mooie bewegingen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Hallo,

Zit daar dan ook verschil tussen?

Greetzz en cheersss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Lonnebol
      • Jul 2005
      • 14

Scanmaster 3

Heeft de showtec scanmaster 3 macro's? Ik heb eens ergens zo iets gelezen, want ik heb ook het probleem dat ik geen perfecte bewegingen heb. Het is hoekig, zoals al een heleboel anderen zeggen.
      Groetjes,
      Gert-Leon

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

"Macro's" of voorgeprogde effecten heeft de scanmaster serie niet. Tsja als je hoekerige bewegingen hebt moet je meer stappen(scénes) gebruiken om je beweging te maken
        exit night into LIGHT

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Originally posted by stekelvarke
          bedoel je macro's of effecten?
          Originally posted by Baszza91
          Hallo,

Zit daar dan ook verschil tussen?

Greetzz en cheersss
          Macro's is meer iets van een "direct acces" en effecten zijn dus voorgeprogrammeerde effecten of bewegingen.
          Maar er wordt vaak verkeerd de term macro gebruikt voor voorgeprogde effecten.
          (met de zoekfunctie is hier meer over te vinden)
          exit night into LIGHT

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Euhm....
            Een macro is een, al dan niet handmatig ingegeven, routine die is opgeslagen op de console.

Bovenstaande is echt de enige juiste omschrijving.
            Een macro kan je voor een heleboel verschillende dingen maken, zo is het op sommige consoles een heel tiepwerk om spots te fannen, andere consoles hebben hier een door de fabrikant meegegeven routine voor.

Bovenstaand is slechts 1 voorbeeld, er zijn er honderden op te noemen.

De meeste gerenomeerde consoles kenmerken zich door de grote transparatie in het ingeven van macro's.
            Zo kan een operator/designer zijn eigen routines in een tafel laden teneinde niet steeds dezelfde routines volledig uit te moeten tiepen, lees: dezelfde hehaling van toetsencombinaties moeten invoeren.

Voor de volledigheid: showtec scanmaster tafeltjes hebben deze mogelijkheid beslist niet.
            Last edited by moderator; 28-03-06, 19:28.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

in Lightjockey is een makro een beweging voor scans, waardoor je in je allerlaagste programmeerstap al meteeen een beweging kunt invoeren. Wederom een spraakverwarring, want ik dacht ook aan een macro uit excel, of acad, waarbij je een aantal stappen in een functietoets kunt zetten die dan allemaal ineens uitgevoerd worden.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Daslight heeft deze macro's ook, en zit onder jullie buget, www.daslight.com
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

Als het om kleine scantafels gaat heb ik geen ervaring met de scanmaster serie maar wel met de Martin Freekie.

Als ik soms zie hoe hoekig sommige shows zijn (geprogrameerd op een freekie) dan denk ik van,, jongens... dat kan beter!!!

De freekie werkt met 10 stappen, maximaal.

wil je snel rondjes maken, dan zet je 6 stappen, wil je hem wat egaler hebben, dan zet je er gewoon 10.

Verder moet je de snelheid van de scan goed instellen. en de wachttijd tussen de stapjes (bij rondjes) op 0.0 zetten...>

zo genoeg ?
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...