Aan - en uitslaan van een box kabelbreuk ofzo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joeweaver
    • Jun 2004
    • 26

Aan - en uitslaan van een box kabelbreuk ofzo?

Ik heb een nieuwe vx700 aangeschaft en verder heb ik een talent mengpaneel van jbsystems en 2x 20m snoer (Hqpower) met speakon.
    De boxen zijn ook van Hqpower, 2x500 watt max.

Het probleem is dat 1 van de 2 steeds uitvalt en op een ander moment het weer doet... Als ik de kabels omwissel is dit het geval bij de andere box. Ik heb de speakon stekkertjes echt 10x opnieuw gecontroleerd en de draadjes zitten allemaal goed vast enzo.
    Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb zelf ook weinig invloed op wanneer ie uitvalt of aangaat door aan de draden te zitten...

Alvast bedankt.
    Chance Favors the Prepared Mind...
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

Probeer eens met de goede kabel op beide kanalen van je versterker, misschien dat het aan je versterker ligt.[:I]

Comment

• Joeweaver
      • Jun 2004
      • 26

Dit heb ik ook al geprobeerd... ik heb beide kabels omgewisseld achterin de versterker. Het gevolg is dat de ene keer de ene box het probleem heeft en als ik ze omwissel de ander.
      Chance Favors the Prepared Mind...

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

Als je de kabels verwisselt aan de versterker, wissel je dan ook de kabels aan de box zelf??
        Want als je dit niet doet kan het inderdaad de versterker zijn die problemen geeft...
        Als je de kabels aan je versterker wisselt, wissel dan terwijl ook eens de kabels aan de box zelf...
        Zoals je het probleem beschrijft is er wel veel kans dat het een kanaal van je versterker is die raar doet...
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• RDM
          • Oct 2004
          • 7

Zou ook in de speakon een breuk kunnen zitten, als het de versterker niet is.

Comment

• gaffer
            • Nov 2004
            • 118

Mijn tip is het volgende.

heb je een andere losse versterker?
            Probeer het daar eens mee.
            Gewoon 1 kant aansluiten.
            Zo kun je checken of de uitgang van de mengtafel goed is.
            heb je allebei de kanten van de mengtafel gehad en is je probleem niet terug gekomen dan is het signaal van de uitgang van de tafel naar de versterker goed.
            Vervolgens ga je deze procedure herhalen maar dan van de versterker naar de speaker,1 kant tegelijk,dan moet je eruit kunnen komen waar je probleem zit.
            Dan heb je namelijk nog over als mogelijke veroorzakers,je speakerkabels,je speakers en je versterker.

Succes
            Groeten gaffer.

Comment

• reflection
              • Mar 2002
              • 413

je kan denk het beste beide kabels doormeten want zoals jij het zegt, is als je switcht van kabel de fout er, en niet in de versterker, en je speakers waren ook oke, want daar is het ook met een kabel storing...
              Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• timmel
                • Sep 2004
                • 111

Heb je vier dezelfde speakon-stekkers??? Wij hebben ooit ergens een DAP-speakon-stekker op een kabel gezet en dat gaf slecht contact met de (betere) speakon-aansluiting van de luidspreker en versterker. Anders kabel doormeten met multimeter. Succes
                niet genoten is altijd mis

Comment

Working...