Freelance prijzen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsjanssennl
    • Aug 2004
    • 101

Freelance prijzen

Beste Collega's,

Op deze plaats zou ik van andere freelance geluids technici willen weten wat zij rekenen voor hun geluidskunsten (diensten).
    Wat je rekent en voor hoe lang (dagprijs/uurprijs).
    Verder ben ik ook benieuwd naar freelancers die zgn tape-acts verzorgen of zij per keer (per optreden) betaald worden, hoeveel, of dat zij ook met een soort dagprijs rekenen.

Om met mezelf te beginnen. Ik reken een dagprijs (ex.btw)op basis van max. 10 uur. Daarna reken ik een uurprijs.
    Heb op dit moment geen extra toeslag voor uren die buiten de 10 uur grens vallen... ik wil naar een soort bovengrens toe waarbij ik dus extra toeslag ga rekenen.

Verder ben ik ook benieuwd wat jullie met over-uren, of uren doen die buiten dagprijzen vallen, of worden er klus-prijzen afgesproken... Wat is volgens jullie een redelijke max. uren en wanneer zou de toeslag moeten beginnen... vertel me hoe jullie dit doen...

kortom ik wil alles weten over wat een freelance tech rekent en voor hoe lang, oftewel de hoed en de rand...
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ben geen geluidsmens ... Ik denk dat de meeste geluidsjongens in het Noorden rond jouw dagprijs zitten... (de wat minder ervaren hangen rond de € 180,-). Ik reken € 275,- (excl.btw) als dagprijs op basis van max. 8 uur werk, 1 uur heenrijden, 1 uur terug... Daarna reken ik € 35,- per extra werkuur, extra reisuren reken ik zelden...(officieel € 12,50 p.uur). In het theater komt er dan ook nog sejours overheen, en net als bij jou de vervoerskosten (€ 0,28 p.km.)
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

Dank je Arvid... ook al ben je geen geluidsmens :-)...
      zonder licht zie je ook geen muzikant

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

in belgië liggen de prijzen, wat lager.....
        Meestal ook prijs per job, niet per uur. Geen max. aantal uren, overuren, .... Gewoon per job.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

En dat terwijl die Belgen zo goed zijn in geluid Moest je laatst ook nog van Nijmegen naar Belgie... 't Leven is echt minder in het zuiden merk ik...Op de frietjes na dan hè...
          Arvid Buit

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

hehehe...maar wij zitten dan weer dichter bij de zuiderse zon

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Ik vraag lang niet zoveel als jullie, en logisch ook aangezien ik compleet amateur ben. Maar ben inmiddels toch zwaar van het "prijs per job" principe afgestapt. Inschatten van tevoren is moeilijk, en je zult altijd zien dat de klant ineens vanallerlei wensen gaat bijverzinnen onder het motto "nu je toch bezig bent". Kijk, ik ben veel te aardig om dan nee te zeggen, maar wil er wel mn centen voor; dus ik maak achteraf netjes een gespecificeerde factuur waar mn uren en bezigheden opstaan, en die wordt tot nu toe altijd zonder mokken betaald, prima dus

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Klein misverstand dan denk ik...dat doe ik ook...

Standaard dagprijs is voor 8 uur werk, 2 uur reizen... Als ik nu 4 uur werk, betaald men netjes de dagprijs... Boven de 8 uur, wordt er "meerwerk" in rekening gebracht... Precies volgens mijn algemene voorwaarden, lees maar eens ; www.ajboperating.nl/AV.htm
                Arvid Buit

Comment

• HAudio
                  • Nov 2013
                  • 1

Collega's/Heren,

Brengen jullie voor een bijvoorbeeld een tweedaagse klus met daar tussen een hotel overnachting extra kosten in rekening voor de desbetreffende overnachting?

Alvast bedankt!

Comment

• Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

Ja, tenzij de opdrachtgever zelf voor onderdak zorgt. Wel zorgen dat je alleen de noodzakelijke kosten in rekening brengt, denk aan basic maaltijden en basic hotelkamer. Extra luxe zoals een terrasje in de middag of een luxere kamer dan nodig neem je voor je eigen rekening.
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

Voor een technicus betalen wij 250 euro per dag met een maximum van 10 uur. Bij hele korte klussen gaat het voor 25 euro per uur.

Podiumbouwers krijgen 17,50 per uur, tenzij zij een team kunnen aansturen dan is het 25 euro per uur. Hiervoor gaan dagprijzen.
                      kilometerprijs is € 0,19 per km.
                      Uiteraard vergoeden wij waar nodig ook parkeerkosten, overnachtingskosten, maaltijden en consumpties tijdens werktijd.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Podium Verhuur
                        Voor een technicus betalen wij 250 euro per dag met een maximum van 10 uur. Bij hele korte klussen gaat het voor 25 euro per uur.

Podiumbouwers krijgen 17,50 per uur, tenzij zij een team kunnen aansturen dan is het 25 euro per uur. Hiervoor gaan dagprijzen.
                        Uiteraard vergoeden wij waar nodig ook parkeerkosten, overnachtingskosten, maaltijden en consumpties tijdens werktijd.
                        17,50 netto, neem ik aan…. Of een teamleider die goed Pools en Roemeens kan?

Comment

• peterwagner
                          • Oct 2008
                          • 317

Dit zijn een beetje de standaard prijzen die ik bijna overal tegenkom.

Originally posted by Podium Verhuur

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Voor die €25,- bruto per uur en €0,19- aan km vergoeding moet die freelancer al zijn kosten nog betalen?
                            En de overheid nog zeuren dat ZZPers te veel verdienen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Wat zijn jou freelance prijzen dan Sander?

Comment

Working...