Olympische Spelen 2004 - Athene

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

volgens mij bevindt zich in de rook toch iets van een half-doorzichtig membraan... voor het blote oog lastig te zien, maar er is toch op te projecteren.

Kan zo snel niets anders bedenken [xx(]

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

Op de martin website heeft enige tijd geleden een artikel gestaan dat procon 650 mac 2000 washen zou leveren. Maar toen ik naar de opening ah kijken was heb ik toch varilite zien staan langs het veld...
      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• erikla
        • Aug 2004
        • 1

De "3d-projecties" waren volgens mij duidelijk geen laser projecties maar gewoon het bekende beamer gebeuren.
        Het projecteren op een soort bol waren een aantal "stroken" die in een bolvorm lagen. De beelden waren zodanig goed gemaakt dat de teksten perfect op de stroken kwamen. Zag er erggoed uit! Ik heb het daarna nog verschillende keren terug gekeken en als je er echt op let zie je hoe ze het gedaan hebben. Mooi werk!

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

citaat:Geplaatst door movinghead

Even uit het lounge topic gehaalt. Modje dacht dat dit effectiever was.

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

citaat:
          --------------------------------------------------------------------------------
          helemaal geen ingewikkelde riders
          --------------------------------------------------------------------------------

Heb hier toevallig de rider liggen van Tiësto, roep maar niet te hard ...
          Ow das toch geen geheim... Vertel maar... wat is er zo speciaal.
          Nou Stijn Vanstiphout vandaag nog?
          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Rock On
            • Jan 2004
            • 250

Volgens mij was die DNA projectie wel degelijk laser, geprojecteerd in de rook. Het 3-D effect zou heel goed door middel van interferentie, het kruisen van 2 laserstralen op een bepaald punt, gemaakt kunnen zijn. Ik vond het in ieder geval super om te zien. Mooie show, alleen jammer dat die 20000 mensjes nu weer door het beeld moesten gaan paraderen...
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• lichtmoderator
              • Jun 2002
              • 115

citaat:
              Nou Stijn Vanstiphout vandaag nog?
              wat is hier nu zo dringend aan?

Stijn zit hier momenteel ook op Pukkelpop te klussen, al ganse week hard in de weer...
              we krijgen er rimpels van of is dat hier nog besmet vd maandag?
              Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• oversound
                • Dec 2003
                • 218

citaate "3d-projecties" waren volgens mij duidelijk geen laser projecties maar gewoon het bekende beamer gebeuren
                Er werd op tv ook gesproken over een laser projectie. Als je het goed bekijkt zie je dat het te fel is voor een beamer en sowieso moet die beamer het ergens op projecteren en dat deed ie niet.
                Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Op TV zeggen ze zo veel, daar zou ik sowieso geen conclusie uittrekken, het zag er erg laser uit en ik weet ook eigenlijk zeker dat het dat was maar op TV zeggen ze wel meer..
                  We're ready to party, are you?

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Op TV krijg je sportcommentaar van Hans Brian...die denkt dat korfbal een olympische sport is, ze bij turnen een koprol doen voor een 10, badminton iets anders is als een campingsport en dat hij zelf de alwetende is...zou die tv ff buiten beschouwing laten inderdaad

ps...@BBc wel leuk en deskundig commentaar
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Het was wel zeker laserprojectie.. erg knap gedaan moet ik zeggen...
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Even geheel offtopic, maar moet toch even ouderwets "braggen" met het feit dat dit berichtje uit Athene komt . Heb alleen heel die opening gemist omdat ik toen in het vliegtuig zat, en daar vonden ze het belangrijker om een of andere rare natuurdocumantaire te laten zien (of ontvang je zoiets niet in het vliegtuig?). Ga vanavond naar het Olympisch stadion toe, dus zal proberen wat leuke foto's te maken (heb er al een van een showtje hier in de buurt).
                        Verder is dat hele Spelen gedoe hier echt een enorme hype, je ziet niets anders. Gelukkig vertrekken we morgen dan ook naar Kreta, want dat drukke gedoe was nu niet de bedoeling van m'n vakantie. Zal jullie over 2 weken weer vervelen met m'n commentaar hier

grtz from Athina 2k4!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Die DNA string hing wel in een stevige rookwolk. Kun je daar niets op projekteren? (lekenvraag)

Wat ik erg knap vond was dat ze aan kabels dat beeld uit elkaar trokken, door heel die hal heen trokken. En gelijktijdig daar de hele tijd scherp op beeld projekteerden. Dat lijkt me behoorlijk moeilijk. (als leek weet ik niet hoe je de boel scherpstelt op zo een wiebelig en bewegend "projektiedoek" )

[8)]
                          lekker belangrijk!

Comment

• Daan Hoffmans
                            • Aug 2000
                            • 1225

citaat: Het 3-D effect zou heel goed door middel van interferentie, het kruisen van 2 laserstralen op een bepaald punt, gemaakt kunnen zijn.
                            Enig idee welke precisie daarvoor nodig is? Klinkklare onzin.
                            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

citaat:Geplaatst door showband

Kun je daar niets op projekteren? (lekenvraag)
                              helaas Showband... dat zal niet mogelijk zijn. Kijk maar eens naar een simpele moonflower op een (kunstmatige) mistbank gericht. Door de hele rook die je het licht. Je zal niet zomaar een 3D figuur kunnen maken. Volgens mij zat er in de rook gewoon iets, vervolgens hele dunne rook nemen, op een membraan of zo projecteren en het lijkt alsof het in de rook zweeft... (ik wil ook terugverwijzen naar Erikla... die stroken waar hij over spreekt, dat bedoel ik met een soort membraan)

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Jammer zeg,

overgigens durf ik wel te zeggen dat op een tweedimensionaal medium als TV het natuurlijk onmogelijk is om te beoordelen of een projektie driedemensionaal is geweest in het echt.

Op dat gebied is een tv georienteerd spektakel als dit natuurlijk daar vol voor kunnen gaan.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...