dap versterkers aan te raden of af te raden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

dap versterkers aan te raden of af te raden

ik wil 3of 4 versterkers gaan kopen omdat ik met een 3-weg systeem werk.
    maar omdat ik nog maar 16 ben heb ik niet erg veel budget.
    ik ben toen op zoek gegaan en kwam bij de paladium reeks van dap uit.
    maar een versterker die 2x 750wrms geeft bij 8 ohm ,die 350 euro kost ? ik vind dit vrij goedkoop of ben ik hier mis in.
    ik heb wel vernomen dat er een zware voeding inzit , en aangezien de voeding een groot deel de basis van een versterker vormt lijken mij die versterkers dan wel weer goed
  • timmel
    • Sep 2004
    • 111

Veel mensen zeggen wel DAP is shit maar wij hebben al 3 jaar een tweedehands P1800 versterker van DAP en nog nooit problemen gehad. Kunnen we helaas niet zeggen van onze AA-Craaft versterker :-( Ik heb de paladium reeks nooit gebruikt maar ben heel benieuwd naar de ervaringen. Misschien kopen we er ook eentje. Greetz
    niet genoten is altijd mis

Comment

• Andree
      • Aug 2001
      • 119

Ik draai ook al jaren met een Misson 800 versterker. Hele dag vol open, soms op een paar baskasten Peavey sub pro en soms op twee K112 DAP speakers. Nog nooit problemen gehad.

Andree
      Het kan in Almere

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307

Hier staat een Palladium-500 (nieuw, en bij licht en geluid gekocht,nog altijd blij met die snelle service ) geen enkele problemen mee!

@timmel ik ben t met je eens, DAP is nog niet zo gek!

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Als je zo'n ding alleen maar thuis gebruikt of een aantal keer per jaar maar mee neemt is er met het overgrote deel van de versterkers niets aan de hand. Mocht je een versterker hebben die in dit geval wel kuren toont, snel terug naar de winkel want dit hoort niet.
          Het verschil ga je pas merken bij hevig OTR gebruik, de ene amp wordt dan loeiheet en geeft tijdens een show de geest (errug jeweetwel), de ander gaat door alsof het niets is.
          Ook kan je na 2-3 jaar vrij weinig over een versterker zeggen. Ga eens vergelijken na 6-7 jaar, dan zie je ineens veel grotere verschillen.
          Hierin onderscheidt het pro spul zich van de budget spullen.
          Natuurlijk zijn er ook zaken als allerlei functies, ruis en dergelijke die hierin mee tellen.
          Wat je nodig hebt, ligt dus helemaal aan je doel
          We're ready to party, are you?

Comment

• DJ-BJ-sl
            • Jul 2004
            • 172

weet er ook toevallig iemand iets over de prijs/kwaliteit verhouding ?
            Omdat ik onmiddellijk een beetje kwalitatief materiaal wil aanschaffen.

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Idd Tim,

Ik heb hier buiten mijn Lab en crown amps nog 6 SA900 ampjes staan, en die zijn pak em beet?? Heel oud![:P]
              lopen gewoon als een speer, toen had ik op een gegeven moment een ampje nodig voor een spraaksetje (van wat lagere output) en heb hier even een Dap ampje voor gebruikt, heeft het ongeveer 2 jaar goed gedaan en is enige weken geleden misterieus overleden(weet nog niet wat het is, ga volgende week eens even kijken).
              het geeft toch wel aan dat je beter een goede Amp kan nemen die al wat ouder is, dan een budget amp nieuw. meestal betaal je rond hetzelfde.

maar geef mij maar zo's SA900 tweedehands dan een Dap nieuw (weet overigends niet hoe het met de palladium serie staat)
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• NiekR
                • Sep 2004
                • 80

Misschien is mijn reactie wat aan de late kant, maar toch heb ik nog wat toe te voegen:
                Ik gebruik reeds een aantal jaar de P(alladium)1600 op 2 laagkasten (Wharfedale Pro, lix 215sb). Voor de top/fullrange (JBL/Eminence, dubbel 15"+1")gebruik ik de P1800 (oudere, zware serie).
                Dit alles gaat al jaren mee en wordt gemiddeld 3x per maand gebruikt. Het enige 'onderhoud' wat eraan gepleegd is, is het stoffilter (wat voor de ventilator zit) schoongemaakt.
                Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

zoekfunctie!

kom op zeg......
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...