Faithless, Ahoy rotterdam vorige week vrijdag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

Shows van Fiathless zitten altijd vol met strobe effecten. Shutters krijgen het zwaar te verduren De DVD van Alexandria Place begint dan ook niet voor niks met een mededeling: "WARNING: THIS SHOW CONTAINS HEAVY STROBE LIGHTING".

Filmpje is niet echt een geweldige show nee, maar ben het wel eens dat de 'chaos' en het up tempo karakter van de show goed aansluit bij de band en de sfeer van zo'n concert.

Het ergste vind ik nog dat jullie je mening over lichtman en lichtplaatje weer eens baseren op op 5 minuten uit een complete show. Jullie hebben met je winners op een hele avond nooit een moment wat je achteraf liever niet terugziet?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat is flauwekul.

ik ben gewoon van mening dat na 5min kijken van deze show IK het al beu ben van de strobe en GEEN variatie in de show.

Er wordt ook gezegd dat bij een groot deel van de show dit zo was.

Nu is het geen hardcore wat Faithless speelt dan zou ik het begrijpen dat er veel geflits is maar niet tijdens een nummer een heel nummer.

mij lijkt het mooier op de maat gemaakte chasers ofzo en wat meer kleur erin te brengen ( felle kleuren ) met af en toe een strobe effectje erdoor heen.

LJ moet wel blij zijn dat de crew op het podium geen epilepsie hebben

Als ik mijn lasershows bekijk op faithless gemaakt zitten daar ook geen strobe en onafgewerkte scenes in dus het kan wel ! ( ligt eraan HOE je het programmeert )

Dat de keus van de lichtman ( mss wel van de artiest ) zo is een andere zaak.

Maar ik hou gewoon van meer variatie en kleur in een nummer.

Wil er alleen mee zeggen dat als de Winner op Sunlite draait er een leuke gevarieerde show mee kan worden gegeven mits er iemand achter staat en niet een scene 10min laat draaien dus er ook wel degelijk mee speelt.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Ik mag toch hopen dat dit aan het einde was, dan is dit geknipper nog wel geoorloofd.
        Zelf licht ik best veel van dit soort dingen en zoveel strobe vind ik echt overdone...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

lijkt mij een mooi voorbeeldje live busking
          voel de flash knoppen onder mn vingers als ik dit zie

maar idd wat variatie-loos, faithless verdient beter

Je zou toch iets meer richting tijdcode verwachten eigenlijk.
          of worden dit formaat show nog steeds volledig live getapt?

Leks

ps waarom lopen op youtube audio en video nooit gelijk?!
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Dacht dat het aan mijn laptop lag dat beeld en geluid niet synchroon loopt.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Timecode live gebruiken heeft als directe consequentie dat de band op clicktrack moet meespelen. Dus NEE dat gebeurt bijna nooit.

Daarnaast de vraag of een muzikale lichtman beter is: JA... Niet alleen door timing, maar juist ook door de variatie die in een live-concert zit. Je moet 1 worden met de muzikanten, ook qua communicatie. Daar helpt een muzikale achtergrond enorm bij. Ik ken zeer veel bandjes die geen licht/geluidsman willen die geen instrument bespeelt.

Faithless op Youtube: tsja een momentopname, maar dan wel een hele beroerde! Live-sfeer moet je uiteraard proeven, maar timing is een objectief vast te stellen dingetje.

Helaas zijn er (zeker bij grote acts) nog altijd veel gevalletjes "de buurjongen doet al 10 jaar het licht bij ons", waardoor een band zelf niet kritisch is op het eindproduct. Een goede licht/geluidsman, is een extra muzikant, die het product kan beïnvloeden en aanpassen naar gelang dat gewenst is. Daar is in dit filmpje geenszins sprake van.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by AJB
                Timecode live gebruiken heeft als directe consequentie dat de band op clicktrack moet meespelen. Dus NEE dat gebeurt bijna nooit.
                Pardon? Dit gebeurt zeer regelmatig op dit soort (internationale) tours. Tijdcode voor de complete basis cuelist en daarnaast live-triggering van accentjes voor bijvoorbeeld het "variabele" einde van een nummer (drummer die nog even extra roffel doet of 't uitstelt). Ik durf te stellen dat minimaal de helft van de acts vandaag de dag met sequencer spelen. En dus clicktrack / tijdcode.

