Vrachtwagen rijbewijs en nu goed

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

nu dit topic toch terug actief is. Ik ben aan het kijken naar een opleiding vrachtwagen chauffeur.
    Kunnen jullie mij eventjes verderhelpen (woon in België).
    min rijervaring (rijbewijs B)
    min leeftijd
    kostprijs
    opleiding: hoe wie wat waar
    ...

Ik heb zelf al wat op google gezete dus sommige dingen zal ik al weten
    merci
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

Toevallig ook Belg en me een paar weekjes terug ingeschreven voor C dus bij deze:

*Min Leeftijd C:
      18 Jaar: C1 (Meer dan 3500kg maar Max 7500kg MTM)
      21 Jaar: C (Meer dan 3500kg MTM)

*Waar:
      Tja iedere rijschool die C geeft, ik heb me ingeschreven bij VRG Rijscholen

*Hoe of wat:
      -Eerst en vooral naar kantoor van rijschool gaan theorieboek scoren (12 euro). Hierin staat de theorie die extra nodig is bovenop theorie B, die laatste word je geacht te kennen aangezien je rijbewijs B moet hebben om C te halen. Verder ook nog een deel techniek en een deel tachograaf en wetgeving rij-rusttijden. Die 2 laatste zijn in Nederland onderdeel van het chauffeursdiploma als ik me niet vergis.
      -Afleggen theorie-examen (les mag maar niet verplicht) en medische keuring. Hierna kan je je inschrijven voor praktijk.
      -Praktijkles minimaal 8u
      -Examen praktijk

*Kosten:
      -Inschrijving 25 euro
      -Theorie 50 euro
      -8u Praktijk 524 euro
      -Examenbegeleiding 165.50 euro
      TOTAAL: 764.50 als je het in 1x goed doet :-)
      Last edited by CyberNBD; 11-10-06, 00:46.
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• maranta
        • Sep 2002
        • 113

Wat betreft inschrijving bij het SIEV (Stichting inschrijving eigen vervoer): Alle grijskenteken auto's met een laadvermogen van meer dan 500kg dienen hier ingeschreven te worden. Dus ook bestelbusjes.
        [/QUOTE]

Ik heb nog niet zo lang geleden een schrijven gehad van de EVO dat de inschrijving siev (blauwe brief+pasje) niet meer nodig is.
        In ieder geval 1 regeltje minder.
        Mij is ook ter oren gekomen dat ook ik als eigen vervoerder boven de 7,5 ton totaalgewicht aan het ccvb moet, dus hopen dat er 1 europese regel komt en die inhoud dat het ccvb op de hoop gaat.
        Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Rock On
          • Jan 2004
          • 250

Originally posted by CyberNBD
          TOTAAL: 764.50 als je het in 1x goed doet :-)
          Wadde???!!!
          Ff Googelen in nl. op complete rijopleiding C, inclusief theorie, 25 lesuren(dat wordt je wel geacht nodig te hebben... :s ) en examen.
          All inclusive voorrrrrrr: €3377,- Schoon aan de haak.....

Laten we stellen dat je een snelle leerling bent , €2500 ben je toch echt wel kwijt.
          Tijd om af te zakken naar het zuiden, denk ik.
          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

leuk he, Europese eenwording....
            Werden de dingen maar eens simpeler, van ieder land de handige/nuttige zaken overgenomen.

Werkgevers in de transportsector vergoedne maar al te graag de opleidingskosten van nieuwe chauffeurs, in de entertainmentbranche maken ze graag gebruik van reeds opgeleide chauffeurs
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ostracized
              • May 2002
              • 214

ff een kleine correctie voor mezelf

Die geboorte datum die dus op de schop gaat is dus 30 juni 1955.(in tegenstelling tot wat ik zei)

verders, SIEV is er inderdaad per 1 september dit jaar uit. Zal op termijn vast wel iets anders voor verzonnen worden..

@Olaf, dat met die wipkar/oplegger verhaal is mij inderdaad ook ter ore gekomen, ik weet echter niets van al concrete plannen zoals C1 en C2 opsplitsen...

Verder is CCV-B straks dus voor iedereen verplicht die boven de 7,5 ton rijdt, of die nog moet afrijden. Dus ook eigen vervoer...

wat die lesgelden betreft bij mij(frl):
              CCV-B pakket: theorielessen/boeken/examen E500
              lessen: E46,- (dacht ik, factuur is onderweg )
              examen: E275(?)incl "wagenhuur" en instructeur rijdt mee...

er is mij verteld dat er ongeveer 15 lessen nodig zijn. Voor een ieder die sneller is...??

gr, Otto
              (...)

Comment

Working...