Keuze eindversterker.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundExperience
    • Mar 2005
    • 63

Keuze eindversterker.

Hallo ,

Ik zit met een probleem. Ik ben opzoek naar 2 nieuwe eind versterkers maar weet niet welke ik niet kiezen. Mijn mogelijkheden zijn :

Peavey - PV 2600

De PV 2600 levert 2x800 watt aan 4 Ohm en 2x1300 watt aan 2 Ohm. Daarnaast beschikt hij over de beroemde DDT clipbeveiliging.

[u]€ 480</u>

Phonic - MAX 2500

Alles wat je zoekt, 2x750 watt, veel features (limiter, high-pass, etc), veel aansluitingen (o.a. Speakon), gecombineerd met een lage prijs.

[u]€ 299</u>

Behringer EP2500

De EP 2500 levert 2 x 700 watt aan 4 ohm en 2 x 1200 watt aan 2 ohm. Hij is voorzien van een zware voeding en Speakon luidspreker aansluitingen.

[u]€ 299</u>

JB Systems C2 800

2x800W RMS, 4 Ohm / 2x500W RMS, 8 Ohm

[u]€ 490</u>

Of toch dit geld besteden aan een 2de hands QSC / Daynacord / EV.

Zijn er mensen met ervaringen over deze versterkers ???? Iemand die ze getest heeft of iemand die nog andere types modelen heeft in deze prijs klasse.

Graag jullie mening.

Mvg Albert

Newbie
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Als ik uit deze vier zou mogen kiezen dan zou ik voor de peavey gaan. Nooit mee gewerkt, maar toch goeie verhalen over gehoort.

Een tweedehands dynacord zou opzich niet hoeven, neem bijvoorbeeld de S-1200, levert 2 x 600 Watt aan 4 Ohm. Of dit RMS is zou ik niet weten. Deze kost slechts 799.-
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• SoundExperience
      • Mar 2005
      • 63

Dat is iets te gek , moet er 2 hebben en dan komen we al met een simpel rekensommetje op 1600. Dat is te veel voor deze arme student.
      Newbie

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Daar heb ik ook last van!! Is één zware geen optie? Of ga je er twee tops en twee bassen mee aansturen die dan weer actief gecrost zijn?
        M.v.g. Sander

Comment

• Strat
          • Feb 2005
          • 125

Peavey: veel vermogen voor je geld, alleen zware bak.
          Phonic: redelijk op halve kracht, kan het vermogen nauwelijks aan.
          Behringer: krijg ik rillingen van, maar zit tussen mijn oren.
          JB Systems: ken ik niet.

Ik zou voor die Peavey gaan.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Heb de folder hier voor me liggen, maar het gewicht valt nog reuze mee vind ik hoor, slechts 22.3Kg. Maar dat komt omdat ik misschien nog een jonge rug heb. Verder is het een mooi bakkie volgens mij.
            M.v.g. Sander

Comment

• LLights
              • Feb 2005
              • 18

ik zou of ff doorsparen voor nieuwe, of echt serieus op zoek gaan naar gebruikte QSC versterkers... Hiervan gaat je setje echt een stuk beter klinken....

groeten...

Leon

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Draai al jaren met enkele Phonics Max 2500 en 1500, nog nooit problemen mee gehad.

Technisch hebben de RMX serie en de Behringer serie en de Max serie de zelfde bouw elementen, alleen de kast, uitvoering, aansluitingen en de extra's zijn van de firma's zelf.
                Max heeft limiter, 30 en 50Hz laagaf, je kan ze bruggen maar nog leuker is de parallel functie, 1 signaal in(links) en dan wordt L/R tegelijk aan gestuurd voor bv mono sub kasten en je kan hem dan doorlussen(rechts als out) naar de volgende amp, etc. 1 signaal zonder y-kabels naar 2~100 amps. Dit is makkelijk als je een x-over met sub out gebruikt met 1 mono lijntje beide subs aansturen.

Phonic heeft ook nog de XP serie maar die komt weer in de prijsklasse van EV en Dynacord.
                groetjes
                Boi
                groetjes

___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• SoundExperience
                  • Mar 2005
                  • 63

Optie 2

Gisteren werdt ik op gebeld door een kennis. Die had nog een LEM voor me staan van 2 jaar oud. Als ik het goed heb was het de 1500 serie. Hij gaf iig 700watt rms aan 4 ohm.

