Copy Control op CD's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcel
    • Aug 2000
    • 163

Buiten de hele rechten kwestie om is mijn bezwaar tegen de huidige Copy Control voornamelijk van technische aard.

Ik vind het absurd dat men een beveiliging gebruikt die er voor zorgt dat de cd op veel afspeel apparatuur onbruikbaar is. Zeker als je die zogenaamd beveiligde CD vervolgens gewoon WEL kan kopieëren met een gewone simpele brander, en met standaard software. Zoals ik in de openings posting aangaf lukt het zonder enig probleem om een cd met Copy Control te kopieëren, en zorgt die zelfde Copy Control ervoor dat het originele schijfje niet valt af te spelen met een goede Sony dvd speler (geen Kruidvat/Aldi apparaat dus, want die vreten WEL alles ).

De simpel gemaakte copy van EMI's Copy Controlled 'The Soul Sessions' van Joss Stone speelt formidabel op m'n Sony. Door het gebruik van Copy Control dwingt EMI mij dus als het ware tot het maken van een copy, waarmee ik tenminste thuis kan genieten voor mijn eerlijk uitgegeven € 17,99.

Mars
    You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Een 'voordeel' is dat die beveiligde CD's niet voldoen aan de Red-book standaard (en dus ook het Compact Disc - Digital Audio logo niet mogen dragen). Je staat in je recht om zo'n CD terug te brengen, en je geld terug te eisen-> De CD is geen audio CD, en zo koop je deze wel.

Vervolgens download men het album maar, even branden, en het speelt op elk gewenst apparaat. Averechtse werking dus.

Gelukkig (voor hun) begint de platenindustrie ook eens na te denken. Een van de 5 grote platenbonzen (dacht EMI) heeft de prijzen verlaagd, de anderen zullen wel volgen. Het gaat dus misschien nog de goede kant uit.

U x I = Boem.

Comment

• Rock On
        • Jan 2004
        • 250

Halaas zijn niet alle Copy Controlled CD te kopieren, "K's Choice Live" heb ik met diverse programma's geprobeerd, maar die wil niet. "Contraband" van Velvet Revolver pretendeert een Copy Control te hebben, en als je hem in de PC stopt komt er een eigen player naar boven die de tracks afspeelt, en rippen gaat gewoon prima.
        Ik maak van al mijn CD's MP3 omdat ik vaak op pad ben en ik dan niet x-tig CD's mee wil nemen. Alles zit in mijn laptop en daar speel ik het dan uit. Daarnaast heb ik graag het origineel van een CD en niet een kopie, omdat er in het boekje vaak extra info staat, emn het ziet er wat fijner uit als een handgescherven kopietje achterin.
        Ik betaal nu ongeveer €17 á €18 voor een schijfje en dat vind ik prima, ik heb prijzen gezien van 23 tot 25 pleuro en dat is ronduit belachelijk.
        Het pleidooi van Kris Wouters snap ik ook wel, maar dit wordt juridisch gezien nog een heeeeele zware dobber.
        "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

citaat:Een van de 5 grote platenbonzen (dacht EMI) heeft de prijzen verlaagd
          Dat was BMG en het was niet echt een verlaging, maar een CD zonder hoesje. Naar het idee van een gekopieerde CD. En een luxere versie en een extreem luxe versie, waarbij de laatste ook op een DVD speler af te spelen moet zijn.

Heb hier nog wel ergens dat persbericht. Moet even zoeken als er interesse voor is.
          Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Dj Jasper
            • Apr 2003
            • 82

citaat:Geplaatst door Menno Appelhof
            Heb hier nog wel ergens dat persbericht. Moet even zoeken als er interesse voor is.
            Ik zag m ook:

http://www.tweakers.net/nieuws/33170

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Effe lachen:

Tegenover:

Dedenk wel dat de eerste link in Dollars is,... dus hij kost ongeveer in Euro: 7,82

Metallica is 1 van de weinig bands die nu zegt: Wij willen dat onze fans ons CDtje kunnen kopen en niet dat wij de dupe worden van het gedownload en er helemaal niets aan verdienen,.... ze brengen ook zelf MP3's in omloop die:
              a. slecht klinken
              b. anders zijn dan het origineel.

Bovenstaande CD was incl. DVD, dus ook echt waar voor je geld als je ervan houdt. De CD was overigens vorig jaar bij de free 10 euro duurder en 4 euro duurder via Metallica en was 1 van de weinige Metal albums in de afgelopen jaren die in no-time in Europa op 1 stond in de album top 100. Dus dan worden er wel voldoende exemplaren verkocht.
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

Working...