clippen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj truss
    • Dec 2004
    • 89

clippen

nu heb ik net een feestje achter de rug en nu viel het mij op dat die 200w versterker minder luid klonk dan mijn vorige 100w versterker(lm400 van limit)
    het viel mij vooral op dat de bas weergave goed was maar de hoge tonen minder . nu heb ik wel in de specs gezien dat de s/nratio van de 100w >95db is en vaan de 200w >85db kan dit er iets mee te maken hebben ? en kan ik het probleem hoge-lage tonen oplossen met een equalizer
    the only feeback we want is the audience\'s
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Hoe meer vervorming (oversturing) hoe harder het lijkt. Bij dezelfde insturing komt de 100 watter verder in de clip, dus voor het gevoel kan deze dus best wel harder zijn. Het verschil van 100 naar 200W is bij onvervormde signalen niet echt veel verschil. Tien maal meer vermogen ervaar je pas als twee maal zo hard.
    Het heeft echt niet met de s/n ratio te maken, afgezien dat deze waarden niet echt imponerend zijn.
    En ja eq'en moet voor jou gevoel een beter resultaat op kunnen leveren.

herman

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Even voor de goede orde:"dat die 200w versterker minder luid klonk dan mijn vorige 100w versterker(lm400 van limit)".

Welke versterker vergelijk je met welke?
      s/n ratio is je signaal/ruis verhouding. Het verschil tussen daadwerkelijk signaal en de de door de versterker geproduceerde ruis, hoe hoger dit getal hoe beter.
      Eigenlijk heb je met 85dB versterker gewoon 10dB meer ruis dan met een versterker die een s/n heeft van 95 dus je hoort inderdaad efectief minder.
      Dit alles natuurlijk even in jip en janekke taal!
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Wat een heldere beredenering "toppie".[|)]
        Dus als ik ruis toevoeg word bij gelijk uitgangsvermogen mijn geluidsdruk minder? Weer wat geleerd.
        Voor de duidelijkheid:
        Dus cass.deck met s/n ratio van 40db wil dus 50 db minder luid dan een CD speler met 90 db s/n ratio op de dezelfde installatie?
        Ja ja (Twents).

herman

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

is echt een kleine moeite....
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...