Topjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Topjes

Ik plaats dit topic maar even bij newbie want ik weet niet precies waar die anders moet.
    Ik ben opzoek naar topjes (10" 12") die strak klinken.
    Ze gaan gebruikt worden voor oa:[list][*]spraak[*]monitor[*]thuis[*]en misschien nog voor klusjes waar ook een beamer aanwezig is[*]liefst moeten ze ook kunnen vliegen[/list]

Al met al moet het een erg allround kastje zijn.
    Het moet gewoon echt strak klinken.
    Heeft iemand suggesties?
    O ja, budget: rond de 4 รก 500 per speaker.
    2dehands of nieuw maakt me allemaal niet uit.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

misschien de kastjes van ev sx 300 of sx100+
    kosten
    sx 300 549 euro is 300 watt 12"
    sx 100+ 349 euro is 200 watt 12"
    deze zijn wel van kunstof.
    <laat het maar draaien>

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Die sx 100 heb ik al geluisterd. Maar die vind ik niet lekker genoeg klinken.
      En kunstof vind ik ook niet echt mooi zegmaar[:P]
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Airwave
        • Dec 2005
        • 71

Eurolive B1020 van Behringer?
        Leuk kastje lijkt me, kan alleen moeilijk (of helemaal niet) gevlogen worden.
        Airwave S&L
        Cause we are different...

Comment

• jgeer
          • Jan 2003
          • 27

Kijk eens naar de Fohhn RT2, een multifunctioneel kastje met 2 x 8", deze is 16 ohm (makkelijk doorlussen met presentaties e.d. , alleen zit deze wel iets boven je budget. http://www.fohhn.nl/Produkten/RoadLi...ne_system.html

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

misschien kleine eon-tjes van jbl, zit meteen ook een ingebouwde versterker in dus scheelt weer, vliegen word iets moeilijker maar als je kunt omgaan met staal en een lasapparaat en haakse slijper dan kun je vast wel een constructie lassen die in de tophat past.
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• tididi
              • Aug 2001
              • 352

[/quote]voor iets meer geld kan je kijken naar de tsm 10 van acoustic line [u]www.acoustic-line.de</u> 400w deze klinken erg mooi voor jou doeleinden!
              p.j

Comment

• SpaceyDeeJ
                • Sep 2001
                • 876

Hoi,

ik kan uit je posting zo snel niet opmaken wat je eventuele budget is, maar ik ben zelf altijd zeer tevreden over de Macky SR450. Dit is een actieve kast, helaas wel kunstof, maar voldoet aan al jouw wensen.
                Daarnaast is het geluid zeer zuiver, geeft een net strak en zwaar geluid wanneer het moet...
                Kan bovendoen vliegen wanneer je er M10 ogen indraait ( zowel boven als onderop)
                Ander alternatief is de D400 van Lem. Deze kun je vergelijken met de SR450 en heeft bovendien een 16voudige eq schakelaar... (16 verschillende voorgeprogrammeerde eq standen)
                Of je die ook kan vliegen weet ik even zo snel niet...
                cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Hoi,

ik kan uit je posting zo snel niet opmaken wat je eventuele budget is, maar ik ben zelf altijd zeer tevreden over de Macky SR450. Dit is een actieve kast, helaas wel kunstof, maar voldoet aan al jouw wensen.
                  Daarnaast is het geluid zeer zuiver, geeft een net strak en zwaar geluid wanneer het moet...
                  Kan bovendoen vliegen wanneer je er M10 ogen indraait ( zowel boven als onderop)
                  Ander alternatief is de D400 van Lem. Deze kun je vergelijken met de SR450 en heeft bovendien een 16voudige eq schakelaar... (16 verschillende voorgeprogrammeerde eq standen)
                  Of je die ook kan vliegen weet ik even zo snel niet...
                  Bedoel je toevallig de srm450? sr450 kom ik nergens tegen.

En kunstof speakers zijn wel handig maar voor de doeleinde waar ik ze voor wil gebruiken niet ideaal. Mooie houten kastjes staan een stuk netter.

Fohhn vind ik zelf erg mooi, en goed klinken. Alleen die liggen helaas te ver boven mijn budget. In de prijslijst staan ze voor ongeveer โ‚ฌ900 ex BTW. Zal ook wel de stukprijs zijn.[B)]

Ik moet nog even kijken wat die tsm10 jongens kosten maar die zien er ook wel aardig uit.

Bij de weg, er staat toch duidelijk wat me budget is?
                  Vette boksuh meneer

Comment

• pacosound
                    • Nov 2005
                    • 44

Als het voor jou geen probleem is dat het zelfbouw is zou ik als ik jouw was eens even contact op nemen met Ivo van iven luidsprekerbouw die maakt schitterende multifunctionele luidsprekers (PS10 kopieen van Nexo) die binnen je budget gerealiseerd kunnen worden.

Deze kunnen precies zoals je het wil gebouwd worden.

Succes!

Paco
                    \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Daar heb ik ook al over zitten denken. Maar ik wacht nog even wat reacties af voor andere alternatieven.
                      Vette boksuh meneer

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

kan iemand aan die tekeningen komen van de PS 10?

ik ben al paar weken op zoek.
                        groetjes,
                        Bas

Comment

• tididi
                          • Aug 2001
                          • 352

Ik moet nog even kijken wat die tsm10 jongens kosten maar die zien er ook wel aardig uit.

Bij de weg, er staat toch duidelijk wat me budget is?
                          [/quote]het wel duidelij wat je budget is maar misschien kom je deze ook tweede ahnds tegen en dan zijn ze dus minder duur
                          de tsm 10 kosten 996 ex btw
                          maar dan heb je ook wel wat!
                          kijkmaar eens op www.sinus-audio.nl en klik maar op producten
                          p.j

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

Ja die vallen dus ook buiten mijn budget. Helaas, verder zoeken. Zal evo is even lastig vallen
                            Vette boksuh meneer

Comment

• Speakertje
                              • Mar 2005
                              • 462

Het is een 8 incher maar klinkt wel strak, vind ik. De zx1 van electro voice. Gezien je budget kan je er misschien 4 nemen, heb je wat spreiding

Gezien de 8 inch vind ik dat er toch echt wel wat laag aanwezig is. Je kan er altijd nog bv een 12 inch subje bij zetten.
                              M.v.g. Sander
                              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

Working...