amp vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

amp vraagje

beste allen
    Toch weereens een vraagje
    als ik 2 speakers achter elkaar doorlus per kanaal van een versterker (speakers zijn bijde 8 ohm, 4 ohm op je versterker dus)
    dan geeft de versterker volgens de specs bijvoorbeeld 600W@4 ohm
    als zoals in de eerder genoemde situatie 2 speakers doorlus, krijgen die dan bijden 600W? of 300 per stuk....
    het zal best een heel logisch antwoord zijn... maar ik ben neit van geluid....
    groetjes
    JAcob
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

De amp levert 600W, als beide speakers dezelfde impedantie hebben, zullen ze beiden 300W afnemen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• LJ_jacob
      • Aug 2003
      • 293

oke, dankje
      topic mag gesloten worden
      groetjes
      jacob
      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• VERVALLEN

Idd het uitgangsvermogen verdeelt zich over beide speakers.
        Trouwens .., speakers met #impedantie aan elkaar linken is af te raden!

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Trouwens .., speakers met #impedantie aan elkaar linken is af te raden!
          Wat bedoel je daarmee/waarom?

Mvg Johan

Comment

• oversound
            • Dec 2003
            • 218

Om op de vraag van LJ JACOB verder te gaan zou ik graag weleens willen weten hoe het zit als je drie speakers doorlust. Ze zijn alle drie 8 Ohm. word dus 2.67 Ohm op je versteker uitgang.
            Hoe geld dan de regel kwa verdeling van wattage? (Versterker is stel 1000 watt aan 2 ohm, 750 watt aan 4 Ohm)
            Alvast bedankt,
            Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaat:Trouwens .., speakers met #impedantie aan elkaar linken is af te raden!
              Wat bedoel je daarmee/waarom?

Mvg Johan

Verschillende impedanties niet parallel gaan schakelen ... want dan is dat moeilijker rekenwerk naar de "volledige" impedantie.

Comment

• Wietse
                • Sep 2003
                • 149

is toch niet moeilijk? of ze nu dezelfde of verschillende impedanties hebben... gewoon dezelfde...

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

hij bedoelt waarschijnlijk dat twee gelijke impedanties schakelen makkelijker is in het rekenen: het is dan gewoon delen door twee. Als je het echt anders gaat doen dan moet je de formule

1 &lt;over&gt; tot.impedantie = 1 &lt;over&gt; impedantie1 + 1 &lt;over&gt; impedantie2 + ...

Bijvoorbeeld bij 4 en 8 ohms wordt dit dan

1/totaal=1/4+1/8

en geef toe: dit rekent iets moeilijker uit het hoofd. En als we dan nog willen gaan schatten welk vermogen elk van de speakers krijgt dan gaat het ook iets moeilijker.

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

de som op het product per twee is toch niet zo moeilijk...

Comment

Working...