hoe dynacord S900 bruggen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davy1607
    • Nov 2004
    • 10

hoe dynacord S900 bruggen?

Ter vervanging van onze gewone versterker, hebben we nu een leenversterker voor ons cafe. Een dynacord S900. Nu zitten hier alleen zoveel knopjes e.d op dat ik niet weet hoe ik hem moet aansluiten.
    Op deze versterker moet een bassbox komen van 1000 watt rms. Hierin zitten 2 15 inch woofers van EV. De impedantie is 4 ohm.

Nu ben ik er al achter dat de Dynacord 2 ohm aankan, dus bruggen moet goed gaan.

Op de achterkant zitten 2 kleine blauwe knopjes. Eentje daarvan is brigded en die andere is stereo. Deze moet natuurlijk op bridged. Bij die andere staat input routing. pararrel/mono of dual stereo. Hoe moet deze staan? En hoe moet ik de inputs dan aansluiten? Alleen op channel A of alleen op channel B of op beide?

Ook zit er nog een knopje met circut A to chassis switch. Deze kan op grounded of ungrounded. Hoe moet ik deze zetten.

Alvast bedankt!

• basspower
    • Nov 2004
    • 34

als je de amp op dual stereo zet heeft ie 2 inputs nodig en geeft 2 outputs(stereo) en als ie op parelel mono staat heeft ie maar 1 input nodig en geeft ie 2 outputs(geen stereo effect), tenzij op bridge, of je chanel A of B kiest is aan jou(maakt dus niet uit), groundlift heeft met de aarding te maken maar daar zeg ik maar nix over ik zet em altijd op de minst ruizende optie...

succes,
    Renco

Comment

• basspower
      • Nov 2004
      • 34

ik zie nu dat je bridge output 8 ohm nodig heeft, volgens mij moet je nog even in het boekje spitten, of op internet zoeken naar de specs of hij daar wel 2 ohm aankan...

Comment

• snoei
        • Apr 2003
        • 168

2 ohm op een bridge uitgang kan vrijwel geen een versterker aan. Dan belast je namelijk iedere eindtrap kant met 1 ohm, en daar is tot nu toe nog geen 1 eindtrap gelukkig van geworden.

Comment

• davy1607
          • Nov 2004
          • 10

Ik heb er geen boekje van maar dit staat er op de site van dynacord: -

Ausgangsleistung an 8 Ohm: 280 Watt

- Ausgangsleistung an 4 Ohm: 450 Watt
          - Ausgangsleistung an 2 Ohm: 650 Watt
          - Ausgangsleistung an 8 Ohm (gebrückt): 900 Watt
          - Ausgangsleistung an 4 Ohm (gebrückt): 1300 Watt

Dan moet ik toch een 4 ohm sub kunnen aansluiten? Elk kanaal speelt dan op 2 ohm toch? Althans dat bedoelde ik.

Maar ookal kan die dit theoretisch hebben, speel ik dan niks kapot? De hele set staat toch 4 uur op de vrijdag en zaterdag no stop te blazen.

Comment

• basspower
            • Nov 2004
            • 34

op 4 ohm kan je hem bruggen, de complete box is 4ohm? dan geen probleem volgens de specs, of hij deze waarmaakt is wat anders(ken de versterker niet)

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

citaatan moet ik toch een 4 ohm sub kunnen aansluiten?
              JA, werkt.....En als ik de verhalen moet geloven, zelfs onder de 4 Ohm....Maar dat zijn verhalen die ten ronde gaan...Je kunt zelfs dat soort dingen voorzichtig proberen, de Dynacord versterkers zijn erg goed beveiligd...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• davy1607
                • Nov 2004
                • 10

Okej hij doet het. Versterker heeft wel flink wat vermogen, want hij beukt aardig. Nu alleen een volgend probleem. Het lijkt net of een van de woofers af en toe 'klapt' je hoort dan een soort knal. Weten jullie wat dat kan zijn? Er zit in ieder geval een subfilter tussen. Kan het misschien aan de extra weerstand van de luidsprekerkabel liggen? Deze is namelijk maar 2 x 2.5 mm en 15 tot 20 meter lang. Ook is het zo een gewone kabel (rood met zwart).

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

Dat noemen ze de x-lim./x-dam.

Comment

• davy1607
                    • Nov 2004
                    • 10

en wat houdt dat in?

Comment

• Sjörske
                      • Jun 2003
                      • 55

Draai het vermogen maar wat terug dan, want de spoel van de speaker slaat waarschijnlijk tegen de magneet aan.

Comment

Working...