Olympische Spelen 2004 - Athene

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Olympische Spelen 2004 - Athene

Wat ik gister bij de opening wel een beetje vaag vond bij de speeches en het optreden van Bjork:
    eerst hoor je een echo (dus wat de microfoons boven het publiek dan oppikken) en daarna pas wat je direct wat er in de microfoon wordt gezegd (wat synchroon loopt met het beeld)...

Hoe kan dit? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze het beeld en de microfoons die in het midden worden gebruikt door de delay hebben gehaald, maar dat lijkt me onzinnig... [xx(]

Iemand een verklaring?
  • gerard
    • Aug 2003
    • 21

idd vaag, kheb zelf gister aavond ook ff gekeken (toevallig) en viel mij op dat als die vrouw zong, ik het eerste woordje al wist wat zij zou gaan zingen.[8D] het delay kwam in plaats van later, eerder [)]
    Wie wil nou geen rock 'n roll leven?? kunnen alleen mensen zijn in de muziek... en ik als lichttekkie :D

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

zou het zo kunnen zijn dat de audio verbinding van de commentatoren
      het geluid van het stadium meeneemt en dat deze audioverbinding sneller is dan de tv registratie (sateliet verbinding is altijd wat trager toch?
      )
      p.j

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

omdat de rechten van de tv via een amerikaans bedrijf lopen wordt er idd eerts naar amerika gestraald, verwerkt ( blote borsten etc worden eruit gehaald) terwijl het geluid naar alle waarschijnlijkheid gewoon rechtstreeks via de eurovisie binnenkomt. Geen probleem , hoor....

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Onderwerp naar de lounge gehaad, vriendelijke verzoek om alle leukigheiden, bijzonderheden, en andere zaken die je wenst te melden over de OS2004 in dit topic te doen, om het makkelijk te maken zal ik um plakkerig maken (gaat vanzelf met dit weer...)
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• movinghead
            • Aug 2001
            • 559

Even uit het lounge topic gehaalt. Modje dacht dat dit effectiever was.

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

citaat:
            --------------------------------------------------------------------------------
            helemaal geen ingewikkelde riders
            --------------------------------------------------------------------------------

Heb hier toevallig de rider liggen van Tiësto, roep maar niet te hard ...
            Ow das toch geen geheim... Vertel maar... wat is er zo speciaal.
            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Iemand eeenig idee waar al het materiaal vandaakwam (met name het licht) volgens mij hing de gehele stadionrand vol met licht. Moet iig een groot bedrijf zijn geweest lijkt me zo. Verder vond ik het een mooie opening, alleen de volgspots af en toe laat of traag...
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

En was dat nou een 3d laseranimatie ? zo vond ik het namelijk uitzien omdat er vanuit een stuk of 4 punten stralen richting de animatie liepen...

Iemand anders een idee ?
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Als ik denk dat ik weet waar jij het over hebt Fiesta, was dat een soort van beeld waarop geprojecteerd werd, wel vanuit meerdere punten, of was dit niet wat jij bedoeld?
                  We're ready to party, are you?

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

Voor zover ik heb gezien niet, ik weet alleen dat er animaties werden vertoond op een loeigroot panasonic scherm, onder het olympisch vuur....
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

op een moment toonden ze zo'n dna string(ja mensen, dat woord is niet enkel een reetveter) gewoon in de rook, hoe zouden ze dat gedaan hebben???
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Merijndj
                        • Mar 2001
                        • 660

leek in het midden van het podium te zijn, leek ook iets als een 3d beeld?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Ik heb ook wel laser-animaties gezien (het beeld boven het water dat later uit elkaar ging) en ook video-projecties (op de stukken van het beeld, iets later)... Verder hadden ze ook een soort 3d projectie aan het eind: er was een soort bol met de namen van de landen die leker de vliegen, maar als je goed keek zag je toch een paar ... tsja, wat was iets... iets om op de projecteren [)]

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Ik heb het dus idd over die dna string... ik zag namelijk geen enkel medium op op te projecteren.. (behalve de rook natuurlijk) maar die rook beweegt constant... dus lastig te projecteren....

Vraag me af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben
                            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Goeie vraag voor Willem Wever Fiesta...
                              Het lijkt mij laser projectie...ken eigenlijk geen andere manier waarop dit zo zichtbaar kon worden gemaakt.
                              Was wel betekenisvol...een handmatig samengesteld DNA profiel voor de dopinggames....

Comment

Working...