basversterker D.I. naar eindversterker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

(Enne, ik heb hier in Enschede wel beschikking over een (huisgenoot met een) scoop, dus mocht je eens in de buurt zijn, dan kunnen we er wel even naar kijken (weet niet waar je woont natuurlijk).)
    ]

dacht ff dat je in Houten woonde

In Enschede heb ik ook wel een scoop, met koffie...

Comment

• SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

citaat:Geplaatst door **************
      dacht ff dat je in Houten woonde
      Klopt, is nu gewijzigd (beetje laat idd). Ik woonde tot het eind van m'n VWO in Houten bij mijn ouders. Toen ik Elektrotechniek ging studeren aan de UT (dit is mijn tweede jaar inmiddels) ben ik meteen verhuisd, woon nu op de campus.

citaat:In Enschede heb ik ook wel een scoop, met koffie...
      Ah, je gaat opbieden . Enfin we zullen mekaar vast nog wel eens tegenkomen.

Groetjes,
      Sjoerd

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

wel met koffie....

Comment

• basspower
          • Nov 2004
          • 34

citaat:
          Voor de rest, waarschijnlijk idd te laag uitgangsniveau, ik heb ook niets over die amp op het net kunnen vinden, behalve dan een plaatje van een muziekwinkel, heet dat ding echt een ingebouwde sigaretten-aansteker?
          haha ja dat heeft ie echt, rook alleen niet maar tis wel geinig..

citaat:
          Maar goed, te laag uitgangsniveau ja of nee, kun je het makkelijkst checken door een klein mixertje tussen de pre-amp-out en de eindbak te zetten. Heb je nu wel genoeg power, dan is het probleem duidelijk, zo niet...nou ja, dat horen we dan wel weer
          met een mixer ertussen doet ie het dus wel goed..

citaat:
          Als dat vastgesteld is heb je een aantal opties:
          -1 een apparaatje zoeken om de boel naar het juiste niveau te brengen
          -2 Zoals je zelf al zei: iemand die weet wat hij doet de uitgang laten modificeren zodat deze het gewenste niveau uitbraakt.
          -3 Een andere pre-amp halen ipv de green-audio
          -4 ook de behringer weg doen en een compleet andere top halen (lekkere Ampeg SVT classic ofzo [8D])

-1 zo'n apparaatje lijkt niet te bestaan,
          -2 lijkt me een goed plan, vrijwilligers?
          -3 vind ik zonde ben al een beetje gehecht aan me eerste rode basampje
          -4 welke behringer?(als je die eindtrap bedoeld, die is niet van mij...ben nog op zoek naar een goede low-budget eindtrap)

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

1- tuurlijk bestaat zo'n apparaatje wel, je hebt het er zelf al tussen gehad, een extra (neutrale!!!)pre-amp, van een mixerkanaal of een losse. Maar een pre-amp na een pre-amp zetten, lijkt me toch niet de juiste weg, hoe meer troep in je signaalpad, hoe meer kans op vervorming of ruis of andere ongewenste afbraak.
            2- Het lijkt me wel de juiste weg...
            3- Okee
            4- tot in hoeverre geeft de eindtrap van een bassamp kleuring mee aan het geluid kun je je afvragen, is dat gewenst in jouw geval en is een neutrale amp wat je zoekt?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

lijkt me het beste dat je een regelbare DI op batterijen oid anschaft, soort van hetzelfde ding als in een actieve basgitaar.

denk dat Tehringer wel een apparaatje heeft.

Comment

Working...