van dmx naar schuko

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sebgraaf
    • Dec 2005
    • 1

van dmx naar schuko

ik ben op zoek geweest om in onze caravan (ook wel keet genoemd dus jeugthongk)
    een leuk lichtcomputertje te plaatsen maar ik kan maar wijnig vinden
    er zijn alleen bijna alleen maar lichtcomputers met dmx aan sluitingen deze hebben wij niet aan onze lampen zitten maar willen wel graag wat effect in de tent met wat licht bewegingen enz en 220v SCHUKO aansluitingen aan een mixer zijn er alleen 4 kanaals en wij wouden wat groter en mis in de tijd nog wel een een dmx lamp aan schaffen

maar nu dacht ik is er niet ergend in de handel een omvormer zodat je een dmx aansluiting kan omvormen naar een SCHUKO

zodat we een dmx computer aanschaffen en dan evengoed de schuko lampen kunnen gebruiken
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Euhm... nee.

Even voor de duidelijkheid, alle lampen hebben een schuko aansluiting. Of ze nou dmx aangestuurd worden of niet. Alleen niet alle lampen mag je zomaar op een dimmer gooien!

Er bestaan dmx dimmers/switchpacken.
    Die zou je kunnen gebruiken icm een dmx lichtcontroller.

Genoeg over te vinden bij "zoek" rechtsboven

Ik weet niet eens precies wat je bedoeld, komt doordat je geen hoofdletters of punten, komma's gebruikt, maar aan één stuk door typt. Wordt je verhaal niet duidelijk op, dus denk er de volgende keer aan

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Euhm ja.

In vaktermen noemen we dit een dimmerpack.
      1 keer DMX in en 4 keer shuko uit.

Het voordeel dat deze dingen ook werken zonder een dmx tafel.
      En gebruik in het vervolg alstublieft wat hoofdletters en leestekens.

Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

citaat:1 keer DMX in en 4 keer shuko uit.
        Nou....niet helemaal. Ik ben bang dat deze uitleg verkeerd geinterpreteerd kan worden.

Ik zal eens een poging wagen het duidelijker te omschrijven. Je kunt NOOIT DMX omvormen naar shuko.
        Er zit aan een dimmerpack 1 stekker, die in een 230V contactdoos gestoken wordt. 4 shuko's waar lampen (bijv PAR spots) op aangesloten kunnen worden.
        Dan is er nog een DMX aansluiting. Dit is een stuursignaal dat bepaald hoeveel spanning de shuko's (en dus de aangesloten lampen) krijgen. Hierdoor kunnen de lampen uit, een beetje, of helemaal branden. Dit stuursignaal wordt geleverd door een DMX-controller.
        Meestal zit er ook nog een DMX uitgang op, waar je dan weer de volgende dimmerpack op kunt aansluiten.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

Groeten,
        Roger
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

Working...