Zo doen we het vast wel veilig!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Er zitten aan de bovenkant van die x 2 gaten (zal wel M8 zijn, maar ben er niet zo bekend mee allemaal) die bedoeld zijn voor een haak / couppler / clamp. Maar meer dan een gat is het ook niet, geen moer oid. aan de binnenkant, enkel een gat in het 2mm dikke aluminium (of ze hebben een andere / oudere versie, kan ook).

Vd. week weer een klusje daar, zal het wel ff nakijken.

Laat ik wel even voorop stellen dat ik ze het liefst gewoon op een statief had gezien (op z'n minst een safety erbij).

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by sjig
      Er zitten aan de bovenkant van die x 2 gaten (zal wel M8 zijn, maar ben er niet zo bekend mee allemaal) die bedoeld zijn voor een haak / couppler / clamp. Maar meer dan een gat is het ook niet, geen moer oid. aan de binnenkant, enkel een gat in het 2mm dikke aluminium (of ze hebben een andere / oudere versie, kan ook).

Vd. week weer een klusje daar, zal het wel ff nakijken.

Laat ik wel even voorop stellen dat ik ze het liefst gewoon op een statief had gezien (op z'n minst een safety erbij).

Mss zie ik het wel verkeerd, kan ook hoor ,

Maar ik denk te zien dat er al 2 bouten aanwezig zijn.
      Moer losdraaien, haak eraan, moer vastdraaien en je bent
      vele malen veiliger dan met tie-raps.

(M-maat is ook niet zo relevant voor het verhaal,
      wel voor het hangen van gewichten).

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Zijn dat niet de stekkertjes voor de parren?
        Het zou natuurlijk maar zo kunnen, is immers uit China dus er zullen al wel meerdere versies geweest zijn.

Bij ons zien ze er zo uit:

En dus geen moer / bout / weet ik het erbij. Maar ik zie ook versies voorbij komen waar je andere fixtures erboven op kan schroeven, daar een haak aan vastdraaien was zeker een stuk beter geweest (met 2 safety's erbij )

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Het was op de post van Sjig bedoeld (met een d aan het eind trouwens;-) ).
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...