----------
Hoe moet ik beginnen?
Collapse
X
-
Labels: None
-
Welkom en je bent al 20 keer gelezen en nog niet gekickt.
citaat:Ik ben namelijk drummer en elke keer als we gerepeteerd hebben in de oefenruimte ben ik diegene die aan het mengpaneel zit prutsen. Ook kijk ik bij live band ook altijd naar de drummer, maar ook zeker naar de techniek!!!!
Bij die optredens is geluid nodig en dan is de link al gelegd. Na verloop van tijd zal dan blijken of je drummer of geluidstechnieker word.
P.S. Ik ben technieker en wou dat ik trompetter was of pianist er is er geen die z'n vleugel zelf meeneemt.
gr. Herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet. -
citaat:Geplaatst door Rikvanderploeg
als ik uit ga of als ik drum of oefen met de band of bij een live-act kijk, draag ik [u]altijd</u> oordoppen: Musicsafe van Alpine.
En je geeft aan dat je niet als n00b achter de geluidstafel wil kruipen? Je zal toch ergens moeten beginnen!
Kijk goed rond of er een redelijk serieus geluidsbedrijf in je buurt is en soliciteer daar om eerste ervaringen op te doen. Dit zal zeker nuttig zijn vóórdat je je eigen bedrijfje van de grond trekt! Stap ook niet meteen naar de grootste toe, Ampco zal je solicitatie bijv. niet al te serieus nemen.Comment
-
Die musicsafes beschermen goed, maar nette (gegoten) doppen met lineaire afbreking zijn handiger, aangezien het geluid dan alleen zachter wordt, maar de klank nagenoeg hetzelfde blijft.
Echt een must om erin te komen is contacten leggen, als je een keer een technicus hebt bij een optreden, of een concert of wat dan ook waar jij iets mee te maken hebt, toon intresse, en probeer van hem te leren, en zorg dat hij weet wie jij bentProbeer het gesprek zo te leiden dat je kenbaar kan maken dat je het leuk vind om hem gewoon een keertje gratis te helpen, en zorg dat hij jou telefoon nummer hebt. Als je genoeg technici leert kennen op die manier is er vanzelf wel een keertje eentje die jou belt om te vragen of je zin hebt om te helpen. Vervolgens zal je alle hondeklusjes op mogen knappen, maar leer je vanzelf dingen bij, en zodoende rol je er een beetje in
Want de volgende technicus ziet dat jij al enige ervaring hebt, en op een gegeven moment hoor je een keertje dat er ook iets tegenover staat als je helpt.
De groeten => MichaComment
-
citaat:Geplaatst door Killer-B
Ik heb zeg maar hetzelfde probleem...ik las zo iets van probeer in de omgeving te kijken/soliciteren..weet iemand waar ik kan vinden welke bedrijven er zijn in mijn omgeving (Ede, Gelderland)??
Comment
-
Betere gehoorbescherming moet je gelijk doen. Dit is een van de dingen die jongere forumbezoekers gewoon met de ouders moeten overleggen. Die zijn vaak wel bereid dingen voor je gezondheid te sponsoren. Plus nog dat dit soort dingen bij sommige werkgevers in vergoedingsregels valen. (Philips van der willigenfons bijvoorbeeld) Stel in ieder geval goede gehoorbescherming niet uit! En stop ook overal gewone lawaaistoppers als een noodgreep bij. Je gereedschapskist, portemonaie, stokkentas, enz. Dat je nooit zonder zit. Anders zul je de eerste de beste keer dat je met een klopboormachine staat te werken alsnog je gehoor beschadigen.
Als je op de bus staat te wachten naast een wegopbreking, kun je ook je gehoor slopen.
Dokkum is wel een %$#^end van veel PA klussen weg. Ik vermoed dat de spoeling daar in het noorden wel dunner zal zijn. Aan de andere kant moet je in die regio nog wel wat afgelegen hokken hebben waar je flink zonder burengerucht kan experimenteren met geluid. Spaar voor wat microfoons en een goedkope meersporenrecorder en ga met je band (en die van vrienden) veel opnames maken. Daar leer je ook veel van. En dat is zeer nuttige kennis.lekker belangrijk!Comment
-
Een Aux is idd mono, maar je kan er 2 gebruiken, of bij bepaalde monitormengtafels zijn er extra opties dat het makkelijker maken om stereo monitor mixen te maken. (die hun auxen werken zoiezo een tikje anders als FOH tafels)
Floormonitors worden meestal mono gemixt. In-ears liefst stereo, met nog enkele microfoons die op de zaal zijn gericht meegemixt (om de artiest toch de ambiance in de zaal te laten horen). Je ziet het: in-ear vreet auxen.Comment
-
zou je de ene aux(L) harder zetten dan de andere aux(R) dan verschuift de zang wat meer naar links, en zo heb je al een panorama-vieuw. Of een pan, zoals we dan zeggen.Comment
-
Rik, 5 Havo op het Dockinga College neem ik aan?
Ik denk dat we morgen maar eens onder het genot van een bakje koffie eens moeten praten, ik werk namelijk voor het bedrijf waar jij vorige week in de kroeg es een gesprekje mee gehad hebt. Ik wil je best een eind er mee verder helpen en je kunt vast wel eens met ons mee om te leren.
2e Pauze aan het begin maar even bij onze nutte afspreken?Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..Comment
Comment