Scanner Scimitar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zabazz
    • Feb 2004
    • 83

Scanner Scimitar

Hallo,
    Ik heb hier nu een Super Scimitar staan van het merk Acme als ik me niet vergis. Nadeel is dat ie niet helemaal werkt en ik heb geen handleiding en DMX controller. Hij schijnt ook sound-to-light te moeten kunnen.

Eerste vraag:
    Achterop zitten 11 knopjes (Start address Select), en aangezien ik geen handleiding heb weet ik niet wat ik en of ik hiermee kan instellen dat ie via de microfoon reageert of dat ik er nog andere dignen mee kan instellen. Zijn deze instellingen apparaat gebonden of is dit bij al dit soort apparaten hetzelfde en zo ja kan iemand mij vertellen wat?

Tweede vraag:
    Als ik hem nu aanzet, draait de spiegel en het gobowiel naar rechts en blijft daar zitten, het lijkt erop dat ie vastloopt. Ook draait de ventilator niet en het licht gaat niet aan. Waar kan dit aan liggen?
    Alvast bedankt.

Hier de foto's ter verduidelijking:
    - Deze link is de scanner http://www.zabazz.nl/scimitar.jpg
    - De achterkant met de blauwe knopjes http://www.zabazz.nl/scimitar2.jpg
  • denkomieken
    • Jan 2004
    • 111

op de eerste vraag dus ter verduidelijking. Het zijn dus 11 dip-switchen.

2de vraag euh het zou wel eens aan je instellingen van die dip-switchen kunnen liggen dat ie geen kick geeft en over die spiegel en dergelijke niets van aantrekken en vastlopen doet ie wel niet. Is een plek waar de spiegel altijd naartoe gaat en begint.

meer kan ik er niets over zeggen maar ik zou eens kijken op internet daar zijn manuals meestal vrij te krijgen en dan zien we wel weer verder.

grtz
    ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• zabazz
      • Feb 2004
      • 83

Heb van deze lamp nergens een manual kunnen vinden, is een nogal vaag merk en meeste sites erover zijn frans of russisch.
      Super Scimitar (soms ook scimitra genoemd)
      Model: MH-610T
      Serial no: 767486

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Psst; foto-twee url is fout: http://www.zabazz.nl/scimitar2.jpg

De tekst op de achterkant is op je foto net niet leesbaar, maar staat daar niets zinnigs ? Start adres is voor DMX gebruik, maar dan blijft er nog een dipje over. Daarmee kan je vast kiezen tussen DMX of standalone.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door zabazz
          Tweede vraag:
          Als ik hem nu aanzet, draait de spiegel en het gobowiel naar rechts en blijft daar zitten, het lijkt erop dat ie vastloopt. Ook draait de ventilator niet en het licht gaat niet aan. Waar kan dit aan liggen?
          Zoals Denkomieken al zei: dat de spiegel helemaal naar rechtsboven gaat en de gobo/kleurenwielen terugdraaien HOORT ZO!

Het zou pas goed mis zijn als ie dat niet deed. Dan "weet" de scanner waar de spiegel en de wielen zich 'bevinden' en hoever ie ze in welke richting moet sturen voor de volgende stand. Hij reset dus bij iedere keer dat je m aanzet!

Dat de lamp nie start zal aan het feit liggen dat ie op een dmx-signaal wacht. Aangezien je geen controller hebt, kun je wachten tot je een ons weegt.

Ventilator gaat mss bij een bepaalde temperatuur pas draaien, maar ik ken de scan (niet scanner!) verder niet...

Suc6 ermee,
          Jurjen

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

Er zit een micro dus denk dat hij gewoon stand-alone moet werken. Aangezien het JB is denk ik dat hij op stand alone gaat zodra er geen dmx signaal aanwezig is.

Laatste dipje is trouwens geloof ik voor een optie dat als je je scan doorlinkt, dus alleen Ă©Ă©n dmx kabel tussen de scans en geen dmx signaal, dat de scan met die laatste dip aan tegengestelde effecten geeft zoals pan-tilt maar ook kleur en gobo.

Heb je na het aanzetten eens goed op die mic getikt, gaat de lamp aan, beweegd er uberhaupt iets?

Comment

• zabazz
              • Feb 2004
              • 83

De volgorde van de dip switches is:
              ON
              1=1
              2=2
              3=4
              4=8
              5=16
              6=32
              7=64
              8=128
              9=256
              10=option
              de rest wat er staat slaat allemaal op de dmx

Comment

• zabazz
                • Feb 2004
                • 83

Hij werkt alweer, was draadje los van het microfoontje, en nu werkt ie prima ongeacht welke dip switch setting als de ON maar aan staat en er genoeg lawaai is.
                Bedankt allemaal.

Comment

• denkomieken
                  • Jan 2004
                  • 111

ha leuk maar jij vertelde ons dat ongeacht welke dipswitch je on of off zette er geen verschil uitmaakte. Heb er al gekend die zo problemen kregen met de lamp doordat de persoon in kwestie de verkeerde dip on had gezet. of het nu daar aan ligt of niet ja voor mij een raadsel maar allé hij gaat alweer.

grtz
                  ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• zabazz
                    • Feb 2004
                    • 83

ik heb hem uit een disco meegenomen omdat ze zeiden dat ie stuk was, maar dat kan dus wel gelegen hebben aan verkeerde instellingen. Nu is het de vraag welke instelling de juiste is, voordat ik strax zelf een verkeerde heb waardoor ie het begeeft.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door zabazz

ik heb hem uit een disco meegenomen omdat ze zeiden dat ie stuk was, maar dat kan dus wel gelegen hebben aan verkeerde instellingen. Nu is het de vraag welke instelling de juiste is, voordat ik strax zelf een verkeerde heb waardoor ie het begeeft.
                      Welke instelling bedoel je, of wil je?
                      Het is een scimitar van JB. Ik heb vroeger gewerkt met de tiger scans van JB. Dit is inwendig en kwa opbouw volledig IDENTIEK. Enkel beschik jij over een ronde spiegeltrommel, en ik over een simpele scan spiegen voor pan / tilt bewegingen.

Indien je uw scimitar OP MUZIEK wil laten gaan, dan kan je best alle dip switchen op OFF zetten, aangezien uw toestel geen DMX adres moet hebben.

Indien je uw scimitar AUTOMATISCH wil laten gaan (start ook zonder lawaai normaalgezien dan) dan zet je ALLE dip switchen op ON!

Indien je uw scimitar DMX wil gebruiken , dan stel je uw gewenste adres in, meestal 1 indien je eerste toestel DMX is.

De laatste schakelaar "option" id om je pan / tilt te INVERTEREN indien je op de DMX mode werkt.

Hopelijk ben je met deze uitleg volledig geholpen.

Nog even een xtraatje over DMX scimitar

Scimitar gebruikt 4 dmx-adressen

1- shutter / strobe
                      2- Gobo / kleur (gekleurde gobos op 1 wiel inwendig)
                      3- pan beweging spiegel
                      4- tilt / rol beweging spiegel

Veel succes met deze info!

Frank

Comment

Working...