welke amp en hoe gebruiken?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djduj
    • Aug 2005
    • 29

welke amp en hoe gebruiken?

Hallo,

hier ben ik weer met een paar vraagjes want door al dat aanbod (en mijn beperkt budget) weet ik niet meer wat ik moet kiezen. Doordat ik nu 2 topkastjes (12" 300wrms 8ohm) en 2 basskastjes (12" 300wrms 8ohm) aanstuur met de sta-320 van stageline (2x 400wrms 4ohm met ingebouwde crossover)wil ik toch graag een versterker bijplaatsen om "optimaal" van de luidsprekers gebruik te kunnen maken. Het is vooral om een paar keer per jaar als dj (hobby) te gaan spelen. Er is me al voorgesteld om te gaan huren, maar zou graag dit setje in orde brengen en dan, als ik niet genoeg geluid heb, pas gaan huren.
    Ik heb de keuze tussen cpx-1500 van crest, ep-1500 van Behringer, DAP Palladium-900, JBSystems cs-450, american Audio. En ik weet niet goed meer wat te kopen. Op dit moment gaat de voorkeur min of meer naar de Crest omdat ik die ergens in promo heb zien staan (ongeveer €380) en ondanks dit een budgetlijn van Crest is, toch een goed merk is. Heeft er iemand van jullie nog suggesties, opmerkingen? Ik weet het, de ene heeft die voorkeur, de andere weer die,....

Volgende vraag is welke luidsprekers ik dan met deze versterker zou aansturen. De top of basskasten? Heb wel een crossover in mijn huidige versterker, maar misschien is die minder goed voor bassweergave? En welke frequentie kan ik dan best gebruiken? Alle kasten zijn door de winkel zelf gemaakt, dus...

Indien ik toch een crossover dien bij te kopen, welke raden jullie me dan aan?

Hartelijk dank voor jullie reactie op voorhand!!!
  • DJ MERiNOS
    • Jun 2005
    • 4

ik raad je beringher eigelijk af heb er slechte ervaringen mee en als er iets aan is is het moelijk om hem te late maken duurt altijd lang enzo
    ----> DB-Revolution.be <----

Comment

• Sikkie
      • Sep 2004
      • 126

Leestekens?

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Ik weet niet of het hobbybob kastjes zijn, MC reeks ofzo?

Zonee, op de topkasten de amp die je nu hebt, en een Palladium (ofzo, toevallig met dit ding goede ervaringen...) op de baskisten. Misschien een optie om de 1600 te nemen, mocht je uitbreiden door nog 2 baskastje óf nieuwe baskisten te kopen, heb je iig voldoende vermogen achter de hand.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• djduj
          • Aug 2005
          • 29

Zouden jullie een versterker nemen die zwaarder is dan 300wrms 8ohm (heb geen zin alles naar de knoppen te draaien)? Over de Palladiumreeks wordt hier op het forum redelijke goede critiek gegeven. Is die beter dan de crest? Anders moet ik al bijna niet twijfelen gezien de prijs.... (Palldium kost pak minder)

Groetjes!!!

Comment

• djduj
            • Aug 2005
            • 29

Oh ja, heb gelezen dat die opgegeven vermogens dikwijls gemeten zijn op bv 1khz. Dus dan wordt het vermogen dus lager als je lage tonen gaat spelen (Klopt toch hé??). Dus dan kun je best een iets wat zwaardere versterker nemen als je je baskastjes wil aansturen. Klopt mijn redenering? Kun je berekenen hoe zwaar je versterker dan moet zijn om echt 300wrms te geven in het laag?

Nogmaals de groeten en bedankt voor reactie (en geduld)!

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Met de Crest CPX-1500 heb ik erg goeie ervaringen. Vindt hem klank technisch niet zo netjes als mijn Alesis Matica 900, maar denk ook niet dat een Palladium een veel betere klank zal hebben als de crest.

De Crest levert een lekker vermogen, beukt flink int laag brug 4ohm ( op 2* AX15B ). En blijft altijd lekker koel, pas na poosje in brug stampen kun je merken dat ie warmer wordt.
              lala..

