Originally posted by FiëstaLj
Soos lichtinstallaties
Collapse
X
-
Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen.. -
Jongerencentrum DJOI in Driebergen (waar ik vrijwilliger) ben heeft nu:
16x par 48
1x Botex DPX-620
1x LitePuter CX-3
2x Derby
4x Moonflower
1x Botex CP-1212
2x Strobo
1x Blacklight
We zijn overigens bezig met een nieuwe licht (en geluid) set, met 24x Par56 en 4x iMove 7S (MH's).
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Heb je hier ook foto's van ?
Waarom imoves en geen 2e hands Robe's/Martin macs etc?
Wij zijn voor de LED parren gegaan
(na jarenlang par 56 long chrome)
misschien ook iets voor jullie
heb je gelijk collourchangers/scheelt flink in de dimmers
geen warmte afgifte
en amper stroomverbruik (15 watt) wij hebben de rgb versie met 3x 51 ledsAvolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
Ik zal van de week eens een plaatje schieten voor jullie.
Kan wel alvast zeggen dat qua afwerking het niet echt je van het is als het om de ophanging gaat. Stijgerpijpen met weliswaar zwarte bedrading maar witte contactdozen bijvoorbeeld, vastgetaped met zwarte en grijze ducttape...
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
in mijn woonplaats hebben we het cafe nu ook omgebouwd tot (mini)discotheek voor zo'n 500 man en daar hangt/staat/ligt het volgende :
licht :
- 4x Robe Colorspot 250AT
- 4x Futurelight DJ SCAN-250
- 9x Showtec Led Tube Basic met 1 controller
- 1x Geni FL-1800D
- 1x Spiegelbol 60CM
- 2x Beamers voor vj'ing
- 2x Par 56 Short Chrome voor frontlicht van podium + DJ
- 12x Par 56 Long Chrome 300 Watt MFL
- 24x Par 36
- 1x PC met touchscreen en magic q pc met wing
- 1x PC met software voor de beamers
- 1x Showtec Schakelpaneel
- 4x Showtec Dimpack
- 4x Blacklight 120 CM
geluid :
- 2x HK Audio VT112 II F
- 2x HK Audio VT108 F
- 2x HK Audio HL118
- 1x Crest Audio Ca12
- 1x Crest Audio Ca6
- 1x HK Audio Processor
- 1x DBX Limiter
- 2x Pioneer Cdj 1000 Mk3
- 2x Sl-1210
- 1x Pioneer DJM-600
- 1x Pioneer VMX-3000
- 1x Shure SM-58
De verlichting hangt grotendeels in een vierkante carre van 5x4 meter Prolyte X-30D en daarin hangt ook nog een driehoek van 4meter X-30D
De dj/lj booth is zelfgemaakt en de vj zit boven in een soort bootComment
-
Oke, maar dit staat los van een "soos" neem ik aan,
aangezien het hier gaat om 500 man.
bij ons passen er maximaal 120 mensen in de zaal.
En de prijzen zijn in een cafe hoger..
dus ook veel en veel meer budget:PAvolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
Bij ons kun je gewoon alcohol krijgen (mits je 16 bent uiteraard)
bij ons betaal je voor een "amsterdammertje" €1.20
Eten (zoals in veel cafe's wel mag) krijgt een soos geen vergunning voor.
Frisdrank (pepsi(light), fanta, 7up e.d. kost €0,60
thats make the difference:PAvolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
Originally posted by LJKEVINBij ons kun je gewoon alcohol krijgen (mits je 16 bent uiteraard)
bij ons betaal je voor een "amsterdammertje" €1.20
Eten (zoals in veel cafe's wel mag) krijgt een soos geen vergunning voor.
Frisdrank (pepsi(light), fanta, 7up e.d. kost €0,60
thats make the difference:P
Betaalde medewerker ....
Tenminste, zo gaat het bij ons en ik was voor het eerst sinds 12 jaar weer eens binnen, omdat er een bekende in een bandje speelde (was er puur als gast), maar ik had gelijk gillend weg willen lopen. Qua rigging was het absoluut slecht voor elkaar, geen safety's en lichttechnisch was het ook kut, terwijl ik best wat mogelijkheden zag met de bestaande installatie, om te beginnnen, normaal frontlicht creëren dat niet keihard doorslaat op de backdrop. Als er hier mensen van "De Tunnel" zijn, het kan beter!Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Bij ons draait het puur op vrijwilligers.
Niemand wordt betaald, maar iedere 16+er welke werkt voor Universe (de soos) krijgt uiteraard tijdens dienst de frisdrank gratis, en na afloop al het personeel (dienst of niet die avond) gratis drinken..
Meestal doe ik het licht bij bandjes. heel simpel 4 spotjes met front filtertje als frontlicht
(of 2 theaterspotjes met frontfilter+barndoors)
tegenlicht(boven in dak, of 8er de band 2 mac 250+, boven de band 2x mx-4.. wel leuke showtjes mee te creeëren
ook blacklight buis achter de band, + 2x blinder.
pagina1 fotoupdateLast edited by LJKEVIN; 17-10-06, 21:09.Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
Mooie installatie voor een SOOS.
Hier in Zoetermeer zit er ook één maar daar hebben ze lang niet van deze spullen. Het beste wat er hangt zijn 12 PAR 56's die bij een normale SOOS als dansvloer verlichting worden gebruikt en als er een band op het podium staat als podium verlichting maar dan heeft de dansvloer niets meer.
Dan nog even een kleine greep uit jou verhalen:
Originally posted by LJKEVINLeden betalen 7.50, niet leden 1.00.-
8er
Kun je op je Nederlandse taal letten, alternatieven zijn voor MSN en SMS.
Comment
-
Originally posted by vascoMooie installatie voor een SOOS.
Hier in Zoetermeer zit er ook één maar daar hebben ze lang niet van deze spullen. Het beste wat er hangt zijn 12 PAR 56's die bij een normale SOOS als dansvloer verlichting worden gebruikt en als er een band op het podium staat als podium verlichting maar dan heeft de dansvloer niets meer.
Dan nog even een kleine greep uit jou verhalen:
Neem aan dat je bedoelt dat niet leden een euro betalen en geen 100 euro.
Kun je op je Nederlandse taal letten, alternatieven zijn voor MSN en SMS.
alhoewel ik dacht dat je geen moderator was kan ik me best begrijpen dat je om een tikfoutje kan zeuren.
ik bedoel, NIet leden betalen voor entree €1.- per keer
leden betalen 1x in het jaar €7,50 en kunnen dan een heel jaar gratis naar binnenAvolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
Originally posted by LJKEVINalhoewel ik dacht dat je geen moderator was kan ik me best begrijpen dat je om een tikfoutje kan zeuren.
Het was verder zeker niet persoonlijk.
Er is in de lounge een keer een heel onderwerp over het bijvoorbeeld schrijven van 8er in plaats van achter geweest. Daaruit bleek dat de meeste deelnemers zich hier aan storen.
Comment
Comment