Verschil tussen jbsystems ax700 & vx700 amps?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joeweaver
    • Jun 2004
    • 26

Verschil tussen jbsystems ax700 & vx700 amps?

Hej mensen,
    Ik wil graag een versterker kopen en ik had de JBsystems ax700(http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3647) in gedachten. Nu zie ik hier op de J&H site ook een versterker met exact dezelfde wattages en bijna hetzelfde model als de ax700, namelijk de vx700 (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=9002).
    Zit hier enig verschil tussen?
    De specificaties zijn veel uitgebreider (ik voel me vooral aangetrokken door hoe ie eruit ziet )en ik wil niet voor verassingen komen te staan dat het zegmaar niet compatible is met mn boxen (2x500 watt piek HQpower) of mengpaneel (JBsystems Talent) ofzo.

Zit er belangrijk verschil tussen deze 2 amps?
    Alvast bedankt.
    Chance Favors the Prepared Mind...
  • VERVALLEN

De VX-700 is gewoon een vernieuwde versie van de AX-700 denk ik.
    JB doet nu eenmaal regelmatig een upgrade wat uitzicht betreft.

Ik denk dat deze inwendig zo goed als identiek dezelfde zullen zijn. En van kwaliteit zal deze ook zo goed als identiek zijn.

Misschien kan je beide versterkers bij een zaak eens uittesten. Of anders zoals je al zei ... op het uitzicht verdergaan.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

volgens de wintercatalogus hier identiek alleen kleur( frontje dus) verschilt...

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• VERVALLEN

DE AX-700 zal eide reeks zijn denk ik. Nieuw lay-outje, en voor de rest identiek.
        Maar kwalitatief zijn ze niet echt fenomenaal hoor de JB reeks.
        Ge bent beter met qsc of crown of crest..
        Wil je toch een budjetmerk... kijk dan even naar velleman of naar DAP.
        Zitten ook leuke poweramps tussen voor weinig geld.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De AX reeks en andere versterkers van JB zijn wel een kwaliteitsklasse beter dan Velleman van opbouw. DAP ken ik van binnen niet dus daar spreek ik mij niet over uit.
          Ik krijg het er maar duidelijk niet ingeramd: HEEL GOED BUDGET = SHOW (clip limiter, laag af filter 30/50Hz, ... kortom de mogelijkheden en specs van QSC zonder de prijs van QSC).
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

citaat:Geplaatst door laserguy

De AX reeks en andere versterkers van JB zijn wel een kwaliteitsklasse beter dan Velleman van opbouw. NIET MEE AKKOORD! Met de AX-reeks koop je een lege doos...

Ik krijg het er maar duidelijk niet ingeramd: HEEL GOED BUDGET = SHOW (clip limiter, laag af filter 30/50Hz, ... WEL MEE AKKOORD!
            Heb dit ca 1 jaar geleden ook gezegd toen de discusie ging over Behringer/QSC/Alto.

Comment

• VERVALLEN

JB bevat "zogezegd" clip limieters enzo. Maar of deze zo nauwkeurig zijn dan bij crown of qsc ...
              Denk niet dat je met de AX (lege doezen) degelijk materiaal hebt! Goed voor een begin, maar ge zult snel merken dat er zeer snel (soms na minder dan 1 jaar al) slijtage te vinden zal zijn op je JB versterkers. Condensatoren zijn niet capacitief genoeg waardoor ze na enkele maanden gebruik beginnen uitvallen bij zware bassen, low budjet en low power interne voeding, ...

Aan jou de keuze voor een JB of een beter merk / kwaliteitsverhouding.

Pas op, ik breek JB echt niet af he, want deze zijn met de jaren enorm erop vooruit gegaan. Hun prijs kwaliteitsverhouding is enorm gestegen, hun betrouwbaarheid ook zelfs. Maar na een max. van 2 a 3 jaar intensief gebruikte versterkers ... toch uitkijken naar nieuwe hoor.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ik vrees dat jij je JB materiaal ergens anders koopt vrees ik...
                Mijn klanten gebruiken hun JB's voor drive-in en cafe's en ik krijg hier soms versterkers binnen die niet meer herkenbaar zijn door het stof dat erin gezogen zit. Hoe oud is de PA9600 al niet? Toch hebben minstens drie van mijn klanten hem nog zitten. Die krengen blijven werken! JB is heel betrouwbaar op dat punt. Het grote nadeel t.o.v. de grotere merken is inderdaad het gebrek aan clip limiter en beveiligingen. Mensen die overgaan op betere versterkers met clip limiters hebben inderdaad minder problemen met defecte tweeters. Maar café's die op een normaal volume spelen en dus niet de boel in de clip sturen hebben daar ook geen last van. Als je een versterker gebruikt zonder CL dan weet je dat je moet opletten. Punt uit! Of dat nu JB of Velleman is maakt niets uit. Clip=dag tweeter.
                citaat:Condensatoren zijn niet capacitief genoeg waardoor ze na enkele maanden gebruik beginnen uitvallen bij zware bassen
                Dit is onzin. En ik heb dit nog NOOIT tegengekomen bij gelijk welke versterker die ik hier ooit op de herstelbank heb gehad. Het enige wat ofwel vroeg slijt ofwel heel lang blijft werken is de ventilator van de AX-reeks. Daar moet je een beetje geluk mee hebben.
                En dat jij Velleman beter vindt dan de AX versterkers is jouw mening maar is technisch helaas fout. Zelfs een leek ziet al dat er verschil is in kwaliteit van de interne opbouw! Misschien zit er meer in maar is het daarom beter? Liever minder onderdelen van goede kwaliteit dan heel veel onderdelen van mindere kwaliteit want ik weet wel wat het eerst defect zal gaan...
                Maar eigenlijk zou ik graag toch nu eindelijk ook eens willen weten wat het verschil is tussen de nieuwe VX en AX-reeks. En geen MENING maar FEITEN a.u.b.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• VERVALLEN

