hangaar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Seth
    • Sep 2004
    • 15

hangaar

Nu heb ik mij 2 boxen bij gekocht nou begint men hangaar geluiden te maken, de muren trillen, dak trilt alles maakt lawaai. enige suggesties om dit te verhelpen? (komt binnenkort punisher horn bij) dus moet echt goede suggesties zijn...

Greetz
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Hoe groot is de hangaar, hoe hoog, van welk materiaal, wat voor vloer, etcetera?

Mvg Johan

Comment

• Seth
      • Sep 2004
      • 15

er is zeker werk aan, de hangaar is 10 m op 30 m
      3 m hoog
      maar het is een golfplaten dak
      we gaan de muren isoleren ennieuw dak opleggen, maar dat moeten we ook deftig maken. welke materiealen dempen deftig gelijk om in zo een ruimte de muren te bekleden?..

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

In belgië kan je er subsidie voor krijgen, golfplaten vervangen,
        ik dacht tot 600€ ofzo
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

ik weet niet wat je van die hangaar wilt gaan maken, maar als het de bedoeling is om fuiven ed in te gaan geven zou ik ook eens bij de brandweer langsgaan.
          Tom

Comment

• Seth
            • Sep 2004
            • 15

ik ga hem gebruiken om privee feestjes te geven, dat is max 50 man. Ik wil gewoon de buren niet lastig vallen met geluids overlast

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

amaai, ferm hal dan. Zonder dj-booth enz kan daar een 900 man in volgens normen brandweer.
              Tom

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

citaat:Geplaatst door tomv

amaai, ferm hal dan. Zonder dj-booth enz kan daar een 900 man in volgens normen brandweer.
                De brandweer kijkt naar deuroppervlak, niet grondoppervlak.

Comment

• Seth
                  • Sep 2004
                  • 15

het is een poort van 4 m breed dus denk niet dat dat het probleem gaat zijn

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Als je er echt grote feesten in gaat geven over een tijd is dat niet genoeg, brandweer ziet graag meerdere vrije uitgangen.
                    Maar volgens mij is dat niet waar het over ging.
                    Ik denk dat je er slim aan doet om het probleem te localiseren, het zal echt niet alles zijn wat lawaai maakt.
                    Kijk dus wat het is wat nou echt zo'n herrie maakt en dan bedoel ik niet ''de muren'' maar de muur zal vast wel trillen maar niet de hele muur maakt geluid.
                    Kijk dan wat je er tegen kan doen, als het 2 onderdelen zijn die tegen elkaar lopen te trillen kijk dan of je er iets zachts tussen kan stoppen, naja elk probleem heeft zijn eigen oplossing maar het gaat erom dat je het probleem weet te localiseren.
                    We're ready to party, are you?

Comment

• DJEM
                      • Jul 2004
                      • 254

Golfplaten kunnen heerlijk gaan resoneren inderdaad. Ten eerste waar ze elkaar overlappen, maar ook uit zichzelf. Dit geven ze dan weer door aan het frame. Als je er toch een ander dak opzet, dan geen golfplaten aub.

Ik zou ook niet weten wat je resonerende golfplaten kan doen...

Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Seth
                        • Sep 2004
                        • 15

maar ik wil ook dat er geen geluid uitgeraakt he en ik denk dat golfplaten daar niet echt goed voor zijn. We waren zo al van zin om een nieuw dak te steken, maar ik wil graag weten wat goed is voor het geluid te dempen.
                        Greetz

Comment

• DJEM
                          • Jul 2004
                          • 254

citaat:Geplaatst door Seth

maar ik wil ook dat er geen geluid uitgeraakt he en ik denk dat golfplaten daar niet echt goed voor zijn. We waren zo al van zin om een nieuw dak te steken, maar ik wil graag weten wat goed is voor het geluid te dempen.
                          Greetz
                          Goed geluid dempen? Zet er een limiter tussen.. word het geluid heel mooi gedempt!

Bij doorsnee bouwhut hebben ze van dat zwarte schuim met eierdozen profiel. schijn goed te werken...
                          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

Dat schuim is wel redelijk duur,
                            wat ook kan helpen zijn gewoon eierdozen die je op de muur kleeft,
                            dat is toch zo in de school waar ik dictie heb gevolgd,
                            Da weerkaats het geluid ook...
                            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Golfplaten resoneren als een dolle...
                              Iws verre van optimaal voor accoustiek in een ruimte, net als een joekel van een glazen wand, of ineens een blinde muur...

1. beperk volume indien mogelijk
                              2. juist richten van geluid voorkomt al een hoop gedoe, maar is beslist niet makkelijk
                              3. delaystacks maken vaak dat het iets minder hard kan...
                              4. de ruimte aanpassen....
                              5. ruimte is zo groot.....feestje voor 50 man moet je na enig pielen kunnen maken in een hangaar. Zal het dak wel resoneren, maar zolang de feestgangers er geen hinder van ondervinden, so be it.

Comment

Working...