Versterker + speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arjan1981
    • Oct 2005
    • 4

Versterker + speakers

Hallo,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik op zoek ben naar 'n simpele versterker en luidsprekers waarmee ik op 'n feestje de boel op de kop kan zetten.
    Paar keer in 't jaar hebben we met alle jeugdleden van onze vereniging een disco-avond. Voorheen huurden we altijd een set (vrij zwaar, had ik de indruk) maar nu overwegen we er zelf een (tweedehands) aan te schaffen.
    Ik ben wel aardig thuis in de hifi/high-end-toestanden, maar absoluut niet in dit soort apparatuur, waar het dus voornamelijk om hard en bass gaat (vereisten voor ONS, tenminste ).
    Voor hoeveel kan ik twee redelijke speakers + versterker kopen en welk merk moet ik kiezen, of op welke specs moet ik letten?
    Alvast bedankt.
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Aller eerst, welkom op het forum.

Wat is het budget?
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Arjan1981
      • Oct 2005
      • 4

Zo weinig mogelijk. Heb geen idee wat 'n stel disco-speakers kost. Geef eens 'n indicatie voor 'n instapper (tweedehands). Ik zie wel eens een skytec-versterker staan voor rond EUR 100,-.

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

setje budget speakers die ``leuk ` te noemen zijn, zit je aan de 350/400 euro, dan een versterkertje, 150euro (2e hands) dan heb je leuk geluid maar zul je ongetwijfeld bas missen, dus ontkom je niet aan een setje subjes en een extra versterker...
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

"Voor alle jeugdleden van de vereniging"... Spreken we nu over de plaatselijke sjoelvereniging van een klein dorp met inwonersaantal 10, of gaat het hier over een gigantische voetbalclub in de randstad? Houden jullie dit in de kantine waar je met 30 man al op elkaars lip staat te housen, of huur je een sporthal af waar makkelijk een paar honderd jeugdleden in kunnen?

Geef in ieder geval aan hoe groot je ruimte is (niet alleen oppervlak, maar ook hoogte speelt een rol) en voor hoeveel man het is. Daarnaast is zijn de gegevens van de set die jullie normaal huurden een leuke indicatie om op verder te gaan.

O ja, om in HiFi-termen te praten: ga geen skytec in huis halen, dat is een soort "my first Sony".

Comment

• Arjan1981
            • Oct 2005
            • 4

Ruimt is ongeveer 50/60 m2, hoogte is ongeveer 2,5m. Het is niet de bedoeling voor honderden kids te draaien, hooguit 60 ongeveer.
            Vind 400 euro wel 'n behoorlijk bedrag voor 'n paar speakers eerlijk gezegd. En dat van die subs is absoluut niet nodig, denk ik. Hoge kwaliteit is niet echt een vereiste en een alleswegdreunende bass ook niet.
            De specs van die andere versterker weet ik niet, maar op 'n kwart kreeg je 'n gehoorbeschadiging. Dus (te) zwaar.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

citaat:Geplaatst door Arjan1981

De specs van die andere versterker weet ik niet, maar op 'n kwart kreeg je 'n gehoorbeschadiging. Dus (te) zwaar.
              Dan is het of heel slecht of de set is onwijs groot.

Denk dat je 2dehands wel een leuk setje kan vinden voor ongeveer 3 á 400 euro.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

ik draai wel eens jeugddisco's in een zaaltje van rond de 60 m2

deze draai ik altijd met 2x 15" 1 inch 400 watt toppen op een statief. gaat prima voor een soms wel 100 kids, nadeel is wel dat je een beetje je sub laag mist. maar iets meer bass erin en dan is het ook wel weer te overzien.

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

Ruimt is ongeveer 50/60 m2, hoogte is ongeveer 2,5m. Het is niet de bedoeling voor honderden kids te draaien, hooguit 60 ongeveer.
                  Vind 400 euro wel 'n behoorlijk bedrag voor 'n paar speakers eerlijk gezegd. En dat van die subs is absoluut niet nodig, denk ik. Hoge kwaliteit is niet echt een vereiste en een alleswegdreunende bass ook niet.
                  dat van ``gehoorbeschadiging`` is natuurlijke pure bullsjit

kijk eens of je een setje DAPs k112 2e hands kan vinden, anders kosten ze nieuw ook niet veel meer ( 180euro oid) maar aangezien het puur voor disco is kan je beter de k115 nemen die heeft wat meer bas
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

citaat:Geplaatst door speakerfreak

dat van ``gehoorbeschadiging`` is natuurlijke pure bullsjit

Sommigen mensen denken daar nogal (te)gemakkelijk over..

Op sommige ferquenties op 80db kun je je gehoor al (ligt) beschadigen.

Als jij na ieder feestje de volgende ochtend geen ene flikker hoort kun je wel nagaan dat de muziek toch TE hard is geweest en dat je maar s moet gaan nadenken of je gehoor nog wel veilig is.. Want regelmatig in zulke geluidsdrukken staan is ook echt ongezond voor je gehoor..

en je weet ook niet hoe hard zijn setje klinkt als ie kwart open staat ja
                    lala..

Comment

• Arjan1981
                      • Oct 2005
                      • 4

"en je weet ook niet hoe hard zijn setje klinkt als ie kwart open staat ja"

Precies. Maar afijn, het was niet bedoeld om daar een discussie over aan te gaan, denk dat het punt duidelijk is; die set die we daar hadden was aardig aan de zware kant.

Comment

• NiekR
                        • Sep 2004
                        • 80

"en je weet ook niet hoe hard zijn setje klinkt als ie kwart open staat ja"
                        Hier hebben we dan te maken met een ver overstuurde mengtafel of een verkeerd afgestelde input van de versterker...

Maar Arjan, ik begrijp dat het hard moet met redelijk wat bass? En alles betaalbaar?
                        Koop een setje DAP mc's; die hebben wat je zoekt (piezo krijg je niet kapot en bas zit er wel in) en kosten geen drol[^]

Versterker is 2e hands wel te vinden op een of andere site, maar niet te veel vermogen aub (dan leeft je laag wat langer)...

Al met al zul je dan een euro of 200-250 kwijt zijn. Dit heb je echter na 3 tot 4 feestjes al weer terugverdient.

Kies je voor meer kwaliteit: gewoon lekker blijven huren. Je hebt dan op en top spul, waar niks mis mee is! Tenminste, bij bekende verhuurbedrijven...
                        Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• LJ TDD
                          • Oct 2005
                          • 31

Ik zou als ik jou was wel een set kopen, maarja dat zou mijn keuze zijn.
                          ... koekje derbij

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

citaat:Geplaatst door LJ TDD

Ik zou als ik jou was wel een set kopen, maarja dat zou mijn keuze zijn.
                            Ik denk dat dat redelijk logisch is...

Er zijn ook diverse setjes te koop à la DAP Sound Mate / American DJ Impact. Nog niet gehoord hoe ze klinken, maar toch handige set (lijkt me). Uitpakken, topjes op statieven, een paar kabels en klaar is Arjan!
                            Lijkt me in deze situatie wel geschikt.

Comment

Working...