Het essentiële verschil is gewoon de omkasting, het uitzicht. Alle specs zijn identiek zodus...

En eum ... ik gebruik van versterkers geen JB maar crown en crest.[]

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

LJ martin al zo'n nieuwe versterk in handen gehad? open gezien, horen spelen?

Ik heb het vage vermoeden dat ik het antwoord al weet...
                    Weten andere lezers ook direct wat ze aan de mening van LJ-Martin hebben: geen kont!

Geef aub je mening als je er wat vanaf weet....lul je slechts een ander na...reageer aub niet!

Sluit m,everder bij ladserguy aan, ben benieuwd wat (en of) er iets veranderd is, anders dan de looks...

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door ralph

LJ martin al zo'n nieuwe versterk in handen gehad? open gezien, horen spelen?

Ik heb het vage vermoeden dat ik het antwoord al weet...
                      Weten andere lezers ook direct wat ze aan de mening van LJ-Martin hebben: geen kont!

Geef aub je mening als je er wat vanaf weet....lul je slechts een ander na...reageer aub niet!

Sluit m,everder bij ladserguy aan, ben benieuwd wat (en of) er iets veranderd is, anders dan de looks...

De AX reeks heb ik al eens uitvoerig mogen testen gedurende een weekend (openlucht optredens met achtergrondmuziek)
                      Ik had toen de AX van JB bij me alsook een paladium van DAP audio.
                      De DAP audio was van uitgangsvermogen nauwelijks zwaarder, toch gaf deze veel meer en ging veel minder vlug in de clipping tov de JB AX-reeks.
                      Dus Ralph, ik spreek over de AX dus uit ervaring. Ik vond deze minder goed tov de DAP.
                      ook qua aansluitingsmogelijkheden is de DAP achteraan professioneler en overzichtelijker.

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

citaat:Geplaatst door laserguy

Maar café's die op een normaal volume spelen en dus niet de boel in de clip sturen hebben daar ook geen last van.

een normaal volume op café? 't mag nooit wat kosten (daarom JB dus?) en moet 2x zo luid gaan als waar voor betaald wordt...

doe geregeld onderhoud aan AX dus ken ze ook vanbinnen. Ken ook de Vellemans. Verkoop ze niet zo veel omdat ze er niet uit zien

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

citaat:een normaal volume op café? 't mag nooit wat kosten (daarom JB dus?) en moet 2x zo luid gaan als waar voor betaald wordt...
                          ... kwestie van je klantjes een beetje op te voeden luc
                          Ik had een caféklant die vroeger af en toe een tweeter erdoor joeg (toch wel een stuk of zes per jaar). Even uitgelegd hoe dat kwam (clip op mixer of versterker)... heeft zijn DJ eens goed op zijn donder gegeven... geen problemen meer.
                          Het is ongelooflijk hoeveel DJ's eigenlijk niet weten hoe ze technisch met het materiaal moeten omgaan. En let op: zelfs grote namen zijn op dit punt zelfs nog onwetend.

P.S.: Als jij zo'n VX eens moet openmaken. Wil je dan je ervaring even posten zodat we het hier allemaal eens objectief te weten komen.
                          Omgekeerd zal ik dat ook doen.

Comment

• Wietse
                            • Sep 2003
                            • 149

De ax en de vx zijn identiek, vanbinnen. moet je ze niet voor openvijzen je mag me geloven. ik zou eerder voor de c2 reeks gaan is veel zwaarder (minder voor je rug maar beter voor het geluid )

groeten,

Wietse

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

[quote]citaat:Geplaatst door laserguy

Het is ongelooflijk hoeveel DJ's eigenlijk niet weten hoe ze technisch met het materiaal moeten omgaan. En let op: zelfs grote namen zijn op dit punt zelfs nog onwetend.

P.S.: Als jij zo'n VX eens moet openmaken. Wil je dan je ervaring even posten zodat we het hier allemaal eens objectief te weten komen.
                              Omgekeerd zal ik dat ook doen.
                              1/ idd, als men 10 cd'tjes heeft denkt men dat men DJ is niet dus!

2/ zal ik doen, maar aangeizn ik geen JB dealer ben krijg ik die niet regelmatig binnen

Comment

Working...