Cross-over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spd
    • Jun 2005
    • 68

Cross-over

Hallo,

Ik heb sinds kort 2 bass boxen erbij. Ik heb deze op een apparte versterker draaien dan de topjes.

Nou is mijn vraag: moet er perse een Cross-over tussen? Voor het geluid klinkt het natuurlijk beter, maar de een zegt dat je topjes dan de "lucht" in vliegen als er geen cross-over tussen zit en de ander zegt dat dit gewoon kan zonder dat er iets kapot gaat.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Sjoerd
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

een baskast fullrange aansturen is vragen om problemen ! ten eerste is de klank niet goed en ten tweede een baskast is voor BAS en niet om fullrange te gebruiken.

Je zult met een cross-over meer uit je baskasten halen als de manier zoals je ze nu gebruikt.

Het zou ook kunnen dat in je baskasten een filter zit maar dat is niet uit je verhaal te halen.

In dat geval zou het wel kunnen zonder cross-over !

maar met een filter verlies je wel vermogen.

Comment

• spd
      • Jun 2005
      • 68

Er zit geen filter in men baskisten.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

dan lijkt me het antwoord op je vraag duidelijk...koop een crossover...een beetje goedkope heb je al voor 200/250 euro voor 2x 2weg

Comment

• Prins
          • Apr 2003
          • 98

citaat:koop een crossover...een beetje goedkope heb je al voor 200/250 euro voor 2x 2weg
          Goedkoop? 250 euro vind ik niet goedkoop(vooral niet zoals in het geval van SPD voor een 14 jarige), maar daar kunnen de meningen over verschillen.....Kijk eens bv naar deze Behringer. Is prima spul om mee te beginnen en een stuk voordeliger.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

de XO-210 van JB (of een nummer dat er op lijkt geloof ik) werkt voor zo'n simpele dingen echt wel prima. Kost geen 100 euro meer. Voor zijn geld echt wel goed.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

nou kijk aan goedkopere zelfs. Ik ben zelf iemand die liever iets koopt waar die voor een wat langere tijd aan heeft. (beetje vooruit denken) Daarom wist ik dat een dbx crossover of iets dergelijks rond die prijs zit

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Behringer 2-weg actief filter kost nog geen 90euro, zit mono sub out op en dan nog 2-weg, kan je zelfs je toppen nog bi-ampen.
                groetjes
                Boi
                groetjes

___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Desnoods een Behringer cross-over 2e hands, kan weinig kapot aan gaan omdat er geen software in zit. Behringer en software zijn 2 totaal verschillende dingen die niet te combineren zijn...

Comment

Working...