talkover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ewald
    • Aug 2000
    • 93

talkover

Beste lui,

Ik zoek een apparaat of een elektrische schema wat de functie van een talkover doet.
    Dus eerst muziek vanuit muziekkanaal
    Men praat in de microfoon, de ingang van de muziekkanaal gaat dicht.
    Microfoonkanaal open.
    Klaar met praten, Microfoonkanaal dicht en muziekkanaal open.

Weet iemand zo'n apparaat of elektrische schema?
    please let me know
  • Juriaan
    • May 2004
    • 190

zitten op een beetje normaal mengpaneel

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

citaat:Geplaatst door Juriaan

zitten op een beetje normaal mengpaneel
      correctie: Er zijn Dixo-mixers waar het op zit. Zelf kom ik het nooit tegen, dus het is maar net wat je normaal noemt.

Het effect heet ducking en je krijgt het door een compressor in het signaalpad van de muziek te steken en de mic waardoor je spreekt af te takken naar de sidechain van deze compressor.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Als het inderdaad niet op je mixer zit dan kun je hier een compressor voor gebruiken.

Ik heb er zelf een enorme hekel aan als er iemand begint te kletsen en de muziek helemaal wegvalt of veel zachter word. Dit duck-effect had je vroeger veel bij de radio en drive-ins. Tegenwoordig is het meer in balans en kan er verstaanbaar worden gesproken over de muziek heen. Je hoort het ook (haast) niet meer bij radiostations en drive-ins.

Waarom wil je dit gebruiken?

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Gewoon een Behringer Autocomf(MDX1600) gebruiken bijvoorbeeld. Deze kost ongeveer 115 euro en heeft ook side chain aansluitingen. In hoeverre het overige signaal zachter wordt kun je zelf bepalen met je instellingen. En zoals al vaker gezegd, zo'n Behringer doet zijn ding best leuk voor het geld dat je ervoor betaald.

Ik kan me wel een situatie voorstellen dat het gewenst is, bijvoorbeeld een klein geluidsetje voor achtergrond muziek, met een omroepmicrofoon met schakelaar dat door iedere mafkees te gebruiken moet zijn door alleen de microfoon switch te gebruiken.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

Iets duurder maar ook meer mogelijkheden:
            GR05 van Allen&Heath.
            Dit is een complete mixer bedoeld voor installatietoepassingen. Heeft naast een ducker nog veel meer mogelijkheden zoals een redelijke EQ (met sweep), HPF, enz...
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

Working...