Goed opletten bij gebruik van Co2 jets?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by MacGyverSounds
    volgens mij is CO2 spul wat je zelf uitademt, en dus in je lichaam zit..

denk dat deze man voornamelijk is geschrokken, en dat de DJ geen richtgetal 50+ in zn gezicht wilde zien flitsen...
    Het is natuurlijk wel de combinatie wat het gevaarlijk maakt: Schrikeffect, koude CO2 in je gezicht en dan op een hoog podium staand. Nu gaat het goed, maar hij had net zo goed kunnen vallen, en dán heb je wat meer last van die verminderde hoeveelheid zuurstof in de lucht.

Van een blast CO2 in je gezicht zul je niet zo gauw stikken. Net zogoed als je een minuut lang je adem in kan houden, zul je de boel net zo hard weer uitademen. CO2 kun je namelijk niet ínademen AFAIK. Wel in je longen krijgen, maar het wordt door je bloed niet opgenomen. Zo kortstondig is er dus niet zo snel veel aan de hand.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat zowel die fotograaf áls die lichttech een beetje idioot bezig waren.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Ik snap niet zo goed dat er voor dit soort dingen wetgeving moet zijn voordat mensen besluiten het daarom niet te doen. Is er wetgeving voor het 'de zaal inspuiten van sambal'? Nee ik denk het niet. Ik denk ook niet dat die wetgeving er gaat komen.

Wat ik wel weet is dat je als je de inschatting maakt dat het veilig kan en er vervolgens door schade en schande achterkomt dat het letsel heeft veroorzaakt, je gewoon aansprakelijk kan worden gesteld wegens roekeloos handelen.

Bij bijna alles geldt: gebruik je verstand!

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Volgens mij snappen jullie het niet, het zuurstof niveau daalt bij het gebruik van een C02 jet, dit heeft niks te maken met bevriezen of een stoot koude C02. Er is een regel dat er een bepaalde zuurstof verhouding moet zijn in een ruimte/discotheek/kroeg en die verhouding word verstoord als men C02 gaat spuiten. Ik wil dus weten of er ergens iets te vinden is van die levels en hoe dat na te meten is en wat daarvan veilig is en wat niet. (misschien iemand van de brandweer met info?)

@lex dus het heeft niks te maken met gezond verstand, ik mag hopen dat je dat altijd gebruikt! Als je niet weet hoe iets werkt blijf er dan van af!

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Mannen van een "echt" specialeffect-bedrijf meten bij de wat grotere aantallen CO2-jets/kanonnen dan ook netjes met een CO2 meter of alles binnen de marges blijven. Maarja, sinds elke hobbybob die dingen kan kopen en ruimtes volspuit met CO2 (en dus zuurstof verdrijft)...
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

aha dus er wordt door sommige bedrijven wel degelijk serieus met het onderwerp van de zuurstof daling omgegaan, goed om te weten.

thnks voor het antwoord

Comment

Working...