ik heb een condensatormicrofoon van sennheiser gekocht en ik heb een PA-mixer van jb system MM-10? Ik heb deze aangesloten en dan de phantom knop ingeschakeld, maar hij werkt nog altijd niet, weet iemand mss hoe dit komt ofzo? Ik ben nog maar een groentje met al die apperatuur:s
condensatormic vraagje?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aan/uit schakelaar op de microfoon zelf? (Nogal een bij ook-batterij gevoede mics.) Is je kabel goed (doormeten met multimeter)? Denk je aan je gain knopje boven het kanaal?
(Probeer eerst even met een andere microfoon of alles doet wat het moet doen, en prik dan een condensatormic in. Gewone mics kunnen tegen fantoomvoeding.)
Lukt het niet, probeer dan iets preciezer te beschrijven wat je hebt geprobeerd en wat het wel doet (zaalspeakers, koptelefoon, VU-meters..)
Groeten,
Sjoerd -
Daar kunnen wij natuurlijk nix over zeggen als wij niet weten hoe jij het aangesloten hebt. Als die ander mike's t wel deden dan moet het gewoon werken. Lees de handleiding van je microfoon en je mixer nog een keertje door, misschien kom je er dan achter, of leg hier heel duidelijk uit hoe je te werk bent gegaan.De groeten => MichaComment
-
Je kunt het het beste als volgt beschrijven (natuurlijk aanpassen naar jouw situatie!!):
ALS ik een andere microfoon aansluit op hetzelfde kanaal, met dezelfde kabel, met dezxelfde gain-instelling en dezelfde routing (knpje kanaal-naar-master) DAN doet hij het.
ALS ik een andere kabel gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het
ALS ik een ander kanaal gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het
ALS ik de condensator microfoon gebruik (rest zoals in eerste instantie) DAN doet hij het niet
Op deze manier kunnen we je helpen, anders heeft het niet veel zin.!
Geven de voorbeelden jouw situatie aan, dan ligt het dus niet aan kanaal, gain-setting of routing. Het zou dan kunnen liggen aan de volgende dingen:
- aan/uit knopje op microfoon staat uit
- fantom-power werkt/ staat uit (+48V)
- De SHIELD van je kabel maakt geen contact (doormeten die handel dus!! is pin 1 van XLR plug)
- Of je micro is gewoon kaputt, maar dat lijkt me sterk.
Succes ermee!Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
is het misschien een condensator microfoon die ALLEEN kan werken op batterijvoeding en niet op Phantom ??
dan kan de batterij namelijk of leeg zijn of helemaal ontbrekenComment
-
citaat:Geplaatst door space
nee er moet geen batterij in, maar het is wel geen xlr kabel maar een gewone kabel :sde groeten SCF
Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''Comment
-
-
Vertel even wat voor kabel met wat voor connectoren je gebruikt. Een kabel kan kapot zijn, terwijl een gewone (dynamische) microfoon nog werkt. Doormeten dus!
Voor fantoomvoeding zijn pin 1 (aarde/shield), pin 2 (signaal + 48V) en pin 3 (signaalgespiegelde + 48V) alle drie nodig.
Groeten,
SjoerdComment
Comment