Maar nou komt het ik heb 4ohm baskisten en 8ohm topjes. Als ik die nou koppel en alle 4 op die versterker prik dan kom ik uit op 3.3 ohm zei hij. Tot nu toe snap ik niet dat die op de waarde 3.3 uitkomt. Miss dat iemand me dat even uit kan leggen.

Zou het verder en goede optie zijn ????? Over het merk LEM heb ik al goede dingen gehoord verder heb ik er zelf geen ervaring mee. Ik mocht mijn boxen / mengtafel meenemen om het te gaan testen dus denk ik dat we dat sowieso maar doen.
                  Newbie

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Als je een top en een baskist op een kanaal aansluit dan krijg je dus die 4 Ohm en die 8Ohm parallel 1/4+1/8=3/8=2 2/3 =2.667Ohm

Als die versterker 2Ohm stabiel is kan het wel, maar aanraden doe ik niet als je op hoog geluidsniveau wil spelen.
                    M.v.g. Sander

Comment

• SoundExperience
                      • Mar 2005
                      • 63

We gaan het eerst testen en anders gaan we verder zoeken , ik heb ookal een mailtje gehad van iemand.

Verder kan ik hem ook koppelen met mijn P-800. Maar dit was niet aan te raden volgens hem.
                      Newbie

Comment

• Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

De Procon1500 levert 500w/8ohm-750w/4ohm en kan niet op 2 ohm draaien. Het enigste zinnige om je basskasten en topjes te koppelen is gewoon actief filteren en 2 amps te gebruiken. 1 voor de basskasten en 1 voor de topjes. De Lem voor je basskasten en dan een Max1500(280w/8ohm-450w/4ohm) of Max2500(500w/8ohm-750w/4ohm) voor je topjes
                        groetjes
                        Boi
                        groetjes

___

Comment

• SoundExperience
                          • Mar 2005
                          • 63

Kan je mij het verschil van actief en pasief filteren uitlegen ?
                          Newbie

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Actief filteren is het scheiden van het frequenties voor de versterker en passief is het scheiden van de frequenties na de versterker.

Bij actief fiteren gebruik je een cross-over die je in je versterker rack plaatst. Passief filteren gebeurt d.m.v. een passief filter die in je luidspreker kasten zitten.

Hoop dat het een beetje duideljk is, anders staat er nog genoeg over in de zoekfunctie.
                            M.v.g. Sander

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

citaat:Geplaatst door SoundExperience

Kan je mij het verschil van actief en pasief filteren uitlegen ?
                              Zoals hierboven al gezegd actief filteren is een x-over dat de freq scheid in bv sub en fullrange of bass en mid/hoog en dit gebeurd dus voor dat het signaal naar de versterkers gaat. Hierdoor is het mogenlijk om je signaal naar de subkasten en de hoogkasten te sturen zonder verlies te lijden van een groot en duur passief scheidingsfilter in je subkasten en hierdoor krijg je dus ook hogere wattages in je luidspreker systeem.
                              mixer uit&gt; x-over in&gt; x-over sub uit &gt; sub versterker / x-over top uit &gt; top versterker.
                              Nu kan je met een actief filter/ x-over op 2 manieren werken(2-weg gesproken) je kan als je echte subkasten hebt een mono sub out nemen op 80~120Hz en je topjes fullrange vanaf 80~120Hz of low out op 120~500Hz en high out voor alles boven de bass freq.
                              Het is maar net wat voor boxen systeem je hebt.

Voordeel: de kasten(het geluid) zijn beter te controleren en je kan zo grotere vermogens krijgen / gebruiken.
                              Anders zou je met een 2000w/8ohm versterker een set van subspeaker+ basspeker+ midspeaker+ tweeter(driver+hoorn) en een passieffilter van 20kg een 1200w/8ohm setje moeten gaan draaien. Onnodig duur en erg veel verlies aan oa warmte in de filterspoelen.
                              groetjes

___

Comment

Working...