Is dit mogelijk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

Is dit mogelijk?

Veronderstel een systeem bestaande uit een set baskasten en een set topkasten draaiende met een cross-over en aparte amps. Nu wil ik daar een set fullrangekasten aan bijvoegen. Kan dit, hoe te doen, of niet?
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Ja ligt eraan wat jij bedoeld met full range kasten en topkasten. Wat voor materiaal etc...
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Het hangt er vanaf of je full range kasten actief of passief zijn. Actief? Gewoon het signaal vanaf de mixer aftappen en ze draaien op full-range. Passief? Signaal aftappen vanaf de mixer en naar de versterkers.

Je kan full-range kasten ook achter een x-over zetten, dan worden bepaalde tonen weergegeven, dus draaien ze niet op full-range. Zoals mijn B1520 toppen, zijn ook full-range maar geven alleen mid en high weer, low wordt naar de subjes gestuurd.

Waarom wil je full-range kasten naast een 2- of 3-weg systeem hebben eigenlijk?

Comment

• Bastisito
        • Sep 2004
        • 185

citaat:Geplaatst door Dj Mark
        Waarom wil je full-range kasten naast een 2- of 3-weg systeem hebben eigenlijk?
        Misschien tweede zaal ofzo waarin hij ook geluid wil. Dit zou je kunnen doen door de zone/booth/master 2 etc. output op je mixer te pakken en die naar je fullrange systeempje te leiden.
        Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Ik ging uit van een drive-in kwestie, vandaar mijn vraag

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Ik heb het helemaal niet over actief of passief. Wilde alleen waar hij het verschil ziet tussen een topkast en een fullrange kast.
            Je kan fullrange ook makkelijk als top gebruiken.
            Kijk als je 10" topjes heb is het een ander verhaal.
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• stompinne
              • Apr 2005
              • 91

Waarom? Ik wil mij passieve fullrange kasten kopen, en wil weten als ik eventueel uitbreid, of ik ze verder kan blijven toepassen. Deze fullrange die ik wil kopen, zijn niet direct als gewone toppen te gebruiken daar het 2x15 bas met hoorn zijn, en wil ze daarom fullrange laten lopen als ik zou uitbreiden.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Hmm, zu eventueel kunnen, maar ik zou dan eerder gaan voor wat zwaardere toppen en 2 extra basjes per kant.
                Vette boksuh meneer

Comment

• Mister Music
                  • Aug 2005
                  • 39

T kan idd wel jah maar net want Drive inn tnt zegt je zou dan ook wat zwaardere toppen moeten maar die 2 bassies is een optie maar zou ik persoonlijk niet doen hoor
                  Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
                  Wat maakt mensen die muziek maken?

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Zoals beschreven, goed mogelijk.. MAAR.. neem wel een eq op in je fullrange aftakking, want je moet deze wel appart kunnen inregelen.

je klankkleur zal anders zijn dan dat van je andere set, en met een enkelvoudige toonregeling ga je het dan niet redden
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Je kunt er ook een fullrange koptelefoon naast gebruiken...

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

op je vraag of het kan: alles kan! ( jaja: koffiekan, melkkan, pastoor kan, maar mag nie[)])

Of het klinkt is weer wat anders, maar mits wat schuiven in je opstelling en knoppen draaien kan het wel acceptabel worden. De vraag is alleen of je daar nu mee het gewenste resultaat gaat behalen?

Wat is de spreiding van de hoorn in die kast? Ga je nu je andere toppen overlappen met die spreiding? gaat dit slecht klinken? dit zijn allemaal dingen die je eerst eens moet uittesten. Maar een ding durf ik wel met zekerheid te zeggen: Het is geen ideale opstelling!

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...