wat is dit waard?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trashbaby
    • Nov 2004
    • 8

wat is dit waard?

Hallo daar,

Heb net een paar speakers te leen gekregen, met de vraag of ik ze wil over nemen, gaat om jb's.
    Vraag me dus af wat ze waard zijn en of ik er iets mee kan, heb geen technische specificaties dus weet eigelijk niks...

Wat ik wel weet is dat dit een jbsystem M10 is. Er staat ook nog iets op van high class series, maar dat houd denk ik weinig in. Heb ze nog niet open gemaakt dus weet niet wat van speakers er in zitten. Ga er van uit dat ze origineel zijn...

Kan iemand mij informeren?
  • VERVALLEN

De boxjes type M10 van JB-Systems zijn al enorm oud. Oude prijslijsten heb ik jammergenoeg niet meer liggen van JB, maar zeker ben ik dat deze boxen helemaal NIET duur waren in de tijd. Ze kosten maximaal een 8000 Bef / paar als ik me niet vergis.

De vermelding high class series of ... duid echt op NIETS!!! De M10 series zijn zeer licht, en qua klankkleur echt niets waard eigenlijk. De huidige speakers van JB zijn al enorm kwa akoustic en dynamiek en geluidskleur enorm verbeterd! De M10 is max 110W RMS, dus daar is niet echt iets mee te beginnen denk ik. Buiten kleine monitor voor de DJ ofzo.

Bekijk de site www.beglec.com eens, en ga naar speaker kabinets. Maak daar je keuze voor je oude rommel aanschaft, en waarschijnlijk nog bedrogen zal zijn ook dan Ik raad je echt af deze aan te kopen.

TENZIJ!!!!

Het is om op je eigen kamertje wat muziek te maken
    Je echt zeer krap bij kas zit

Voor zalen en feesten is dit type speaker echtwaar NIET geschikt!

Denk ook aan deen degelijke versterker, want de M10's zijn passieve boxen, dus hebben geen ingebouwde versterker!

Greets en denk er eens HéééL goedover na.

Comment

• trashbaby
      • Nov 2004
      • 8

Hé hoi, tnx Martin,

inderdaad, gedwongen door "eh" geld [V] gebrek... Is bedoeld voor t oefenen. Doe t nu op 15watt yoko hoetsi toetsi's, wat al een nood oplossing is! (ja lach maar doe ik ook[8D])

Vandaar ook dat venter hiermee is aan komen dragen...

Speel nog niet zo lang versterkt, maar weet wel dat ik voor t binnen geluid meer nodig ben... Vandaar dat ik dacht dat dit t ook wel zou doen...

Eh, dus t is een slecht idee om dezen aan te schaffen!
      En eh, [}] als ik t wel zou doen hoeveel "euro" zou ik moeten bieden dan? En als ik ga afdingen, wat van argumenten kan ik in de strijd brengen behalve oud?

Ps, is voor in n kleine ruimte, 8x4 meter
      tnx n de groetsjees

Comment

• VERVALLEN

Indien ze voor huis tuin en keukengebruik zijn ... koop ze desondanks "geldgebrek". Maar verwacht geen "wonder" van deze boxen hoor! Spelen doet het wel, maar de bassweergave is meer gekraak dan bass.
        In de tijd ik begon met drive in wou ik ook deze boxen omdat ze:
        - goedkoop zijn,
        - compact zijn,
        - professionele "look" uistralen.

Bij verdere studie ervan ... (geen goede bass weergave, geen warm geluid bij hoge volumes, geen stekkeraansluitingen zoals xlr of speakon) heb ik ze dan toch niet gekocht. Ik heb toen boxen van JBL gekocht. Iets groter dan de M10 maar qua geluid meer dan 't dubbele, bassweergave goed, warme klank, ook bij luide volumes, ...
        De prijs was ook wel het viervoud of zelfs nog meer maar ok ...

Moest je ze aankopen, dan zou ik er maximaal 3000 Bef voor geven (+/- 75€).
        Moesten de kastjes in goed ogende staat zijn . Anders zou 'k zelfs zoveel nog niet geven.

Uiteraad dien je er een versterker bij te kopen. Deze kost snel veel meer dan die boxjes hoor. Of verkoopt diene mens de set incl. versterker en zo ja, wat type merk, ... versterker ?

Afbieden kan door volgende argumenten in mijn ogen:

- Oud systeem
        - Povere crossovers intern
        - Is al jaren UIT produktie
        - Oogt ondertussen niet modern meer
        - tis maar een M10 he, dus geen M20µ

Alhoewel ik de M20 ook niet goed vind

Comment

• trashbaby
          • Nov 2004
          • 8

Kijk aan, bedankt martin.
          Heb zelf ook nog maar ff gekeken wat ik er mee kon. De rechter tweeter doet helemaal niks, en inderdaad het geluid is "kwalicatief uitermate teleurstellend".

Heb nu de info om hem uit te kleden met z'n verkoop praatjes[}]...(meer dan E2000,-toendestijds)

Nog maals bedankt, scheeld veel geld,
          Groetjes Daniel...

Comment

• VERVALLEN

toendertijd 2000€ [B)]
            Jawadde wat een bedrog...

Voor dat geld koop je gouden M10's

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

idd, zeker en vast 'n nulleke verkeerd gekeken of de komma vergeten te zetten
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Mijn advies: lekker laten staan die spaanplaat troep.
                Pak gewoon een hifi setje, dat kost minder, klinkt beter en is meer dan genoeg voor thuis.

Comment

Working...