condensatormic vraagje?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • space
    • Sep 2005
    • 5

condensatormic vraagje?

ik heb een condensatormicrofoon van sennheiser gekocht en ik heb een PA-mixer van jb system MM-10? Ik heb deze aangesloten en dan de phantom knop ingeschakeld, maar hij werkt nog altijd niet, weet iemand mss hoe dit komt ofzo? Ik ben nog maar een groentje met al die apperatuur:s
    space
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Aan/uit schakelaar op de microfoon zelf? (Nogal een bij ook-batterij gevoede mics.) Is je kabel goed (doormeten met multimeter)? Denk je aan je gain knopje boven het kanaal?

(Probeer eerst even met een andere microfoon of alles doet wat het moet doen, en prik dan een condensatormic in. Gewone mics kunnen tegen fantoomvoeding.)

Lukt het niet, probeer dan iets preciezer te beschrijven wat je hebt geprobeerd en wat het wel doet (zaalspeakers, koptelefoon, VU-meters..)

Groeten,
    Sjoerd

Comment

• space
      • Sep 2005
      • 5

ik heb al een andere mice op die kabel en op dat kanaal aangesloten dus aan de kabel zal het niet liggen, de gainknop staat helemaal open, maar ik vraag me af of ik alles wel goed heb aangesloten[?]
      space

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Daar kunnen wij natuurlijk nix over zeggen als wij niet weten hoe jij het aangesloten hebt. Als die ander mike's t wel deden dan moet het gewoon werken. Lees de handleiding van je microfoon en je mixer nog een keertje door, misschien kom je er dan achter, of leg hier heel duidelijk uit hoe je te werk bent gegaan.
        De groeten => Micha

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Je kunt het het beste als volgt beschrijven (natuurlijk aanpassen naar jouw situatie!!):

ALS ik een andere microfoon aansluit op hetzelfde kanaal, met dezelfde kabel, met dezxelfde gain-instelling en dezelfde routing (knpje kanaal-naar-master) DAN doet hij het.

ALS ik een andere kabel gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het
          ALS ik een ander kanaal gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het
          ALS ik de condensator microfoon gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het niet

Op deze manier kunnen we je helpen, anders heeft het niet veel zin.!

Geven de voorbeelden jouw situatie aan, dan ligt het dus niet aan kanaal, gain-setting of routing. Het zou dan kunnen liggen aan de volgende dingen:

- aan/uit knopje op microfoon staat uit
          - fantom-power werkt/ staat uit (+48V)
          - De SHIELD van je kabel maakt geen contact (doormeten die handel dus!! is pin 1 van XLR plug)
          - Of je micro is gewoon kaputt, maar dat lijkt me sterk.

Succes ermee!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

is het misschien een condensator microfoon die ALLEEN kan werken op batterijvoeding en niet op Phantom ??
            dan kan de batterij namelijk of leeg zijn of helemaal ontbreken

Comment

• space
              • Sep 2005
              • 5

nee er moet geen batterij in, maar het is wel geen xlr kabel maar een gewone kabel :s
              space

Comment

• soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

citaat:Geplaatst door space

nee er moet geen batterij in, maar het is wel geen xlr kabel maar een gewone kabel :s
                lekkr duidelijk
                de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• space
                  • Sep 2005
                  • 5

moet het een xlr kabel zijn?
                  space

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

wat voor kabel heb je dan ?

Phantom moet altijd over een XLR, anders werkt het niet

Comment

• SjoerdOptLand
                      • Jul 2003
                      • 261

Vertel even wat voor kabel met wat voor connectoren je gebruikt. Een kabel kan kapot zijn, terwijl een gewone (dynamische) microfoon nog werkt. Doormeten dus!

Voor fantoomvoeding zijn pin 1 (aarde/shield), pin 2 (signaal + 48V) en pin 3 (signaalgespiegelde + 48V) alle drie nodig.

Groeten,
                      Sjoerd

Comment

• space
                        • Sep 2005
                        • 5

ik heb zo'n kabel met een jack fiche maar bij men andere mices lukt dit ook maar dit zijn wel geen condensatormices
                        maar dat zal dan wel het probleem zijn, jullie zijn bedankt om me te helpen[8D]
                        space

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

Duidelijke kwestie: XLR naar XLR kabel aan schaffen.
                          Bedankt voor de medewerking.

Comment

Working...