Daarmee haal je toch het live-gevoel en de variatie in de show, terwijl alle standaard standen etc. + video via tijdcode meelopen.

Bijvoorbeeld de Linkin Park shows draaien zo.
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Originally posted by JeroenVDV
                  Tijdcode voor de complete basis cuelist en daarnaast live-triggering van accentjes voor bijvoorbeeld het "variabele" einde van een nummer
                  Ik weet hoe het werkt, maar het absoluut onjuist om te stellen dat "veel" acts (of meer dan de helft) dit zo doen: dat is absoluut niet waar namelijk... Het kan ook bij veel muziek simpelweg niet, omdat het dynamische karakter uit de show gehaald wordt. Good old timing
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Om voor een band als Faithless een goeie lichtshow neer te zetten heb je echt geen tijdcode sturing nodig, een beetje muzikale tech weet echt wel hoe de opbouw van de nummers gaat en anticipeert daarop.
                    Wat ik hier in het filmpje zag leek echt nergens meer op, een goeie lichtshow zit opbouw in en werkt, net als de muziek, naar een climax toe.
                    Hier was het één en al climax.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Band die ik doe werkt ook met clicktrack, ze zijn er zeker wel.
                      Als je serieus bezig bent vind ik het een goed ding!
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• s142918
                        • Apr 2006
                        • 111

Nou Winner / Showtec boys, put you're money where your mouth is. Programmeer ff showtje op We Come One, film het en post het hier. Wat mij betreft besteed je een hele avond aan het programmeren van 1 nummer. Ik ben alvast benieuwd wat jullie allemaal kunnen!

Comment

• pieturp
                          • Jul 2010
                          • 70

Hahaha!

Goed plan! Ik wacht i.i.g. met spanning!
                          ... en etcetera en zo

Comment

• s142918
                            • Apr 2006
                            • 111

Gaat nogal wat worden denk ik, al die tijd die erin gestoken wordt!

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by RenéE
                              Ook niet wanneer ik 'm een shitload aan cues geef en de momenten waarop ik die terug wil zien? Jouw commentaar klinkt alsof een fatsoenlijke LJ niet maat kan houden en de structurele opbouw van de muziek niet kan doorzien...
                              Dat heb ik niet gezegd, maar er wordt gesuggereerd dat bij veel grote shows timecode wordt gebruikt, waarmee je eigenlijk zegt dat de LJ's niet goed zijn, want in mijn ogen kan een goede LJ juist goed maat houden en de opbouw van de muziek doorzien, waardoor hij/zij een goede show neer kan zetten. Dat de LJ die ik ken drummer is komt hem vast van pas, maar niet-muzikanten kunnen ook geweldige timing hebben hoor! Als je hem cues geeft en momenten waarop je die terug wilt zien zie je ze gewoon terug. Ik ben zelf geen lampje, maar een goede LJ heeft toch geen cues nodig van een manager ofzo? Die is zelf toch creatief genoeg om een passende show te maken die iedereen mooi vindt?

Ik merk het al, ik ga me lekker weer bemoeien met dingen waar ik meer verstand van heb... Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RenéE
                                • Oct 2006
                                • 291

Ik begrijp wat je bedoelt, maar wat ik eigenlijk juist bedoelde is dat het wel/niet gebruiken (nodig hebben) van timecode mijns inziens weinig te maken heeft met de (live-)timingkwaliteiten van een LJ maar des te meer met complexiteit van een show. Timecode is gewoon een gereedschap.

Comment

Working...