zelfbouw lichtbakken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pluzz
    • Aug 2004
    • 72

zelfbouw lichtbakken

ik ben een hobbyist en heb laatst een botex dimmerpackje aangeschaft en wil daar nu een lichtbak voor bouwen (omdat dit leuk is en goedkoper dan parcans).

nu is mijn vraag welke lampen zal ik hier in doen ik had wel het id om er filterframes voor te zetten dus ik zat zelf te denken aan de par 30, alleen ik weet niet hoeveel lichtopbrengst het ding heeft,ik weet dat de par 38 minder lichtopbrengst heeft dan de E27 bulb die ik hier heb liggen (allebei blauwe laag over t glas heen).
    ik vindt e27 aansluiting wel makkelijk schroeft lekker simpel.

ik wil de bak zelf van triplex maken moet nog fn kijken hoe dik die word.

mgoe mijn vraag dan nog maar een keer kort welke lamp raden jullie mij aan?
    je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

tjah je kunt een ''lichtbak'' maken maar ik zou gewoon parren kopen.

als je par56 koop dan ben je met 45 euries klaar.(p.s.) daartegenover als je zelf gaat knutselen heb je de kans dat het niet veilig is en tevens zou het ook roadproof moeten zijn. en dat krijg je meestal niet met zelfbouw ''parren'' duss ik zou gewoon par56 kopen
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• pluzz
      • Aug 2004
      • 72

i know..
      maar dat zeg ik ik ben een hobbyist voor die 3 feestjes die ik per jaar geef heb ik geen roadproof spullen nodig kost veel te veel..
      en ik vindt t leuk om mn spulletjes zelf inelkaar te knutselen
      daarom kies ik voor n lichtbak..
      je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

tjah je kunt een ''lichtbak'' maken maar ik zou gewoon parren kopen.

als je par56 koop dan ben je met 45 euries klaar.(p.s.) daartegenover als je zelf gaat knutselen heb je de kans dat het niet veilig is en tevens zou het ook roadproof moeten zijn. en dat krijg je meestal niet met zelfbouw ''parren'' duss ik zou gewoon par56 kopen
        Je hebt ze al voor 35 euro incl. BTW met 4 kleuren filters een frame, eent stekker en een lamp

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door pluzz

ik wil de bak zelf van triplex maken moet nog fn kijken hoe dik die word.

mgoe mijn vraag dan nog maar een keer kort welke lamp raden jullie mij aan?
          Ik zou voor perslampen gaan. Deze zijn er in 80, 100 en 120 watt en zijn er in nagenoeg alle kleuren.

Ik zou trouwens de kast van MDF maken. Is wel zwaarder maar is mooier af te werken en goedkoper

Comment

• discover
            • Feb 2005
            • 108

en hoekprofielen[?] (ik heb zelf deze http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...oductid=CC0121) en plate of bol hoeken http://www.verkoop.licht-geluid.nl/c...categoryID=545 dit zijn de platte http://www.verkoop.licht-geluid.nl/c...categoryID=542 en dit zijn de bolle en parren kosten 29 euro p st par 56 short bij http://www.mediazero-shop.de/catalog...ett_set_polish

Comment

• pluzz
              • Aug 2004
              • 72

is leuk die link naar die duitse site maar je moet wel 17 euro aan transport kosten er bij rekenen en dan wordt t wel duurder dan hier

kortom een lichtbak blijft aantrekkelijker (wel bedankt voor de tip :P)

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Persglaslampen zijn nogal zwaar van glasmassa en die belasting komt tijdens het vervoer op de "nek" tussen de eigenlijke lamp en zijn lampvoet. Bij horizontaal transport durft het dus nogal eens voorkomen dat de lamp aan de lampvoet afbreekt. Ben er dus niet zo een fan van
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Vervallen

Wij gebruiken deze lampen al jaren in de discobar. En nog nooit problemen mee gehad. De kasten worden bij ons inderdaad horizontaal vervoerd met de lampen naar beneden

Comment

• kentuckytukker
                    • Apr 2004
                    • 39

heb je al ens gedacht aan halogeenlampen 150w kosten ongeveer 8 Euro/stuks. ik bedoel hiermee de semi bouwlampen. filtertje er voor en klaar. kun je ook makelijk in een houten kist monteren

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

kijk even welke perslamp je bedoeld.

overigens heet het een persglaslamp, en die heb je in verschillende uitvoeringen

J.S. Coolen bedoeld waarschijnlijk de reflectorlamp zoals ik de goedkope kant en klare kijk-shop lichtbakjes zit (overigens is met de lampen nix mis houd me ten goede)
                      en Laserguy heeft het denk ik over de par 38 E27 lamp, welke in een beperkter aantal kleuren verkrijgbaar is, maar daarentegen meer licht geeft.

heb ik gelijk??
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

citaat:en Laserguy heeft het denk ik over de par 38 E27 lamp, welke in een beperkter aantal kleuren verkrijgbaar is, maar daarentegen meer licht geeft. heb ik gelijk??
                        Wat mij betref wel ja.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

kijk even welke perslamp je bedoeld.

overigens heet het een persglaslamp, en die heb je in verschillende uitvoeringen

J.S. Coolen bedoeld waarschijnlijk de reflectorlamp zoals ik de goedkope kant en klare kijk-shop lichtbakjes zit (overigens is met de lampen nix mis houd me ten goede)
                          en Laserguy heeft het denk ik over de par 38 E27 lamp, welke in een beperkter aantal kleuren verkrijgbaar is, maar daarentegen meer licht geeft.

heb ik gelijk??
                          sorry nee je hebt niet gelijk. Deze kijkshop lampen zijn slechts 60 watt en zijn kapot bij de kleinste stoot. Ik bedoel gewoon de perslampen. Volgens mijn boek zijn deze verkrijgbaar in 12 kleuren.
                          De voorkant van deze lampen hebben een soort geruiten glaswerk.

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Ja, hobbyen is idd leuk, maarrrrrr...

Wat voor feestjes wil je doen? Voor feestjes in de wc is zo'n lichtbak met peertjes wel leuk, maar voor grotere ruimten valt dit totaal in het niets!
                            Een zooitje parren kost niet zo veel en je kan er veel meer kanten mee op (verhuur ze desnoods aan een groepje bruggers in de buurt om er inkomsten uit te halen en ze spinnenwebvrij te houden).

Comment

• hankey
                              • Oct 2005
                              • 4

Je hebt ze al voor 35 euro incl. BTW met 4 kleuren filters een frame, eent stekker en een lamp

Nog mooier. Ze zijn er ook voor 11.40 per stuk incl. BTW met 4 kleuren filters een frame, eent stekker en een lamp

Comment

Working...