ik heb een DBX -166 XL compressor/limiter gekocht maar hoe kan ik die het beste aansluiten ? ik heb een spirit M12 mengtafel....
compressor/limiter
Collapse
X
-
Om te gebruiken
[:P] flauw geintje..
Het ligt er idd een beetje aan waarvoor je hem wil gebruiken, pas daarna kan je precies bepalen hoe hij komt te hangen..Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
citaat:Geplaatst door mverdult
wij hebben een drive-inn show en doen tussendoor wel eens wat meezingen op een orkestband. dus ik wil die compressor op onze 2 microfoons gaan gebruiken. ik weet helemaal niet hoe of wat het werkt maar ik heb op advies van iemand die DBX gekocht omdat die een betere zou zijn als een behringer......
Simpel inserts gebruiken op de kanalen van de mics, en over werking van comp/lim hebben we het al vaak gehad afgelopen tijd op het forum..Dé SM58 is nog steeds de beste mic!Comment
-
Wat een onzin Ibvee,
een dbx is beter dan een behringer compressor. De dynamiek is groter. Bovendien is het heel verstandig geweest van mverdult dat hij meteen een dbx heeft gekocht. Bovendien, de 'allerbeste' technici werken misschien wel met behringer, maar ik durf te wedden dat zij ook en voorkeur hebben voor dbx tov behringer. Waarschijnlijk gebruiken zij dbx ook meer dan behringer, ook ál hebben ze behringer.
Verder, gaat dit topic niet over iets heel anders? Aansluiten van compressors is in dit geval het handigst op de inserts van de mic kanalen.Comment
Comment