Comment

• NiekR
                • Sep 2004
                • 80

citaat:Geplaatst door GoTMoRe

Met de Crest CPX-1500 heb ik erg goeie ervaringen. Vindt hem klank technisch niet zo netjes als mijn Alesis Matica 900, maar denk ook niet dat een Palladium een veel betere klank zal hebben als de crest.

De Crest levert een lekker vermogen, beukt flink int laag brug 4ohm ( op 2* AX15B ). En blijft altijd lekker koel, pas na poosje in brug stampen kun je merken dat ie warmer wordt.
                Dat 'na een poosje' kun je met ene korreltje zouten nemen: Gebruik je de versterker op vermogen (net onder de clip) merk je na een minuut of 10 al een warmer front ... Vergeleken met de Carvers blijft ie matig warm, maar vergeleken met de Palladium is ie zeker warm!

Nu heb ik er ook geen MC'tjes achter hangen, maar Martin tops; misschien is het dat wel...[^]
                Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• DJ Thiago
                  • Aug 2005
                  • 44

Hey,

Ik zou gaan voor de Crest of voor de JB , hier in jouw lijstje opgesomt.
                  Waarom ? : weinig vertrouwen in andere merken, en Behringer vind ik gewoon te kort doen qua vermogen.
                  American Audio, geen ervaring mee, maar het is zeker niet iets wat ik zou kopen.
                  Crest is nog het beste merk in deze lijst, maar onderschat de degelijkheid van de JB niet.
                  De keuze is aan jou...
                  Maar wat is precies uw budget ?

mvg Thiago
                  Power is nothing without control

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

citaat:Geplaatst door DJ Thiago

Ik zou gaan voor de Crest of voor de JB , hier in jouw lijstje opgesomt.
                    American Audio, geen ervaring mee, maar het is zeker niet iets wat ik zou kopen.
                    maar onderschat de degelijkheid van de JB niet.

mvg Thiago
                    Niet zomaar dingen gaan roepen vooral als je er geen ervaring mee hebt.

Welke versterker heb je in gedachten van American Audio?
                    De V1000 of hoger zijn hele degelijke versterkers. Nog geen 1 terug gehad en klinken niet verkeerd. Vind het zeer nette amps.
                    Heb van de budget serie van Crest wel wat negatieve reacties gehoord. Ook hier op het forum. Even zoeken.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DJ Thiago
                      • Aug 2005
                      • 44

Ik zei ook dat ik er geen ervaring mee heb.
                      Ik zei dat ik het niet zou kopen vanwege slechte ervaringen van kennissen.
                      Dan hadden zij het over probleem met de ventilatie, veel te snel en onjuist clippen en een vreemd ingangssignaal.
                      Brom heb ik ook al gehoord als opmerking.

Of dit op waarheid berust, weet ik niet.
                      Maar het deed mij in elk geval tot een hoger merk grijpen, nl Crown.

mvg Thiago
                      Power is nothing without control

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

We praten in het algemeen over een geluidsinstallatie, en dat betekent dat het samenbouwsel van apparaten een systeem wordt. En een zelfbouwmotor in een BMW , of een ferrari-motor, desnoods geeft altijd problemen.

En dat geldt ook voor zelfbouwkastjes, met niet door de fabrikant erbij gezochte verstetrkers.

Comment

• djduj
                          • Aug 2005
                          • 29

Tja, weet ook wel dat ik geen topkwaliteit heb staan, maar het is maar een hobby. Heb die speakers (de topkastjes toch) een aantal jaren geleden gekocht bij een winkel waarvan de eigenaar al 30 jaar ervaring heeft met de bouw van luidsprekers en concerten. Het betreft wel de kast, de componenten zijn van een, denk ik, degelijk merk. Voordat ik ze indertijd kocht is er nog iemand naar gaan luisteren die ook al heel zijn leven met geluid bezig is en die vond ze goed klinken voor het geld. Moest ik opnieuw beginnen (was toen 15-16jaar denk ik), zou ik het misschien wel anders doen, maar ik heb het nu staan en ik zal ermee voort moeten.
                          Maar eigenlijk heeft dit niets te maken met mijn vraag...

Comment

Working...