Graag advies voor een PA set.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pengun
    • Oct 2005
    • 3

Graag advies voor een PA set.

Welke van deze twee opties raden jullie aan voor een zaal van ongeveer 70 m2:

4x DAP k-112 met een DAP p-1600 eindversterker.

Of zal 4x DAP p-12 met een DAP p-900 eindversterker genoeg moeten zijn?

Of als iemand een beter idee heeft mag natuurlijk ook, max ong. 1000 euro aub.

Een subwoofer is jammer genoeg eigenlijk geen optie ivm de buurt.

Het niveau moet als achtergrond muziek kunnen en als een niveau waarop gedanst kan worden.
    moio
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Zou voor de P-1600 gaan, zeker voor dat geld. Terug draaien kan altijd, erbij draaien niet

Het gaat dus eigenlijk alleen om de versterker keuze?
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Vervallen

als het alleen om de versterker gaat zou ik kijken naar een tweedehands.

Je hebt dan 2 x 1000 watt tussen de 800 en 1200 euro

Comment

• pengun
        • Oct 2005
        • 3

T gaat niet alleen om de versterker, over de hele sets, of dit genoeg vermogen is voor de ruimte?

moio

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Met de p 1600 heb je niet te kort voor deze speakers, het is dan wel zaak dat je versterker niet overstuurd.
          De p 900 is denk ik aan de lichte kant.
          Ook de p 1200 tussen de 900 en 1600 is te overwegen.
          En nogmaals oversturen is altijd uit den boze en voor de prijs verschillen hoef je het niet te laten.
          Verder heb ik persoonlijk geen ervaring met DAP wel met vergelijkbare speakers van American Audio en die zijn niet slecht en deze zijn bij mijn weten op de stikkers na gelijk.
          Omdat een sub geen optie is, zou ik de 15" uitvoering eens overwegen deze heeft voor muziek heel wat meer ballen.
          Persoonlijk voor jullie doel zou ik nog 2 x 15" prefereren boven 4 x 12" , uiteraard 4 x 15" geeft nog veel meer. Je zou met 2 stuks kunnen beginnen.

gr. Herman

Comment

• pengun
            • Oct 2005
            • 3

Bedankt voor t advies herman, ik zal eens overwegen om bijv 2x een DAB k-115 aan te schaffen.
            moio

Comment

• Vervallen

@test12: hij zei zelf als iemand een beter idee heeft. Ben gewoon van mening dat je beter voor een kwaliteit versterker kan gaan Als 2 1000 watt 800 euro kost dan moet het met gemak mogelijk zijn om een versterker met zo weinig vermogen voor veel minder te kopen.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

@test12 Die k115 klinken minder dan de vergelijkbare van American Audio.
                APX 152 van American audio kan je wel mee knallen en zeker voor het geld.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Neem sowieso de K-112 en niet de P-12. Deze zijn van veel betere kwaliteit. De interne componenten zijn vele malen beter en klinkt dus ook veel beter.
                  De K-112 is een erg leuke speaker en de prijs kwaliteit verhouding is waanzinnig.

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Ik heb eens een DAP 12" verzie ter reparatie gehad, de gebruikte componenten kwamen bij deze overeen met die van de 12" verzie van American Audio, zelfs membraam paste.
                    Veder heb ik geen ervaring met DAP.
                    Ik zie in De shop dat het verschil in prijs tussen 12",15", DAP en American Audio marginaal is (stiekeme hint kweet niet of het mag).
                    Want ik blijf erbij dat voor muziek weergave zonder een laag weergever een 15" set de voorkeur heeft boven een 12", afgezien of dat DAP, American Audio of wat voor merk dan ook is.
                    En gezien de ruimte en het feit dat het niet hoeft of mag knallen, buurt overlast, denk ik dat 2 stuks 15" zouden voldoen en hoef je ook niet meer meteen voor het goedkoopste materiaal te gaan.

gr. Herman

Comment

• NiekR
                      • Sep 2004
                      • 80

citaat:Geplaatst door pengun

Welke van deze twee opties raden jullie aan voor een zaal van ongeveer 70 m2:

4x DAP k-112 met een DAP p-1600 eindversterker.

Het niveau moet als achtergrond muziek kunnen en als een niveau waarop gedanst kan worden.
                      Als gezegd: K-112 is een perfecte speaker voor jouw doel!

Uiteraard neem je er 4 --> gezien jouw hints gaat het om een dansschool/centrum oid? 4 Stuks geven een betere spreiding dan 2 (voorin bonk herrie, achterin zacht...)
                      Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• Gualcherius
                        • Oct 2005
                        • 7

Ik zou voor een Behringer EP2500 als versterker gaan (De EP 2500 levert 2 x 700 watt aan 4 ohm en 2 x 1200 watt aan 2 ohm. Hij is voorzien van een zware voeding en Speakon luidspreker aansluitingen). Kosten ca. 300 euro

JH

Comment

Working...