Wat te doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

Wat te doen?

Hallo allemaal!
    Ik draai nu een jaartje met hetvolgende setje:
    2X velleman boxen(HQ power 400 watt)
    VX400 versterker van jb systems
    CD200 van Gemini
    mengpaneel DX626 van behringer
    en nog wat overige dingen; koptelefoon, boxstatiefjes enz

Wat kan ik beter doen:
    Sparen voor nieuwe boxen(ik zat te denken over de B1520 van behringer(hier heb ik al een forum over geopend))
    Of een nieuw mengpaneel
    ik zat te denken aan de pdm 03 van gemini...
    Iemand ideeën?
    Groetjes,
    Bob
    PS Ik ben 13 jaar ik draai ongeveer 1 keer in de 3-4 weken, de rest mix ik met dit setje wat op mijn kamer.
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Met andere woorden: je hebt nog helemaal geen mengpaneel?
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj_bob
      • Aug 2005
      • 112

sorry die was ik er vergeten bij te schrijven....
      mijn mengpaneeltje is de DX626 van Behringer

Comment

• VERVALLEN

aan je site te zien ... nog véél werk he!

Koop eens wat deftig licht he! Geen van die miniparretjes of van die gekleurde 60W - E27 spotlampen. Deze meuk is geschikt voor op je kamer ofzo, maar voor mobiel gebruik .... niet echt aan te raden!

Verlengkales netter wegwerken, en niet onderuit je discobaartke laten komen (struikelgevaar)

Geluid ziet er me voor kleine feestjes meer dan goed uit! Maar op je site staat ... tot 100 mensen
        Ik zou tot 75 gaan met deze installatie excl licht dan

Comment

• dj_bob
          • Aug 2005
          • 112

Licht:Er is nu nog een scanner aangeschaft; de rotoscan van showtec en binnenkort komt er nog een low-budget lichtbrugje, dit ziet al veel beter uit dan die twee losse statieven.

Kabels; stonden we eerst niet echt bij stil, laatste keer was dit wel verzorgd. We hebben nu een grote flightcase als tafel hierachter kunne we alle kabes wegwerken.

Geluid: We hebben nog nooit voor zo'n groot publiek gedraaid; grootse was ongeveer 70-80. Dit was voor ons al heel wat! Bij dit aantal hadden we zeker geen geluid te kort ookal moesten we bijna op het maximale van de luidsprekers draaien. ik denk dat we de honderd op zich wel halen omdat we toch niet voor een oudere leeftijd dan wijzelf hoeven te draaien. Hiermee wil ik zeggen dat we geen dance en hardcore hoeven te draaien.. jammer

We zitten nog lang niet in de proffessionele klasse dit komt door de simpele reden: Geld te kort omdat we nog niet voor ouder publiek draaien en dat brengt meer op. Hier bedoel ik mee dat als je op een feest met 100 achttienjarige meer kan vragen dan op een kinderfeest van 19-22 uur

Comment

• dj_bob
            • Aug 2005
            • 112

maar heeft iemand ervaring met de PDM 02 of 03 van Gemini?
            of heeft iemand betere iedeeën voor een mengpaneel onder de 300?

Comment

• Timothy
              • Aug 2005
              • 175

citaat:Geplaatst door dj_bob

We zitten nog lang niet in de proffessionele klasse
              Ik denk dat 80 à 90 % van de forumleden op zo'n manier is begonnen aan zijn discobar-carriere. Buiten de professionals, is het grootste deel hier amateur-dj, met een passie om een eigen installatie uit te willen bouwen. Ikzelf ben 8 jaar geleden ook zo begonnen, met 3 Par 56, 1 moonflower en een soort lasercrab. Daarnaast twee 300 watters van JB Systems...en een 3 kanaalsmengtafeltje, een stereoversterker en 2 hifi-cd-spelers.

Voor de vele beginnende dj's kan ik JB (en Stage Line) echt aanraden: voor een laag budget, verkrijg je een installatie waarop je dan kunt verderbouwen.

Ikzelf investeer nu nog altijd in materiaal met het geld dat ik voor een drive-in krijg... Het is en blijft bij mij nog steeds een hobby! Maar nu kun je dan voor het serieuzere materiaal gaan en das nu net leuk...

Mijn raad aan jullie is: doe voort zoals je bezig bent, af en toe een drive-innetje verzorgen en met de opbrengst ervan weer iets nieuws (en beters kopen), binnen een aantal jaar, verkrijgen jullie dan een mooie installatie!

Comment

Working...