Systeem......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj_rOyy
    • Jun 2005
    • 4

Systeem......

Ik had een vraag ik draai sinds pas een jaartje en heb nu al een redelijk set van twee toppen ( Omnitronic TX-1520 2x 500 watt) en twee bassen (Omnitronic BX-1850 2 x 600 watt) Nou is mijn vraag....
    Ik wil een dap palladium p-2000 kopen voor hierachter kan ik mijn set op 1 versterker laten draaien?? of moet je toch echt een crossover hebben?

alvast bedankt
    Greetz roy
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Als je baskasten met een passief filter zijn uitgerust, kun je deze set met die versterker aansturen. Als dit niet het geval is zul je zelf een filter moeten monteren.

Succes

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

ik zou gaan voor 2 versterkers met een crossover/procesor, stuk minder werk, kost denk ik net zoveel (goede filters zijn ook duur)

verder kan je er veel beter geluid uit krijgen denk ik

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

kijk ook eens naar de P serie van omnitronic, deze amps zitten ook goed in elkaar en zijn ook niet zeer prijzig verder zou ik idd ook voor 2 versterkers gaan en een crossover. Mede omdat je over het algemeen zeer veel vermogen op zo'n omnitronic speaker moet zetten met een goede eq wil er behoorlijk geluid uit komen.
        zie dat je niet echt in de buurt woont anders zou je hier eens kunnen proberen wat een stel van die P amps doen op jouw speakers. Heb hier de P1500 en de P2000 incl. proccessor
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

citaat:Geplaatst door Tfproductions

kijk ook eens naar de P serie van omnitronic, deze amps zitten ook goed in elkaar en zijn ook niet zeer prijzig verder zou ik idd ook voor 2 versterkers gaan en een crossover. Mede omdat je over het algemeen zeer veel vermogen op zo'n omnitronic speaker moet zetten met een goede eq wil er behoorlijk geluid uit komen.
          zie dat je niet echt in de buurt woont anders zou je hier eens kunnen proberen wat een stel van die P amps doen op jouw speakers. Heb hier de P1500 en de P2000 incl. proccessor
          Is zo'n beetje hetzelfde als de palladium.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

ja maar volgens mij niet geheel het zelfde, heb wel eens de palladium 700 gezien van de binnenkant en dan zitten er wel duidelijk verschillen tussen beide series. met name ook het gewicht zit een verschil tussen. De palladium is veel zwaarder terwijl de voedingen van de omnitronics toch zeer degelijk zijn gebouwd. En de printplaten voor links en rechts zijn bij de P1500 en P2000 verdeeld. weet niet of dat ook het geval is bij de palladiums de 700 niet. Dit is natuurlijk makkelijker bij evt reparatie, je kunt zo de module eruit trekken en er een nieuwe voor plaatsen. Bij de palladium weet ik ook niet of dit het geval is heb daar teweinig van gezien. alleen dus de 700 en daar was dat niet het geval. Maar vind het gewicht ook wel belangrijk verschil tussen Palladium 1600 en de P1500 is toch al 28KG tegen 20KG!! dat is in een rackje al snel 16kg meer bij twee versterkers.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

Je mag ook hier ff langskomen (woon in Heerlen, dicht in de buurt dus..) voor 2 t-amps erop (zelfde als de Palladium 2000) en dan beslissen wat je d'r van vind.
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

citaat:Geplaatst door Tfproductions

ja maar volgens mij niet geheel het zelfde, heb wel eens de palladium 700 gezien van de binnenkant en dan zitten er wel duidelijk verschillen tussen beide series. met name ook het gewicht zit een verschil tussen. De palladium is veel zwaarder terwijl de voedingen van de omnitronics toch zeer degelijk zijn gebouwd. En de printplaten voor links en rechts zijn bij de P1500 en P2000 verdeeld. weet niet of dat ook het geval is bij de palladiums de 700 niet. Dit is natuurlijk makkelijker bij evt reparatie, je kunt zo de module eruit trekken en er een nieuwe voor plaatsen. Bij de palladium weet ik ook niet of dit het geval is heb daar teweinig van gezien. alleen dus de 700 en daar was dat niet het geval. Maar vind het gewicht ook wel belangrijk verschil tussen Palladium 1600 en de P1500 is toch al 28KG tegen 20KG!! dat is in een rackje al snel 16kg meer bij twee versterkers.
                Let je dan ook op de vermogens?

In die palladium zitten wel redelijke dikke ringen.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

volgens mij schelen de vermogen niet veel, 1600 tegen 1500 is 50 watt per kanaal verschil en of dit te merken is? maar zoals ik al zei de "grote" jongens van dap ken ik niet van de binnenkant.

Comment

Working...