Stroomstoring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Stroomstoring

Iemand woensdag nog aan het klussen geweest in overijssel? Zo ja zijn de spullen nog heel gebleven?
    dit naar aanleiding van: http://www.nu.nl/news.jsp?n=376597&c=10
    Het zal je maar gebeuren opeens je spullen overleden.
    Zijn jullie hier tegen verzekerd? Ik weet het eigenlijk niet...zal het eens nakijken.
    oleole ik heb EV :)
  • som
    • Nov 2002
    • 787

bij mij staat zoiets niet als zodanig verzekerd omscherven,is ook bepaald geen vaak voorkomende situatie.
    als je als bedrijf zijnde nu schade hebt krijg je geheid gezanik;
    essent wil niet betalen en je eigen verzekering constateert dat je de schuldige kan aanwijzen,
    dat wordt een eindeloos getouwtrek
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Essent heeft de fout toegegeven, en betaalt alle schade. De consumentenbond gaat hierop toezien.

En ik hoef niet verzekerd te zijn, alleen maar een goeie advocaat meenemen, die trouwens ook weer door de veroorzaker betaald wordt.......

Van de andere kant : mijn spullen zijn er tegen beveiligd...Meyer werkt van 90 V tot 265 volt, en daarbuiten schakelt-ie af.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

citaat:Geplaatst door **************
        1
        Essent heeft de fout toegegeven, en betaalt alle schade. De consumentenbond gaat hierop toezien.

2En ik hoef niet verzekerd te zijn, alleen maar een goeie advocaat meenemen, die trouwens ook weer door de veroorzaker betaald wordt.......

3Van de andere kant : mijn spullen zijn er tegen beveiligd...Meyer werkt van 90 V tot 265 volt, en daarbuiten schakelt-ie af.
        1 consumentenbond bemiddeld dus niet voor bedrijven

2 alleen als je wint

3 das alleen je f.o.h.stack maar de rest??
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

de rest zit achter een relais, met een spanningsbewaking ervoor...

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

citaat:Geplaatst door som
            1 .... is ook bepaald geen vaak voorkomende situatie.
            2 ..dat wordt een eindeloos getouwtrek
            1. maar dat zal in de komende jaren wel steeds vaker gaan gebeuren!
            2. en dat dus ook! [|)]
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

'k vrees er ook voor dat het meer gaat voorkomen zolang dat er niets gedaan wordt aan de grensoverschrijdende hoogspanningslijnen. Deze zijn tegenwoordig overbelast en met de open markten probeerd elke leverancier zo kort op de bal te spelen dat 't wel eens kan misgaan (jammer genoeg moet er altijd eers teens iets serieus misgaan voordat er echte aktie wordt genomen).
              Nu teveel spanning uit je kontaktdoos is wel eerder het gevolg van een slecht werkende regeling op de transfo, ofwel een zware gebruiker die plots uitschakeld. Dit is ook van de redenen dat sinds de laatste jaren de netfrequentie ook niet meer zo stabiel is las het lijkt, vroeger klokvast 50Hz, tegenwoordig vanwege de lagere produktie schommeld die wel een pak meer, niet dat dit mss direct een probleem lijkt, maar toch, go the american way like they say.
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Vergeleken met de US hebben wij hier nog een heel net elektriciteitsnet, maar het wordt wel steeds minder. Het hele netwerk is aan het verouderen (achterstallig onderhoud?) . Ik ben blij dat ik voor dit soort grappen 6 jaar terug al een UPS heb gekocht. Die dingen kosten ook geen bal meer, en voor de ellende die je er mee voorkomt kun je het al helemaal niet meer laten. (Heb het ding in die 6 jaar 1 keer nodig gehad, was een spanningsdip van 2 seconden, maar goed)
                Wat betreft die aansprakelijkheid:
                In dit geval ligt de fout bij Essent, maar dan zul je lang niet altijd de nieuwwaarde van je apparatuur terugkrijgen. ("Ach meneer, TV van 4 jaar, krijgt u 100 euro voor"). Voor de mensen met dure apparatuur is dat ook niets om naar uit te kijken.
                Oplossing: Aggregaat in de tuin en voor je eigen sap zorgen?

U x I = Boem.

Comment

• joe
                  • Jan 2003
                  • 446

citaat:Oplossing: Aggregaat in de tuin en voor je eigen sap zorgen?
                  Geloof me dit geeft meer storing dan het net.
                  Ik heb het een paar jaar lang gehad en van mij hoeft het niet meer[}]

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Het idee van een onder- overspanningsbeveiliging heeft mij serieus aan het nadenken gezet.Denk aan een hiquel voltage monitor(75 euro) en een serieuze magneetschakelaar (100 euro) inbouwen bij de rest van de spanningsvoorziening en klaar is klara
                    master-qsc en de rest

Comment

• jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

da's inderdaad een mooi soepje aan't worden heel de elektriciteitsmarkt; 'k denk hier in belgie evenals in nederland. door heel de privatisering 'r van en nu de komst van alle zogezegd hernieuwbare energie. Als er zoiets gebeurd zoals een stroomstoring, tja, wie is'r aansprakelijk. In geval van belgië, de producent electrabel of één vd de kleine groene mannen die zoch er ook nog ergens tussenwurmen? Distributie .. elia, enco? Of de vroegere intercommunales ('k weet niet hoe ze dat in nederland noemen). 'k vrees een pot nat is waar wij als afnemer het raden maar naar hebben ('k kan 'r zelf ook niet goed meer aan uit).

soit, 'k ga nog wat elektriciteit maken, tja 't is nu eenmaal m'n werk (kerncentrale).
                      nu gij en dan ikke weer

Comment

• MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

Zozo al veel reacties gehad. was even vergeten dat ik dit topic had aangemaakt [:I] Ik heb het even nagekeken en bij mij staat zoiets dus ook niet omschreven als verzekerd.Blijft natuurlijk altijd de vraag wie er nu aansprakelijk is in dit soort situaties. Ik denk dat als je in zo'n situatie zit je mazzel hebt als je gezamelijk tot een oplossing kan komen, anders blijf je een hele tijd bezig.
                        oleole ik heb EV :)

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

citaat:Geplaatst door Dave
                          Oplossing: Aggregaat in de tuin en voor je eigen sap zorgen?
                          Maar dan wel met je eigen oliebron of gasbel onder die tuin neem ik aan? Ik zou eerst maar eens gaan graven als ik jou was.
                          Of je moet een aftakje leggen naar de werkgever van Jerre.

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Verantwoordelijk = wie maakte de veroorzakende fout.
                            Daar is meestal wel uit te komen.

Aansprakelijk = wie gaat daar financieel voor opdraaien.
                            Daar wil de advocaat graag een paar dagen, weken, maanden, jaren over praten.
                            De bedragen in kwestie zijn soms een veelvoud van zijn honorarium dus dat blijft de moeite waard.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door jerre

soit, 'k ga nog wat elektriciteit maken, tja 't is nu eenmaal m'n werk (kerncentrale).
                              heb nog wel wat UF6 over...

Comment

Working...