo niet dan kun je er maar 5 'zwabber-lights' aan kwijt, en dan moet je toch maar even gaan rekenen met 5 puntlasten!
              En als de driehoek-truss 'apex up' is, moet je ook die 5 'zwabbers' gelijkmatig verdelen over de beide onderste buizen. Kortom: je moet er eentje doorzagen!
              Twee statieven met 1 last is zowiezo: ten hoogste 75% van de teolaatbare last per statief.
              Ik heb niet de indruk dat de geboden informatie op de gelinkte site helemaal optimaal is (=understatement!) Maar ja, waar is dat wel zo?
              De ideale wereld ligt nog 21 7569 364,76 lichtjaren van ons vandaan.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Even een korte reactie:

Het zal er wel aan liggen dat het (bijna) schoolvakantie is, maar er wordt weer een heleboel gepost wat al uitvoerig op het forum besproken wordt. Beetje jammer.

Aangezien Rinus het voornemen heeft een riggingkerk te beginnen kan mij het onderstaande wel van het hart:
                citaatMaar ja, de kerken hoeven geen belasting te betalen! Dus helemaal ongelijk hebben al die dominees nou ook weer niet! Ik begin nog een keer een rigging-kerk: daar wordt je meteen dubbel getild!)
                Laat ik nou in de veronderstelling zjn dat door de aanhangers van de riggingkerk liever wordt gehesen!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Missen we niet iets op dit plaatje?
                  Zijn die statieven echt zonder "afhouders" voor de poten bedoeld, of is er een beetje grof ge-photoshopt?

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Nope dit is hoe de set wordt uitgeleverd.
                    Leuk om te weten: truss die wordt meegeleverd is geen 50mm buis en iets van 20cm lang*hoog

Comment

• DjFx
                      • May 2004
                      • 307

citaat:Geplaatst door ralph

Nope dit is hoe de set wordt uitgeleverd.
                      Leuk om te weten: truss die wordt meegeleverd is geen 50mm buis en iets van 20cm lang*hoog
                      Dus dan is dat set niet compleet [}]

En trouwens waarom gaan we over kerken praten [xx(]
                      Ik ben niet gelovig [8D] (sorry voor diegene die wel gelovig zijn)

Comment

• DjFx
                        • May 2004
                        • 307

Omdat het niet echt super geschikt is probeer ik zelf wat samen te stellen, graag commetaar of altenieven (link)

2 x wind-up:

trussbalk (recht) (2 a 3 m):
                        NIET GEVONDEN, wie hem vind mag hem hiero plaatsen (truss van 2 a 3 meter lengte) (waar ook MH's aan kunnen)

Ook kan ik de overige dingen niet vinden zoals:
                        Bevestiging trussbalk aan wind-up
                        En dingen die ik vergeten ben

Graag wil ik ook weten hoeveel dit zooitje kun dragen

Al vast bedankt

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Set niet compleet???
                          Wat l*l je nou?

Die ASD set wordt compleet uitgeleverd. twee statieven, truss, adapters voor statief-truss.
                          Waarom dat niet compleet is moet je me ff uitleggen aub.

Volgens mij heb je echt wel een groot probleem als je ooit een klusje gaat verzorgen op locatie!
                          Je kan nu al niet eens de spullen vinden die je nodig hebt. Ik vrees met grote vrezen dat je zometeen de locatie van je eerste kllus niet kunt vinden...

Omdat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn:
                          indien leverbaar een mooi setje: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=384

maar de losse componenten staan er ook:
                          Trussbalk?
                          Denk dat je een truss van 2-3 meter bedoelt:
                          admiral 2-2,5-3m

Prolyte 2-2,5-3m

Voor beide versies driehoek truss, de lichtste die er wordt geleverd door beide fabrikanten.

Owja, tussen je statieven en je truss moet ook nog wat:

Wellicht dat je je nu helemaal de blubber bent geschrokken van de prijzen: get used to it!

Comment

• DjFx
                            • May 2004
                            • 307

dat set kan ma 45 kg dragen

Ik denk dat ik voorlopig geen MH's neem of ze ergenst neerzet

En voorlopig een kleinere lichtbrug neem

Al vast iedereen bedankt voor de uitleg en die moeite

Comment

Working...