Rookmachine

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gsus8
    • Nov 2005
    • 6

Rookmachine

ik had een vraagje ik heb vandaag een rookmachine gekocht en heb hem uitgeprobeerd is het normaal dat er eerst blauwe rook uit komt en dat hij daarna heeeeeeel lang warm blijft

dank je voor je reactie
  • Vervallen

dat kaninderdaad een gevolg zijn van nieuwigheid. Doet hij het als je hem nu opnieuw aanzet nog steeds?

En wat is heeeeeel lang volgens jouw.

Geef meteen even de gegevens van de machine. (merk, type, vermogen etc)

Comment

• gsus8
      • Nov 2005
      • 6

haha ok bedankt ik schrok ff want blauwe rook is niet egt goed of zow maar nu doet hij het weer normaal bedankt in iedergeval en heel lang vond ik een half uurtj 3 kwartier

o ja het is een showtec clubfogger

bedankt

Comment

• Vervallen

ik denk dat de meeste machine wel zo'n lange afkoelperiode hebben. Ze worden behoorlijk heet.

Comment

• VERVALLEN

De lange afkoeling is bij ieder machine zoal hetzelfde. Dit komt omdat het element degelijk geïssoleerd is waardoor warmte zeer traag wegvloeit.
          Al een geluk, anders zou zo'n weerstand continu moeten bijwarmen!

Maar die blauwe rook heb ik nog nooit last van gehad! Welke vloeistof gebruik je? ZR-Mix van JEM toch niet denk ik dan!
          Stonk of rook die blauwe rook naar iets raars?

Comment

• gsus8
            • Nov 2005
            • 6

ik gebruik show tec fog liquid maar ik ging het net nog 1 x proberen maar toen kwam er wel weer redelijk blauwe rook uit en het stonk wel een beetje naar brand lucht

Comment

• Ahmed Al Dayri
              • Oct 2005
              • 354

even flink wat doorroken (ik zou het buiten doen[8)]), blijft het voordoen, even terug naar de winkel

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

Mij is er enkele jaren geleden aangeleerd:
                Als je een rookmachine opstart, mag je die nooit direct gebruiken,
                hij moet eerst vanzelf een pufje gelaten hebben bij het opstarten...
                Indien je dit niet doet krijg je inderdaag een brandlucht.

Ik weet nu niet of het een broodje aap verhaal is of niet, maar laat mijn fogger toch altijd eerst z'n pufje doen...

Ik heb in mijn beginjaren ook wel eens wat van die velleman olie gebruikt,
                die geeft inderdaag een heel licht blauwe kleur, maar blauw kan je het eigenlijk niet noemen.
                Een beetje het CT-filter blauw...
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• gsus8
                  • Nov 2005
                  • 6

ok bedankt hij doet het nu gelukkig egt goed

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Nog nooit gemerkt, en ik heb ook zo'n clubfogger van Showtec (binnenkort maar eens voor iets groters kijken).

Gewoon een paar minuten laten opwarmen voordat je er iets mee doet. Wacht ook niet op dat pufje van driesmees, want die heb ik niet altijd bij mijn eigen fogger.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Ik heb het ALTIJD bij mij Magnum Pro 2000, en meestal heb ik die roker de eerste 15min dat hij inzit toch niet nodig, dus ik moet er niet speciaal op wachten, het gebeurt gewoon altijd
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

citaat:Geplaatst door driesmees

Ik weet nu niet of het een broodje aap verhaal is of niet, maar laat mijn fogger toch altijd eerst z'n pufje doen...

die geeft inderdaag een heel licht blauwe kleur, maar blauw kan je het eigenlijk niet noemen.
                        Volgens mij complete onzin.
                        Als het goed is kun je je rookmachine gewoon niet laten spuiten voordat hij op de goede warmte is.
                        Die thermostaat zit er niet voor niks.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

sjah, het pufje is er meestal toch al uit voor mijn ledje van de termo op groen springt, dus veel kan ik er toch niet aan doen....
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door DJ.T

citaat:Geplaatst door driesmees

Volgens mij complete onzin.
                            Als het goed is kun je je rookmachine gewoon niet laten spuiten voordat hij op de goede warmte is.
                            Die thermostaat zit er niet voor niks.

Volgens mij is 't ook complete onzin dat tufje dat blauwe rook / en of geurhinder gaat tegenhouden.
                            Volgens mij is dat tupje enkel wat liquide die nog in de leiding bij afkoeling condenseert en dat bij heropwarming weer onder druk komt tot die druk even uit-tuft.
                            Meer is dit fenomeen volgens mij niet. En idd, een rookmachine kan niet roken indien deze nog niet voldoende warm is (thermostaat)

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

Ik vond het zelf ook maar een rare manier van denken,
                              net daarom heb ik het ook gepost, om te weten of het nu juist was of niet...
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...