Aansluiten van Laptop op mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zefanja
    • Oct 2004
    • 4

Aansluiten van Laptop op mengtafel

Ik wil graag mijn laptop aansluiten op een mengtafel (voor afspelen van film via beamer). De afstand tussen de mengtafel en locatie van de laptop/beamer is vrij groot. Ik wil gebruik maken van een bestaande microfoon kabel die al aanwezig is.

Hiervoor moet ik dus een conversie hebben van het signaal uit mijn laptop (stereo-jackplug) naar de microfoon kabel (XRL aansluiting).

Hoe kan ik dit het beste aansluiten? Heb ik iets als een DI box nodig?
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

minijack -> 1/4" jack
    En dan via DI

Comment

• zefanja
      • Oct 2004
      • 4

Bedankt voor je hulp. Volstaat de volgende DI-box?

Ontdek alles over muziekinstrumenten, studio-apparatuur, verlichting en PA-apparatuur – de meest populaire merken, betaalbare alternatieven en vele kosteloze extra's voor muzikanten.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

die is daarvoor zeker en vast bruikbaar

Comment

• zefanja
          • Oct 2004
          • 4

Ik zou graag dit (of soortgelijk) produkt in Nederland willen kopen.. scheelt aanzienlijk in verzendkosten en belasting. Weet iemand een winkel waar zo'n DI box wordt verkocht, in Nederland en geschikt voor bovenstaande toepassing?

(op licht-geluid.nl kan ik geen DI box vinden..)

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Nee hoor, ik kan ze ook niet vinden, met 2 vingers in mn neus niet nee.
            We're ready to party, are you?

Comment

• DJEM
              • Jul 2004
              • 254

Zelf slechte ervaring met minijack vd lappetop voor geluid te gebruiken. Geeft snel een brom en is snel "zinnig" een bepaalde hoek spanning en werkt dan niet lekker meer. Ben nu zover dat er maar een USB addapter ga kopen met tulp uitgangen.
              Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

citaat:Geplaatst door DJEM

Zelf slechte ervaring met minijack vd lappetop voor geluid te gebruiken. Geeft snel een brom en is snel "zinnig" een bepaalde hoek spanning en werkt dan niet lekker meer. Ben nu zover dat er maar een USB addapter ga kopen met tulp uitgangen.
                Wat betreft die brom kan het wel eens helpen om je laptopvoeding zonder aarde aan te sluiten. Tenzij je het geluid van een zoekende harddisk mooi vindt om aan te horen

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

'k heb een Tascam US-122 en een Acer Travelmate.
                  Laptop is via USB naar de US-122 verbonden.
                  Laptopvoeding aangesloten (maakt niet uit of het ongeaard is of niet) is een lekker storing.
                  Geen 50/100 Hz maar een soort digitale brom[?]
                  Gewoon zorgen voor een goed opgeladen accu en ik kan 1,5 uur werken zonder laptopvoeding

Comment

• -Aart-
                    • Jul 2001
                    • 801

- USB-geluidskaarten zijn in het algemeen galvanisch aan de PC (laptop) gekoppelt en helpen dus niet tegen aardlussen. Wel is de kwaliteit gemakkelijk een stuk beter..
                    - Als een laptopvoeding veiligheidsaarde heeft (zou hebben) is het wel zo verstandig die ook te gebruiken.
                    - Op zich zijn er bij een laptop zonder adapter (of een adapter zonder aarde) weinig problemen te verwachten. Over het juist aansluiten van ongebalanceerde apparatuur is verder onlanks een topic geweest.

Zijn er wel aardingsproblemen omdat b.v. de videoprojector geaard is dan is een DI de beste oplossing. Vergeet dan overigens niet dat de laptop-uitgangsjack sterio is, en de DI-input mono.
                    Het simpelste lijkt me dan de software op "mono" in te stellen en maar 1 kanaal te gebruiken.

[edit]
                    Hmz, mogelijk dat de "0" van de laptop-adapter toch aan het netfilter hangt en zo voor problemen kan zorgen ook (of juist) zonder aarding.
                    -> DI gebruiken.

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Zelfs met een trafo aan de uitgang van de US-122 en de voedingsadapter aangesloten blijft het aanwezig.
                      Heb me er bij neergelegd dat het aan de laptop licht en er dus weinig aan te doen is.
                      Heb de laptop in Juli 2003 aangeschaft er ben er in september 2003 achter gekomen.
                      Bij een eventueel volgende laptop ga ik dit eerder doen en eisen dat het goed is.

Comment

• zefanja
                        • Oct 2004
                        • 4

citaat:Geplaatst door DJ.T

Kan ik deze gebruiken voor mijn toepassing?

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

citaat:Geplaatst door zefanja

citaat:Geplaatst door DJ.T

Kan ik deze gebruiken voor mijn toepassing?
                          http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4652
                          Als je phantom hebt ja. Maar aangezien je eerst een passive DI wilde kopen ga ik ervan uit dat je geen phantom hebt en dus deze (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=4671) moet hebben. En als je het geluid stereo wilt doorsturen heb je er twee nodig of één van deze (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3299) kan op phantom of 9V blok werken als je geen phantom hebt.

Comment

Working...