zelf gemaakte truss of uit de winkel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

zelf gemaakte truss of uit de winkel

Hey mensen

Op dit gebied ben ik nieuw, dus ik zal mezelf ff voorstellen: Lj Fransis-go. Ik ben 13 jaar. ik moet alles betalen van een kranten wijk en verjaardagen enz. Dus ik zit te twijfelen tussen winkel en zelf gemaakte. Doel: het moet mijn lampen (scanners , moving heads, pars, kleurenwissellaars en controllers plus snoer) kunnen houden. Het is voor een slaapkamer en stage bedoeld. Er moet minimaal 500 kilo verdeeld aan opgehangen kunnen worden. Mijn kamer is ongeveer 4 meter lang en 2 meter breed. Aan kan iemand mij een site verschaffen met trus en veel info erover en de prijzen.

Bij Voorbaat dank

Greetzzzzzzzzzzzzzz
    Het is een makkie met Mackie!
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

vraag het eens bij je locale discoboer die heft vast wel een adresje

offtopic wat heb je zoal aan apparatuur dan?? ik ben nu wel benieuwt wat een 13 jarige heeft aan matteriaal ( wat ik zie MH's scans ect ect)
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

500 kilo[}]. kan dan maar ff rond op deze site.
      koop gewoon prolyte of eurotrus altijd goed.
      zelf trusjes lassen is in mijn ogen helemaal geen optie. zeker niet voor dit soort gewicht.
      iig succes
      grtz daniël
      can you feel the light [:)]

Comment

• LJ Fransis-go
        • Jun 2005
        • 88

Ik bedoel daarmee wat er eventueel aan komt te aan te hangen. Op dit moment alleen nog maar een Showtec Dataflower. na de grote vakantie 6 scans. de aztek dj robe scan. waarom alleen dataflower. mijn geld werd eerst nog besteet aan goede dj set (behringer djx 700 pioneer table top cd-spelers. ongeveer 1000 euro bij elkaar.

Greetzzzzzzzz

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

500 kg kan zelfs voor prolyte nog een behoorlijk probleem worden hoor, maar licht effecten op 4 meter breed die ten sammen 500 kg wegen??? hoe ga je dat kwijt raken. Maar als je in deze getallen gaat rekenen is truss niet meer het belangrijkste, dan red je het zo wie zo niet meer met milos of gewone driehoekstruss, laat staan zelfgebakken. Het zal zeker een heavy duty worden van b.v. prolyte, misschien doet slick mb de truck ook wel, en er zullen nog wel wat merken zijn. Maar hoe ga je het omhoog brengen, voor 500 kg heb je al statieven van 667 kg per stuk draagvermogen nodig, en dan heb je het gewicht van de truss nog niet mee geteld. Dan kom je al bijna zeker in de genie towers e.d. terecht. (leuk om te laden en lossen) maar hoe krijg je die in een kamer?

succes dus, gaat niet lukken[D]!!!!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

4 meter? 500 kilogrammen? dus 125 kilo per meter!? 1,25 kilo PER CENTIMETER!?!? Wil je er massief lood aan hangen of zo? [:0]

En dan ook nog geschikte truss van een krantenwijkje?
            Blijf vooral doordromen, jongen. []
            Tenzij je krantenwijk 200 euro per dag verdient, dan mag je je werkgever ook mijn contactgegevens geven. [8D]

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

Ik wist wel dat ik het verkeerde beroep gekozen had...

Comment

• Percy
                • Jan 2005
                • 80

Bekijk het anders.. Waarschijnlijk heeft hij het gewicht van zijn spullen wat overschat. Want naar mijn weten wegen 6 aztek dj robe scan's en een Showtec Dataflower een stuk minder. Maar er zijn genoeg mensen die het gewicht onderschatten.
                Dataflower: 1* 8.5 kg (http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8413)
                Aztek DJ Robe Scan: 11 kg (ruim genomen) (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13550)
                Dan kom je uit op 8.5 kg + 6* 11 kg = 74.5 kg.
                500 kg lijkt me dus een beetje overdreven.

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Ik begrijp het verhaal wel, en even daargelaten dat je gewichten niet met de waarheid overeen zullen komen heb ik de volgende tips:

kijk naar een stuk 2e hands truss, slecht te vinden, maar het is er wel.
                  koop er 2 goede statieven bij, VMB is denk ik meer dan genoeg, neem de TE03 of iets dergelijks.

dan de doos van pandora, truss naar je kamer slepen is wel te doen, maar wat doe je met je statieven?? die hebben al snel een pootuitslag van 120 cm in het rond, wat betekend dat ze 2,40 mtr van je oppervlak van je kamer innemen. helemaal kl@te dus.

wat ik gedaan heb toen ik nog vanuit mijn kamer opereerde, is het volgende.

ik heb 4 mtr steigerpijp gepakt (enkele buis) en deze met wandplaten aan de muur van mijn kamer bevestigd met wandankers.
                  voordeel is dat:

Het kost weinig
                  kan behoorlijk belast worden
                  scheelt veel hoogte
                  neemt geen ruimte voor statieven in
                  en vooral, je hoeft je hele zooitje niet mee naar je kamer te slepen.

onthoud goed, als het er eenmaal staat, dan bedenk jeje dat het echt te veel ruimte inneemt.

Laat zo'n pijp wel ophangen door iemand die weet wat hij doet, als het goed bevestigd is in een bakstenen of betonnen wand kan het geen kwaad, maar wordt het ff snel in gibo geschroeft ofzo, dan is het gevaarlijk.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ_Compact
                    • Jan 2004
                    • 234

Tering, hoeveel 1000de krantjes loop jij dan wel niet?[:0] Zeker weten dat ik in de 2 jaar dat ik krantjes heb gelopen nog geen 1000 euro heb verdient!

Advies kan ik je niet geven, ben ik iets te onervaren voor, maar wat ik hier zo zie bij UYS is toch een best mooi systeempje voor een 13-jarige! Als je het voor elkaar krijgt heb je iets waar je echt trots op kunt zijn!
                    Mjaaaa....

Comment

• LJ Fransis-go
                      • Jun 2005
                      • 88

sorry mensen

Ik heb netpas gelezen dat er een fout staat in mijn tekst. het moet ongeveer 150 kilo (type fout). Zo als iemand al zei het is maar ongerveer 75 kilo. en dan heb ik nog de rest over voor een kleuren wisselaarset (die zijn ook niet zo zwaar) en de pars.

Greetzzzzz

Comment

Working...