Goed opletten bij gebruik van Co2 jets?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marciej
    • Nov 2003
    • 45

Nooit iemand van de branddriehoek gehoord? BHV cursus? @lex heeft gelijk maar dat daargelaten.

Afijn, de persoon in kwestie zou, als je het mij vraagt, direct uit zijn functie ontheven moeten worden. Minkukels die volledig zonder enig verstand, en schijnbaar ook zonder enig respect voor anderen, omgaan met de voorhanden zijnde effecten en hiermee moedwillig anderen proberen te raken horen niet in deze branche thuis.

Zoals Koentjes al zegt; door dit soort figuren komt onze sector onder nog meer, veelal vage, regelgeving te vallen.
    Smile, you on TV!

Comment

• NielsC
      • May 2009
      • 3

@Marciej
      Als je goed had opgelet bij de BHV cursus, had je geleerd dat je door het toe voegen van kou (en dus verlagen van de temperatuur) de factor ontbrandingstemperatuur wegneemt(een van de 3 factoren die nodig zijn bij een brand/verbranding).

Ontoppic:

Dit is een mooi voorbeeld dat het gebruik van special effects een vak appart is en dat er verschillende veiligheids maatregelen moeten worden toegepast. Denk hierbij aan meer beveiligings personen bij/rond de special effects.

mvg,

Niels

Comment

• Stevengos
        • May 2010
        • 106

Originally posted by laserguy
        Een brand heeft twee dingen nodig om te kunnen blijven bestaan: zuurstof + hitte (een voorwerp waarvan het materiaal kouder is dan het ontvlampunt brandt niet).
        Beetje off topic, maar kon het toch niet laten...

Het is een driehoekje idd zoals jij aangaf: zuurstof, ontvlammingtemp. (of daarboven), maar... ook brandstof :P (die moet je ook niet buiten beschouwing laten, vooral niet als het om brandveiligheid gaat!!!)
        De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• Stevengos
          • May 2010
          • 106

Wel een beetje late reactie achterafgezien

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Ook een BHV curses gedaan?

Maareh best wel een topic kick dit...
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Stevengos
              • May 2010
              • 106

Nee dat niet :P, maar wel genoeg theorie (op 't VWO gehad) om te weten wat veilig is en wat niet, BHV komt later wel eens als ik klaar ben met m'n studie...

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

Ik vind dit zeker geen slimme actie van de opperator, maar anderzijds had die fotograaf ook daar niet mogen lopen. Als wij met dit soort effecten aan de gang gaan hebben wij zogenaamde 'nogo zones'.Deze zones worden duidelijk uitgelegd aan danseressen/media en andere mensen die eens het podium op kunnen klauteren. Bij pyro en dit soort CO2 opstellingen staat er zelf een tweede man bij het podium die aangeeft dat het podium vrij is.b verticaal is een iets ander verhaal. Als AV bedrijf ben je aan het einde van de dag toch aansprakelijk. Zoals iemand al aangaf ben je naar mijn idee ook strafrechtelijk vervolgbaar als je al niet de juiste voorzorgsmaatregelen neemt. Dat je dus aantoonbaar kan maken dat:
                A. Gekwalificeerd personeel de operating heeft gedaan;
                B. De persoon in kwestie op de hoogte is van de aanwezigheid van die dingen;
                C. Dat de situatie veilig was geacht en dat deze man niet op het podium mocht komen.

Je gaat naar mijn idee dus altijd nat als dit soort dingen gebeuren.

Als er opzet in het spel is zo die operator inderdaad nooit meer aan de bak mogen komen!

Veiligheid doe je samen.
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

volgens mij is CO2 spul wat je zelf uitademt, en dus in je lichaam zit..

denk dat deze man voornamelijk is geschrokken, en dat de DJ geen richtgetal 50+ in zn gezicht wilde zien flitsen...

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Mensen, dit is 3e klas havo scheikunde, dat heb ik dit jaar gehad. Ook het deel van koolstofmonooxide, maar ook hoe het allemaal zit met een brandblusser. Moeten jullie soms allemaal de 3e klas over doen ofzo?

Comment

• Lighting
                      • Sep 2004
                      • 209

Originally posted by MacGyverSounds
                      volgens mij is CO2 spul wat je zelf uitademt, en dus in je lichaam zit..

denk dat deze man voornamelijk is geschrokken, en dat de DJ geen richtgetal 50+ in zn gezicht wilde zien flitsen...
                      zo jammer dat mensen denken .......je moet het weten .
                      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

Originally posted by hardstyle
                        Mensen, dit is 3e klas havo scheikunde, dat heb ik dit jaar gehad. Ook het deel van koolstofmonooxide, maar ook hoe het allemaal zit met een brandblusser. Moeten jullie soms allemaal de 3e klas over doen ofzo?
                        Ik spreek je wel over een jaar of twintig. Dan mag je in het Frans drie bier, een stokbroodje met roomboter en de menukaart bestellen...

En ga er nou niet mee aankomen dat je geen Frans in je pakket hebt, want zo zijn er hier mensen die geen scheikunde in hun pakket hadden!

Gr, @lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Telt een Big Mac, snoep en een milkshake in Frankrijk ook mee, want anders heb ik dat vorige week besteld tijdens een excursie.
                          En was het niet zo dat je vroeger examen moest doen in alle vakken en niet een vakkenpakket moest kiezen?

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

Originally posted by hardstyle
                            Telt een Big Mac, snoep en een milkshake in Frankrijk ook mee, want anders heb ik dat vorige week besteld tijdens een excursie.
                            En was het niet zo dat je vroeger examen moest doen in alle vakken en niet een vakkenpakket moest kiezen?
                            Volgens mij snap je het punt niet helemaal, er staat OVER 20 jaar...

Dan is veel weggezakt, ik merk het al op mijn vervolgopleiding....
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by @lex
                              Ik spreek je wel over een jaar of twintig. Dan mag je in het Frans drie bier, een stokbroodje met roomboter en de menukaart bestellen...

En ga er nou niet mee aankomen dat je geen Frans in je pakket hebt, want zo zijn er hier mensen die geen scheikunde in hun pakket hadden!

Gr, @lex

Hmmm, ik heb zo rond maart mijn profiel gekozen, en zit nu in 3VWO, oftewel, tegenwoordig heb je tot en met de 3e alle (onderbouw)vakken een keer gehad, zo heeft iedereen die nu 3H of 3V doet al bijna 3 jaar frans, 2 jaar duits en 1 jaar economie enz. enz.

Maargoed, on-topic, Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NiTRO
                                • Sep 2002
                                • 677

Nou ik heb even de hele discussie nagelezen en wat ik nou jammer vind is dat er aan het einde van de rit nog steeds geen zinnig antwoord gegeven is op de vraag: wat is nou de regelgeving/aanbeveling betreffende die C02 jets.

Ik hoor van de een dat je niet in het publiek mag "spuiten" ik hoor van de ander dat eht weer wel mag en ik weet dat die dingen in de jaren '90 op een gegeven moment verboden waren in de IT in A'dam omdat de party people die onder de verdovende en oppeppende middelen zaten niet zo goed konden tegen de snelle zuurstof daling in de zaal (hier hingen meerdere jets !). Ze vielen dus bij de bosjes om.

Iemand meer info over wat wel en niet kan/mag/verstandig is?

Comment

Working...