Heb je wel goed op de maximaal doorbuigbelasting van de truss gelet?
Speciaal vervoer
Collapse
X
-
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT] -
citaat:Geplaatst door kokkie
Jongens wat zijn jullie toch allemaal netjes, aangezien ik door dit busje een keer ingehaald werd op de snelweg:
Nee, de foto is niet op de snelweg gemaakt aangezien ik met een vrachtwagen licht op pad was, maar later in de stad stond ik achter ze bij een verkeerslicht. Ik denk dat hij van z'n maatje af wilde om de spullen allemaal voor zichzelf te houden???Comment
-
citaat:Geplaatst door kokkie
Jongens wat zijn jullie toch allemaal netjes, aangezien ik door dit busje een keer ingehaald werd op de snelweg:
Nee, de foto is niet op de snelweg gemaakt aangezien ik met een vrachtwagen licht op pad was, maar later in de stad stond ik achter ze bij een verkeerslicht. Ik denk dat hij van z'n maatje af wilde om de spullen allemaal voor zichzelf te houden???
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
hahahahahahahaha
dat zijn verhuur spullen van Spot & Speaker te Utrecht(oranje stippen op de truss eitjes, kabelkratjes). Zal wel een klant geweest zijn die moeilijk zat met zn vervoer. Jammer dat ik die dag niet hoefde te werken. Had wel willen zien hoe ze ons terrein op kwamen rijden met die bakV*L...........puntComment
-
citaat:Geplaatst door showband
Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.Comment
-
citaat:Geplaatst door J.S. Coolen
Met gaffa? Lijkt me niet. DIt laat zo los.Comment
-
citaat:Geplaatst door michiel2
citaat:Geplaatst door showband
Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.
Dat mag je me uitleggen.
1) hoe langer de spanband hoe meer speling. (dus eerder losser)
2) de trekkracht van de sluiting + band veranderd niet door de dikte van het objekt
3) het aluminium oppervlak wat de spanband raakt (friktie) veranderd vrijwel niet.lekker belangrijk!Comment
-
citaat:Geplaatst door (iCe)
citaat:Geplaatst door J.S. Coolen
Met gaffa? Lijkt me niet. DIt laat zo los.
Begrijp me niet verkeerd. Ik gebruik gewoon gaffa, maar niet om trussen te vervoeren of om dingen te bevestigen. Heel raar misschien maar ik gebruik het om kabels af te tapen.Comment
-
citaat:Geplaatst door michiel2
citaat:Geplaatst door showband
Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.
Als we een trailer met hout hebben gevuld, dan laat ik ook alles gewoon op de wielen staan --> aan het einde een streepje GAFFA van muur to muur en voilá: staat zo vast als een huis !! Ik bedoel: het dak van de trailer zit toch ook goed vast aan de bodem?!
Ik weet dat we met zijn allen gretig afnemer zijn van die heer die den GAFFA uitgevonden heeft, maar dit gaat toch een beetje ver, niet?
Sorry, beetje off-topic...
Het lijkt me toch echt verstandiger de straps dóór de trussen heen te halen
Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
dus wanneer je deze doorsnede hebt
......O........O...
..../...\...../..\.
..O---O..O---O.
Meen je dat de spanband een grotere hoek gaat maken met de truss.
Dan met dit stuk van de truss? (als je alleen de onderkant vastsjort)
..O---O..O---O.
Ik denk juist dat bij de onderste je twee keer een hoek van 90 graden (is grootste hoek) om de buizen heen gaat. En bij de eerste dezelfde hoek in delen gaat nemen. (eerst 30 graden om de onderste buis. Dan 60 graden om de bovenste naar de tweede boven-trussbuis 60 graden schuin omlaag. En 30 graden bij de benedenbuis als laatste) En dus in totaal geen verschil zal merken.
Bij vierkant-truss zal de hoek gelijk blijven of je nou de onderste of de bovenste twee buizen gebruikt.
Nogmaals. Het zal alleen minder vast raken. Want je gebruikt langere stukken spanband waarin dus meer speling zal optreden. Hoe flauw dat ook is. Bij de foto van de aanhanger met spanband om de hele wagen heen is het wel degelijk een factor aan het worden. Je zal snel 6 meter spanband hebbenwat onder trillingen, zon, rek, krachtarmen en vocht wel degelijk ruimte voor beweging kan geven.
Een metalen oog/strip aan de nokrand waardoor de spanband heen gaat. welke horizontaal (lengterichting wagen) schuiven voorkomt, in combinatie met door de spijlen heen sjorren maakt dat de truss niet meer kán ontsnappen op de snelweg. Even buiten discussies of zo vervoeren mág of niet. Daar heb ik namelijk geen verstand van.lekker belangrijk!Comment
Comment