Hallo allemaal,
Ondanks dat ik niet helemaal nieuw ben in de geluidswereld post ik dit toch maar bij de newbievragen, want echt professioneel klinkt het in mijn oren ook niet.
Voor allerhande doeleinden, maar voornamelijk bands met een redelijk uitgebreide bezetting en dingetjes als jeugdkerken (voor mensen die met dat fenomeen bekend zijn) wil ik een complete P.A. set aanschaffen. Omdat dit echt een complete set moet zijn, maar ik ook nog wel een beetje kwaliteit wil hebben is dit niet een hele makkelijke keuze, en ik ben bang dat ik hier en daar wat té veel neig naar goedkope producten.
Ik heb een lijst gemaakt, ook aan de hand van ervaringen die ik heb met apparatuur:
Mixer: Allen & Heath GL2400/32 (heb hele goede ervaringen met GL2000 serie)
Speakers: HK PR:O 15 Tops met HK PR:O 18 Subs
Amp: Crown 402 (Tops) en Crown 602 (Subs)
Monitors: 3x HK RS 122 MA (Powered) en 3x HK RS 122 M (Unpowered)
Microfoons:
- 4x Shure Beta 58A (voor zang),
- 2x Shure SM58 (voor sleur en pleurwerk met mensen die niet voorzichtig zijn, en eventueel uitversterken van trompet)
- 3x Sennheiser E904 Tom mic's
- 4x Sennheiser E614 Condensator (Drums overhead + percussie)
- AKG D112 (Base)
- Shure SM57 (Snare)
Statieven: 12x K&M Microfoonstatief
Di: 5x Behringer Ultra DI 100
Effect: 2x Lexicon MPX 110
Eq: DBX 1231
Compressor: 2x DBX 266 XL
Crossover: DBX 223XL (Voldoet deze? ik kan niet zo goed vinden of ik hiermee de subs nog stereo kan aansturen)
Multikabel: 2x DAP 9502-30 (Hier heb ik ook ervaring mee, je moet alleen wel altijd een soldeerbout meenemen)
Pluggen: Neutrik NC3
Kabel: Tasker microfoonkabel (Hier stond eerst DAP, maar na de vele negatieve reacties hierop verander ik het maar vast, anders krijg ik geen reacties meer op de rest)
Overig: 2x Beyer DT770 Pro (1x voor FOH, 1x voor Drums)
Plus insertkabels, speakerkabels, flightcases etc...
Het totaalbudget ligt op 15000 euro, maar ik moet ook nog denken aan verzekering van het geheel.
Ik hoor graag of mensen goede danwel slechte ervaringen en opmerkingen hebben over deze set... en of ik misschien dingen ben vergeten.
Mvg
Gertjan Bijl
Ondanks dat ik niet helemaal nieuw ben in de geluidswereld post ik dit toch maar bij de newbievragen, want echt professioneel klinkt het in mijn oren ook niet.
Voor allerhande doeleinden, maar voornamelijk bands met een redelijk uitgebreide bezetting en dingetjes als jeugdkerken (voor mensen die met dat fenomeen bekend zijn) wil ik een complete P.A. set aanschaffen. Omdat dit echt een complete set moet zijn, maar ik ook nog wel een beetje kwaliteit wil hebben is dit niet een hele makkelijke keuze, en ik ben bang dat ik hier en daar wat té veel neig naar goedkope producten.
Ik heb een lijst gemaakt, ook aan de hand van ervaringen die ik heb met apparatuur:
Mixer: Allen & Heath GL2400/32 (heb hele goede ervaringen met GL2000 serie)
Speakers: HK PR:O 15 Tops met HK PR:O 18 Subs
Amp: Crown 402 (Tops) en Crown 602 (Subs)
Monitors: 3x HK RS 122 MA (Powered) en 3x HK RS 122 M (Unpowered)
Microfoons:
- 4x Shure Beta 58A (voor zang),
- 2x Shure SM58 (voor sleur en pleurwerk met mensen die niet voorzichtig zijn, en eventueel uitversterken van trompet)
- 3x Sennheiser E904 Tom mic's
- 4x Sennheiser E614 Condensator (Drums overhead + percussie)
- AKG D112 (Base)
- Shure SM57 (Snare)
Statieven: 12x K&M Microfoonstatief
Di: 5x Behringer Ultra DI 100
Effect: 2x Lexicon MPX 110
Eq: DBX 1231
Compressor: 2x DBX 266 XL
Crossover: DBX 223XL (Voldoet deze? ik kan niet zo goed vinden of ik hiermee de subs nog stereo kan aansturen)
Multikabel: 2x DAP 9502-30 (Hier heb ik ook ervaring mee, je moet alleen wel altijd een soldeerbout meenemen)
Pluggen: Neutrik NC3
Kabel: Tasker microfoonkabel (Hier stond eerst DAP, maar na de vele negatieve reacties hierop verander ik het maar vast, anders krijg ik geen reacties meer op de rest)
Overig: 2x Beyer DT770 Pro (1x voor FOH, 1x voor Drums)
Plus insertkabels, speakerkabels, flightcases etc...
Het totaalbudget ligt op 15000 euro, maar ik moet ook nog denken aan verzekering van het geheel.
Ik hoor graag of mensen goede danwel slechte ervaringen en opmerkingen hebben over deze set... en of ik misschien dingen ben vergeten.
Mvg
Gertjan Bijl
Comment