Symbolen geluidsplan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Symbolen geluidsplan

Hey allemaal,

Ik ken wel allerlei symbolen voor een lichtplan, maar vraag me af of er voor een geluidsplan ook iets dergelijks is.

Zullen iig geen universele symbolen zijn, aangezien google niets bruikbaars heeft opgeleverd. Mensen die handige symbolen hebben?
  • EL DJ
    • Sep 2003
    • 60

Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van het programma CADDY++, maar daar staan enkele geluidssymbolen in. Ik denk niet dat je moet proberen het ergens te vinden gezien de hoge kostprijs. Ik heb het via mijn school voor een prikje kunnen krijgen.In feite staan er slechts een magere 7 symbolen in.
    Is DAT muziek?

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Dus Jurjen, aan het werk

Mvg Johan

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door EL DJ
        Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van het programma CADDY++, maar daar staan enkele geluidssymbolen in. Ik denk niet dat je moet proberen het ergens te vinden gezien de hoge kostprijs. Ik heb het via mijn school voor een prikje kunnen krijgen.In feite staan er slechts een magere 7 symbolen in.
        Dus het bestaat wel...

Zou je misschien een screencapture van de symbolen kunnen maken of zo?

Ik ga ook nog ff kijken of ik dat programma op een.. ehm... iets minder nette manier kan bemachtigen.

Comment

• LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

Beste Jurjen,

Ik weet niet precies wat je je voorstelt bij een geluidsplan, maar als je iets zoekt in de richting van een tekening die schematische opbouw van een PA of studio setup weergeeft dan kun je eens kijken naar Stardraw.

Daar kun je allerlei verschillende soorten geluidstechnische tekeningen mee maken, van schematische tekening tot een exacte weergave van een enkel rack inclusief patch, en nog allerlei andere dingen, je moet de voorbeeld tekeningen op de website maar eens bekijken.

Stardraw Audio heeft meer dan 24.000 symbolen van 300+ fabrikanten, maar zoals te verwachten valt is de prijs ook niet heel kinderachtig, de goedkoopste versie kost 900 euri.

Er is wel een gratis demo te downloaden op www.stardraw.com.

LuxProDeo

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

ikn werk hier al jaren met gewone cad symbolen.

gewoon een speakerkastsymbool bedacht, met daarin het type van de kast, hetzelfde voor mixers, en monitors, gewoon tekenen en als Block opslaan.

Perfect systeem, zo doe ik het ook met licht, hiervan zijn veel symbolen legaal te downloaden bij fabrikanten.

het aardige is dat ik goed (wat heet goed) kan autocatten en dat je dan praktisch alles tot het kleinste detail kan tekenen.. en met symbolen gaat dit nog vrij snel ook.

zo heb ik symbolen voor dixi's(mobiele toilet) dranghekken, podiumdelen, break-outs en noem maar op..

gaat heel goed, en als ik jou een tip mag geven, maak ze eens op je gemak.. dan kan je het helemaal naar je eigen zin maken en dan kun je er jaren mee vooruit

alleen moet je autocad kopen.. en das waarschijnlijk duurder dan stardraw of Caddy
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

In plaats van een nieuw topic te openen wou ik dit een beetje uitbreiden. Bestaat er ergens een lijstje van de symbolen die pa-operators tekenen op hun mengtafel onder de faders (vocals, ....) en naast de aux-sends (monitors, sidefill, ...)?
              En zo ja: waar vind ik het natuurlijk
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ijs
                • May 2006
                • 6

De meeste gebruiken gewoon blokken voor hun tafels zoals ze hier voor mij al zeiden. Je kan handig in je programma cymbolen aanmaken en opslaan.

Groetjes Dizz

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Ik bedoel de symbolen die met de HAND getekend worden op de gaffa-strips onder de faders en aan de zijkant van de (monitor)tafel naast aux-en.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mac tecson
                    • Feb 2006
                    • 348

Ik plak er gewoon een stuk schilders tape op en daar schrijf ik gewoon op wat het is (bijv. bassdrum, snare, leadvocal, bas)

Comment

Working...