geluid voor modeshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

geluid voor modeshow

Ik ben gevraagd of ik de totale geluids ondersteuning wil doen voor een modeshow, nu wil ik dit wel doen en heb ook wel wat in mijn hoofd, maar heb geen ervaring met geluidstechniek in modeshows (de show is 28 nov),
    zit dus met een aantal dingen zoals:

speaker plaatsing?
    subkasten gebruiken?
    monitoren?
    draadloze mic (dit leek me wel vrij handig)
    tips..... altijd welkom

met de zoekfuctie kwam ik veel tegen maar niet wat ik zoek
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Nou, hoe je je geuid gaat plaatsen lijkt mij volkomen afhankelijk van de zaal, de plaatsing van het plankier etc...

De presentatie van een modeshow gebeurt meestal door een presentatrice die redelijk plaatsgebonden is (al was het maar door de vele aantekeningen die ze moet raadplegen), maar een zender mic is altijd handig.

Monitoring: Altijd fijn als mensen zichzelf kunnen horen, dat modellen kunnen volgen wat het tempo is...

Je hebt modeshows en modeshows, Ze hebben jou gevraagd vanwege je kennis neem k aan, als die al ophoudt bij dit soort basale punten dan zullen de eisen van de opdrachtgever niet bijzonder hoog zijn...

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

het probleem is dat ik eigenlijk alleen bands en festivals enzo doe,
      dat speakerplaatsing afhankelijk is van de ruimte dat snap ik
      modeshows zijn dus hardstikke nieuw voor me
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• timmel
        • Sep 2004
        • 111

Wij hebben ook een modeshow gedaan. Superleuk, vooral dat lingeriegedeelte :-) Het geluid was niet het belangrijkste en het moeilijkste maar het licht. Als je ook het licht moet doen, zorg ervoor dat de modellen goed neutraal worden verlicht en dat de hoofdverlichting niet in de ogen van het publiek schijnt. Wij hadden aan het eind van de catwalk aan beide kanten een wind-up met daaraan 4 par64 verticaal gehangen. Twee wit gelaten en 2 heel licht roze. Tussen de 2 wind-ups hadden we een breedstraler (vb bouwlamp) op de catwalk gelegd. Aan het begin van de catwalk hadden we wat bewegend licht gezet. Geluid gewoon aan het begin van de catwalk (ter verduidelijking, dit is waar de modellen beginnen met lopen). Sub is niet nodig, de mensen komen voor de kleren, niet voor de muziek. Wij hadden fullrange boxen, 2*15inch + 1.4inch driver, 2 per kant. Het moeilijkste vond ik de muziek. Het was heel vermoeiend om steeds leuke en loopbare muziek snel in elkaar te mixen, maar die mooie jonge dames maakten veel goed. Greetz Tim
        niet genoten is altijd mis

Comment

Working...